2010-12-23, 09:52
Medlem
alpha-betas avatar
Lite OT, men det är ganska underhållande att lyssna på Anna Dabrowski i dokumentären när hon beklagar sig över att folk tror att hon har haft det så lätt för att hon är från en rik familj. Det blir extrakul när hon är uppvuxen i ett betonggetto bland en massa arbetarungar och soc-fall, känns nästan lite sjukt.

Även underhållande med alla i dokumentären som säger att de inte vill prata om pengar för att de är väluppfostrade, ändå ställer de upp på en dokumentär som handlar bara om hur mycket pengar de bränner.

Måste säga att dokumentären är mycket pinsammare än vad jag kom ihåg från tidigare, men nu nog med OT!
Senast redigerad av alpha-beta 2010-12-23 kl. 09:57.
Citera
2010-12-23, 15:05
Medlem
UltimateHybrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alpha-beta
Lite OT, men det är ganska underhållande att lyssna på Anna Dabrowski i dokumentären när hon beklagar sig över att folk tror att hon har haft det så lätt för att hon är från en rik familj. Det blir extrakul när hon är uppvuxen i ett betonggetto bland en massa arbetarungar och soc-fall, känns nästan lite sjukt.

Även underhållande med alla i dokumentären som säger att de inte vill prata om pengar för att de är väluppfostrade, ändå ställer de upp på en dokumentär som handlar bara om hur mycket pengar de bränner.

Måste säga att dokumentären är mycket pinsammare än vad jag kom ihåg från tidigare, men nu nog med OT!

Till Rudewald och Borggrens försvar kan jag säga att dokumentären presenterades för dem som ett "inslag om unga killar som driver nattklubbar". Själva filmatiseringen var avsevärt mycket längre och allt om pengar var endast förbigående. Sen gjordes detta till en dokumentär om ung och rik vilket de inte var tal om från början...
Citera
2010-12-23, 21:53
Medlem
alpha-betas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateHybrid
Till Rudewald och Borggrens försvar kan jag säga att dokumentären presenterades för dem som ett "inslag om unga killar som driver nattklubbar". Själva filmatiseringen var avsevärt mycket längre och allt om pengar var endast förbigående. Sen gjordes detta till en dokumentär om ung och rik vilket de inte var tal om från början...

Just dessa två hade jag inga problem med heller. De kändes som ganska vanliga killar i 20-årsåldern som gillade att festa, precis som alla i den åldern, med skillnaden att de var något mer välbeställda än gemene man. Borggren kändes som en ganska trevlig snubbe och Rudewald kändes genuin med sin irritation över att bli stämplad som en brat. Hur de sedan är i verkligheten låter jag bli osagt, för jag har faktiskt ingen aning.

När jag tänker efter så var det nog Anna Dabrowski som sänkte hela programmet.
Citera
2010-12-24, 21:39
Medlem
UltimateHybrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alpha-beta
Just dessa två hade jag inga problem med heller. De kändes som ganska vanliga killar i 20-årsåldern som gillade att festa, precis som alla i den åldern, med skillnaden att de var något mer välbeställda än gemene man. Borggren kändes som en ganska trevlig snubbe och Rudewald kändes genuin med sin irritation över att bli stämplad som en brat. Hur de sedan är i verkligheten låter jag bli osagt, för jag har faktiskt ingen aning.

När jag tänker efter så var det nog Anna Dabrowski som sänkte hela programmet.

Känner inte Dabrowski men har träffat henne flertalet ggr. Hon ger ett rätt begåvad intryck iaf om än något vinklat.
Johan (tjockisen i Porschen) är inte heller superfattig men kan tolkas rätt dryg.
Citera
2011-01-03, 01:27
Medlem
lazycowboys avatar
HUR har jag kunnat missa den här tråden HAHAHAHAHA!

Vet inte var jag ska börja ens.......

Kan säga att det är inte speciellt troligt som UltimateHybrid säger att konceptet lades fram "som ett program om killar som driver klubbar" typ. Jag blev tillfrågad om jag ville medverka. De sade rakt ut vad det var för typ av program. Jag sa blankt nej. Känner flera andra som blev tillfrågade. Varenda en med lite (pengar,) uppfostran och inget bekräftelsebehov sa nej.
Resultatet har ni sett i dokumentären. 2 panka "klubbstekare" och 2 ännu pankare göteborgare. Kyrkråttor har varit yngre och rikare.
Porschen som Johan kör i dokumentären är mkt riktigt utlånad av produktionen. Detta för att han sagt att han skulle köpa en 996a som dock inte kommit än. Den kom aldrig. Istället åkte han till Kiel och köpte en röd boxter med svarta fälgar för ca 220 lax (var faktiskt den billigaste porschen i europa vid tillfället).

