2012-03-06, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OilersFan
Helt fantastiskt hur en del får ihop det, nästan underhållande faktiskt...

Inte heller konstigt att du blir tagen för tok, eller stolle, när du tror att CP agerade hare och OP sköts med gevär!

Han dyker upp emellanåt med längre mellanrum för att lägga ut ordagarant samma grejer och sedan försvinna då han inte klarar att sakligt argumentera för sin sjuka fantasi. Det finns inte många möjligheter att förklara hans beteende. Ignorera är bästa medicinen. Får han ingen uppmärksamhet och kvasiduskussion ger han upp snabbt.
Citera
2012-03-06, 09:06
Medlem
ieshos avatar
Steganografi heter det

Citat:
Ursprungligen postat av Flaxx08
Jordec ekonomikonsult? Tja, med morgonens toppnyhet kanske det bolaget fungerade som ett smuggelbolag för svensk vapenindustri med statens goda minne under 70-talet. Med eller utan "stegografi"...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Steganografi

Jordec Ekonomikonsult bildades 1969, samma år som OP blev statsminister, för att bedriva rationalisering och organisation. Jordec hade ingen koppling till den socialdemokratiska delen av verksamheten (att samla in namn på kommunister) utan användes för försvarets verksamhet.

Ännu en fri association är att bolaget bildades för att organisera bortrationaliserandet av OP. Vid tiden för mordet ägdes Jordec av en naturaliserad italienare, precis som företagen Chantal, Charon och Venerdi.
Senast redigerad av iesho 2012-03-06 kl. 09:41. Anledning: rubrik
Citera
2012-03-06, 09:20
Medlem
ieshos avatar
Moderatspåret och boboslacke

Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Han dyker upp emellanåt med längre mellanrum för att lägga ut ordagarant samma grejer och sedan försvinna då han inte klarar att sakligt argumentera för sin sjuka fantasi. Det finns inte många möjligheter att förklara hans beteende. Ignorera är bästa medicinen. Får han ingen uppmärksamhet och kvasiduskussion ger han upp snabbt.

Jag tror inte du vet så mycket om mig som du försöker påskina. I det här fallet, när jag så att säga har tillgång till facit, kan jag konstatera att dina "analyser" är ganska substanslösa. Vilket de har verkat vara även i dina andra inlägg.

Man behöver inte alls diskutera mina teorier, det gör man som man vill, jag skriver bara för de som är intresserade. Men ärligt talat, varför skulle Ingrid Klering och moderaterna vara tabu när inga andra är det? Och hur kan fakta vara sjuka fantasier? Om jag hade räknat fel så hade ni ju påpekat det och ingen skulle ha blivit mer tacksam än jag. Moderatbruset hade jag räknat med ...
Senast redigerad av iesho 2012-03-06 kl. 09:22. Anledning: rubrik
Citera
2012-03-06, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag tror inte du vet så mycket om mig som du försöker påskina. I det här fallet, när jag så att säga har tillgång till facit, kan jag konstatera att dina "analyser" är ganska substanslösa. Vilket de har verkat vara även i dina andra inlägg.

Man behöver inte alls diskutera mina teorier, det gör man som man vill, jag skriver bara för de som är intresserade. Men ärligt talat, varför skulle Ingrid Klering och moderaterna vara tabu när inga andra är det? Och hur kan fakta vara sjuka fantasier? Om jag hade räknat fel så hade ni ju påpekat det och ingen skulle ha blivit mer tacksam än jag. Moderatbruset hade jag räknat med ...

Du är en sjuk människa som inte har en fot i marken och upprepar samma saker ordagrant som någon slags katatoniskt mantra på olika forum med relativt långa mellanrum vilket tyder på någon form av tvångsyndrom. Du tillför absolut inget nytt utan repeterar bara sådant du skrivit förut ofta ordagrant. PUNKT! Det handlar om rent sabotage av de pågående diskussionerna på alla de forum där du klipper och klistrar dina tvångsmässiga texter. Där finns ingen intelligens, ingen substans bara sjukt fantiserande av en havererad personlighet.

