Misstänker att allt blaffel om varandra är ett symptom på brist i nytt material i utredningen (edit: nytt material i diskussionen alltså; utredningen har ju stått still

).
Frågan är om vi inte kan försöka på andra håll än de spår vi vandrat omkring i flera år nu.
Jag minns en gång när jag satt på en slaskrestaurang och käkade, i något av de områden som nämnts i polisradion under den natten. Då var det en person som satt och matade en äldre och senil(?) man. Den unge mannen hade sin flickvän med sig under den arbetstiden, och satt mer eller mindre och hånade den äldre mannen medan han matade honom. Tråkigt att se. Den äldre mannen satt iaf och "mumlade" (försökte prata) 'Olof Palme' hela tiden. Men detta betyder nog inget.
Men jag tänkte så här. Vi är väldigt många. Kan vi inte gå skallgång på något vis, eller provocera fram mördaren?
Detaljer kan ju inte ges här då tyvärr, ifall mördaren läser här. Skulle inte förvåna om denne satt på flashback. Och tyvärr så vore det ju mot 1.06(?) om vi gick skallgång här och kollade igenom alla äldre profiler, och alla inlägg i just den här tråden om nu fattar vad jag menar.
Men man kanske skulle kunna (vi är ju så många) ringa runt lite till misstänkta, och se hur de reagerar (och ha inspelning som bevis så att fler flashbackare kan bedöma)? Det finns ju dessutom ackurat lönndetektorprogram nu för tiden (de skitavancerade varianterna alltså). Det ligger ju ett stängt arkiv någonstans (ett rum) fullt med pärmar av misstänkta. Kan själva skapa en sådan lista, och sen börja förhöra som fan tror ni?
Polisen har nog redan jobbat på en profil. Men jag kan tala om för er att en handfull "egenskaper" av en människa är likvärdigt ett personnummer (allmänt känt; finns forskning. Exempel på sådant som är likvärdigt med ett personnummer -- alltså så pass unikt: kön, postadress och ålder; eller kön, hårfärg, ungefär längd och ålder). Finns massor med artiklar om detta, bara att googla om ni inte tror mig (jag orkar inte just nu).
Dåsa, med en handfull signalement behöver vi. Vad kan vi ta reda på? ALLT som kan tänkas gälla idag är viktigt.
Så vad kan vi tro om dennes telefonnummer? Hemligt eller öppen? Har mördaren tänkt på detta?
Vi vet att mördaren visste hur man använde ett vapen. Mördaren körde point blank. Mördaren kan planera (alltså inte Christer Pettersson). Han är/var stor/lång. Mördaren är nog halvgammal nu.
Det som stör mig är ju att minst en person sett honom. Ett vittne såg ju honom efter att han skjutit Palme.
Vad för typ är denna mördare? Förmodligen ingen gullegris direkt.
Fan, drog svinet utomlands tror ni?
Men om han var så jävla devoted... så måste han varit med i någon förening? Eller rentutav är!? Hittar vi honom i den läkta SD listan som kom ut förut? Kan vi kolla om vi hittar ett samband mellan den läkta SD-listan och någon av de misstänkta? Kan vi få tag på listan av de misstänkta månne?