Idag jobbar Johan på Hennig Nicholls som ngn typ av fondförvaltare (eller "kapitalförädling" som de säger själva) och köpte en röd F-430 från 04 eller 05 i somras. Har en schysst lägenhet nära Stureplan och hänger mest på klubbar där publiken är lite yngre (och damerna lite lättare).
Har jobbat sig till varenda krona han har själv.

Questions?

Edit: Kan tillägga att dokumentären är från 2001. Alltså inte ngn 90-tals produktion.
Senast redigerad av lazycowboy 2011-01-03 kl. 01:38.
Citera
2011-01-03, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazycowboy
HUR har jag kunnat missa den här tråden HAHAHAHAHA!

Vet inte var jag ska börja ens.......

Kan säga att det är inte speciellt troligt som UltimateHybrid säger att konceptet lades fram "som ett program om killar som driver klubbar" typ. Jag blev tillfrågad om jag ville medverka. De sade rakt ut vad det var för typ av program. Jag sa blankt nej. Känner flera andra som blev tillfrågade. Varenda en med lite (pengar,) uppfostran och inget bekräftelsebehov sa nej.
Resultatet har ni sett i dokumentären. 2 panka "klubbstekare" och 2 ännu pankare göteborgare. Kyrkråttor har varit yngre och rikare.
Porschen som Johan kör i dokumentären är mkt riktigt utlånad av produktionen. Detta för att han sagt att han skulle köpa en 996a som dock inte kommit än. Den kom aldrig. Istället åkte han till Kiel och köpte en röd boxter med svarta fälgar för ca 220 lax (var faktiskt den billigaste porschen i europa vid tillfället).

Idag jobbar Johan på Hennig Nicholls som ngn typ av fondförvaltare (eller "kapitalförädling" som de säger själva) och köpte en röd F-430 från 04 eller 05 i somras. Har en schysst lägenhet nära Stureplan och hänger mest på klubbar där publiken är lite yngre (och damerna lite lättare).
Har jobbat sig till varenda krona han har själv.

Questions?

Edit: Kan tillägga att dokumentären är från 2001. Alltså inte ngn 90-tals produktion.

Haha skönt att någon med koll ger sig in. Hur kan man ha glömt den röda Boxstern med plyschklädsel och de svarta fälgarna?

Stämmer att Carlström numer uppgraderat och glider runt i en röd 430. Enligt regnumret är den köpt på kredit, vilket onekligen passar in ganska bra på hans personlighet.
Citera
2011-01-03, 11:21
Bannlyst
Var det i denna serie snubben som sade åt brudarna att han va gruvägare i afrika? Han sade att han likt a lundin ägde koppargruvor i afrika, vidare tog han med tjejerna på operan bla?
Citera
2011-01-03, 16:17
Medlem
Nej, det var inte i den här dokumentären vad jag vet.
Citera
2011-02-25, 15:53
Medlem
Det finns nån annan dokumentär om ungefär samma sak. Unga som har bra med pengar, där är det en ung kille som älskar motorcykeljackor i skinn. han går in och köper en ny sån och säger typ "cash är king". han kör även en m3a men snackar nåt om att han ska köpa en bentley. det är typ det enda jag minns. Nån som har en aning om vad ajg menar?
Citera
2012-03-08, 22:41
Medlem
Åh vad kul! Jag hade glömt detta ..Går det att få fram avsnitten nu? Plumsen (Johan) kom från ganska välbärgade förhållanden. Annat var det med Anna och Linda. Minns att det talades om detta och att folk tyckte det var sjukt pinsamt att de ställde upp. om det var Anna (eller linda) som var och "shoppade" på NK i programet. Problemet var bara att det bara var en påse som var uppstoppad med papper, och inga kläder i. Det hela var verkligen överdrivet och de skulle verka så mkt mer brattiga än de verkligen var. NU VILL JAG SE DESSA! Pls länka.
Citera
2012-03-09, 09:58
Medlem
xallos avatar
Den tjocka Göteborgaren med låneporschen satt på Godot igår och höll låda med några andra högljudda hobbystekare.
Citera
2012-03-09, 10:35
Medlem
fakkuehhs avatar
Christian Borggren ser man som sagt pa Tudor arms ganska ofta, och han tror han ar fighter, har nastan fatt honom att flippa pa mig en gang dar inne pa puben.. Han va nagot av en hot shot i yngre dagar och hade en TIGHT flickvan Elsa Andren, nu e han avdankad och sunkig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in