Där finns inga tabun (nästan) utom det som gjort att mordet mörkats av så många krafter. Du upprepade exakt samma saker förra året utan framgång. Ingen någonstans tar dig på allvar nu heller. Testa vaken eller något annat tokforum där hittar du säkert mer uppmärksamma lekkamrater men bespara oss ditt lallande upprepande av sådant du redan postat förut.

Kan inte se att du skriver något som är on topic .... HEJ DÅ Ignore!
Citera
2012-03-06, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke

vilka ska man sätta på ignore?

iesho och MBoudine antar jag. vilka fler?

försöker få någon ordning och vill inte trigga troll.
Citera
2012-03-06, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyYuma

Utredaren är ignore för mig liksom tidigare nämnde genom att de visat sig oförmögna att hålla sig till fakta och sanning utan fabulerar fritt. Ibland måste man dock kanske sätta ner foten. Hos andra som Boudine kan man hoppa över sådant som presenterar uppenbar fria gissningar och rykten men som annars inte förstör. I övrigt finns det sådana som kan tyckas irriterande men jag tycker nog att man skall ha hög toleransnivå för att folk kanske blir lite carried away ibland och inte använda det i tid och otid. Risken är att man missar även intressanta saker eller "desinformationer".

Dock är trots all anonyma forum inte platsen där lösningarna utkristalliseras som regel så allt för höga krav kan man inte ha.

I stort tycker jag dock att denna tråd för tillfället är både givande och intressant.
Senast redigerad av boboslacke 2012-03-06 kl. 11:47.
Citera
2012-03-06, 11:52
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyYuma

Ja, varför inte .. Tror alla debattörer har ett kartotek med misstänkta offer för Psykiatrireformen & Allmänt korkade troll. Inget konstigt med det - everybody is somebody's fool
Senast redigerad av MBoudine 2012-03-06 kl. 12:12.
Citera
2012-03-06, 21:29
Bannlyst
Misstänker att allt blaffel om varandra är ett symptom på brist i nytt material i utredningen (edit: nytt material i diskussionen alltså; utredningen har ju stått still ).

Frågan är om vi inte kan försöka på andra håll än de spår vi vandrat omkring i flera år nu.

Jag minns en gång när jag satt på en slaskrestaurang och käkade, i något av de områden som nämnts i polisradion under den natten. Då var det en person som satt och matade en äldre och senil(?) man. Den unge mannen hade sin flickvän med sig under den arbetstiden, och satt mer eller mindre och hånade den äldre mannen medan han matade honom. Tråkigt att se. Den äldre mannen satt iaf och "mumlade" (försökte prata) 'Olof Palme' hela tiden. Men detta betyder nog inget.

Men jag tänkte så här. Vi är väldigt många. Kan vi inte gå skallgång på något vis, eller provocera fram mördaren?

Detaljer kan ju inte ges här då tyvärr, ifall mördaren läser här. Skulle inte förvåna om denne satt på flashback. Och tyvärr så vore det ju mot 1.06(?) om vi gick skallgång här och kollade igenom alla äldre profiler, och alla inlägg i just den här tråden om nu fattar vad jag menar.

Men man kanske skulle kunna (vi är ju så många) ringa runt lite till misstänkta, och se hur de reagerar (och ha inspelning som bevis så att fler flashbackare kan bedöma)? Det finns ju dessutom ackurat lönndetektorprogram nu för tiden (de skitavancerade varianterna alltså). Det ligger ju ett stängt arkiv någonstans (ett rum) fullt med pärmar av misstänkta. Kan själva skapa en sådan lista, och sen börja förhöra som fan tror ni?

Polisen har nog redan jobbat på en profil. Men jag kan tala om för er att en handfull "egenskaper" av en människa är likvärdigt ett personnummer (allmänt känt; finns forskning. Exempel på sådant som är likvärdigt med ett personnummer -- alltså så pass unikt: kön, postadress och ålder; eller kön, hårfärg, ungefär längd och ålder). Finns massor med artiklar om detta, bara att googla om ni inte tror mig (jag orkar inte just nu).

Dåsa, med en handfull signalement behöver vi. Vad kan vi ta reda på? ALLT som kan tänkas gälla idag är viktigt.

Så vad kan vi tro om dennes telefonnummer? Hemligt eller öppen? Har mördaren tänkt på detta?

Vi vet att mördaren visste hur man använde ett vapen. Mördaren körde point blank. Mördaren kan planera (alltså inte Christer Pettersson). Han är/var stor/lång. Mördaren är nog halvgammal nu.

Det som stör mig är ju att minst en person sett honom. Ett vittne såg ju honom efter att han skjutit Palme.

Vad för typ är denna mördare? Förmodligen ingen gullegris direkt.

Fan, drog svinet utomlands tror ni?

Men om han var så jävla devoted... så måste han varit med i någon förening? Eller rentutav är!? Hittar vi honom i den läkta SD listan som kom ut förut? Kan vi kolla om vi hittar ett samband mellan den läkta SD-listan och någon av de misstänkta? Kan vi få tag på listan av de misstänkta månne?
Senast redigerad av strutskarlen 2012-03-06 kl. 21:37.
Citera
2012-03-06, 21:29
Medlem
cephs avatar
OT, diverse lättare personangrepp och allmänt trams raderat. Tillsägelser kommer om det fortsätter. Ämnet är OP. Som jag brukar säga, känner man sig nödgad att idiotförklara motdebattörerna så gör det snyggt och i linje med topic, det går faktiskt.

/mod
Citera
2012-03-06, 23:58
Medlem
MBoudines avatar
Tidsfaktorn och GM-profilerande deckarförfattare är de allvarligaste hoten mot framgång i utredningen av Palmemordet. GM är yrkesman, "ansiktslös" och troligen hämtad ur den krets jag tidigare varit inne på. Naturaliserad svensk alt. hittransporterad för uppdraget från något land i närområdet/Europa - tippningsvis från Västtyskland. Med vilken grad av tillförlitlighet GM-profileras yrkeskategorier ? Hur GM-profileras en yrkesmördare ? En tandläkare ? Eller en päronodlare ?

Hur många sammansvurna har några hjärnceller kvar att prata med om någon av dem händelsevis skulle pekas ut, och hur många befinner sig i varierande stadier av vegetativt tillstånd med blankt minne ? Det har ju gått några år och initiativtagarna/finansiärerna kan väl i dagsläget vara i 80-90 årsåldern.
Senast redigerad av MBoudine 2012-03-07 kl. 00:20.
Citera
2012-03-07, 09:59
Medlem
ieshos avatar
Nutidshistoria

Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Tidsfaktorn och GM-profilerande deckarförfattare är de allvarligaste hoten mot framgång i utredningen av Palmemordet. GM är yrkesman, "ansiktslös" och troligen hämtad ur den krets jag tidigare varit inne på. Naturaliserad svensk alt. hittransporterad för uppdraget från något land i närområdet/Europa - tippningsvis från Västtyskland. Med vilken grad av tillförlitlighet GM-profileras yrkeskategorier ? Hur GM-profileras en yrkesmördare ? En tandläkare ? Eller en päronodlare ?

Hur många sammansvurna har några hjärnceller kvar att prata med om någon av dem händelsevis skulle pekas ut, och hur många befinner sig i varierande stadier av vegetativt tillstånd med blankt minne ? Det har ju gått några år och initiativtagarna/finansiärerna kan väl i dagsläget vara i 80-90 årsåldern.

Själv betraktar jag mig inte som en privatspanare utan som en amatörnutidshistoriker. Mordet på Olof Palme är den centrala händelsen i svensk nutidshistoria. Allt kan sättas i samband med mordet. För mig är det mer intressant med motiv och organisation än med namn och vapen. Historiker kommer att fortsätta att forska kring detta mord långt efter att OPs samtid gått i graven.
Senast redigerad av iesho 2012-03-07 kl. 10:04. Anledning: rubrik
Citera
2012-03-07, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
GM är yrkesman, "ansiktslös" och troligen hämtad ur den krets jag tidigare varit inne på. Naturaliserad svensk alt. hittransporterad för uppdraget från något land i närområdet/Europa - tippningsvis från Västtyskland. Med vilken grad av tillförlitlighet GM-profileras yrkeskategorier ? Hur GM-profileras en yrkesmördare ? En tandläkare ? Eller en päronodlare ?

Det är korrekt att anta att man ej säkert kan säga så mycket om personen gärningsmannen så som GW gör med mindre än att man vet vem det är. Utifrån gärningen kan man om man antar att denne var ensam lätt tro att denne har lokalkännedom men inte heller det är säkert. Det finns åtskilliga exempel på systematiskt mördande där GM inte har någon lokal anknytning alls. Dock brukar man då ha ett antal Assistenter eller hjälpare med sådan kunskap logistiskt inblandade kanske utan att de vet eller bryr sig om vad det handlar om. Utförares servas alltså hela vägen av sådana som dels inte vet uppdraget och skall bara göra sitt uppdrag. Organisationer med sådana "profesionella" operatörer gör dock klokt i att dels träna personen dels göra noggranna psykiatriska utvärderingar före och efter för att veta att operatören är kapabel att utföra sitt uppdrag utan att tveka eller drabbas av panik t ex. Precis så som GM agerade. Så gör de definitivt de vi känner till. Träningen är längre än man tror. Det handlar inte om att bara kunna hantera ett vapen. Mord på nära håll är något lugna och nyktra/odrogade normala har svårt att genomföra. Även gangsters och kriminella drogar sig med t ex Rohypnol för att kunna misshandla och döda men det har ju baksidan att man blir avtrubbad och mindre uppmärksam.

Slutsatsen är alltså att om man antar att det är en konspiration så bör man leta efter erfarna och väl etablerade organisationer väl förankrade i breda politiska kretsar och underrättelsevärlden och kanske polisen med starka motiv, stora resurser och inflytande att både kunna sprida villospår och genomföra det praktiskt.

Det är inte ovanligt i sådana fall att man utför det hela så att det utan att det går att bevisa finns ett tydligt budskap t ex att de som ansågs vara skyldiga organisatörer till Munchenmassakern sköts på nära håll med lika många kulor som antalet offer i massakern. I andra fall när det handlar om Terrorister tar man på sig ansvaret offentligt med ett politiskt budskap av något slag.

I Palmefallet kan man dock se att de som genomfört mordet istället gjort stora ansträngningar att dölja sig både kring gärningen och efteråt och troligen också för att påverka utredningen och blåsa under villospår. Det är faktiskt mycket ovanligt. Ovanligare än man tror. Här kan man inte heller frigöra sig från att de halvhjärtade försök som gjordes att "köpa" ett mord på OP enligt visa uppgifter skulle kunna vara en del av en avledningsoperation redan före mordet.

I just Palmefallet tror jag att det är möjligt med både en av uppdragsgivaren tränad svensk GM (och då med elitmilitär och eller underrättesebakgrund) eller motsvarande utbildad utländsk GM understödd av ett nära team också tränade personer i själva gärningen och av ett större team hjälpare som skötte informationsinhämtning logistik etc men som inte vare sig känner hit-teamet eller planen. Man har nog förberett sig i veckor och kanske månader. Troligen har offret också varit föremål för mildare aktiviteter som smutskastning etc under en längre tid i syfte att eliminera dennes inflytande och trovärdighet under lägre tid. T ex Harwardaffären och de rykten hit och dit som cirkulerade i olika kretsar kan ha varit del i sådant.

Härvid kan man nog utesluta olika hatgrupper som anstiftare och annat än perifert inblandade som Maskirovka.
Senast redigerad av boboslacke 2012-03-07 kl. 11:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in