2012-03-05, 21:56
Medlem
P.Gs avatar
Passarella bör ju ha slängt ur sig flertalet stenhårda oneliners i sitt liv, någon som har koll? Vivoli?!
Citera
2012-03-05, 22:00
Medlem
Rubarth23s avatar
"Är det viktigt för dig eller?" Zlatan http://www.youtube.com/watch?v=nmX1gOY1K0Q&feature=watch_response_rev
Citera
2012-03-05, 22:06
Medlem
”Min hemlighet? Jag röker en cigarett för att lugna nerverna och tar ett glas god vodka för att stärka musklerna.”

Lev Jashin
Citera
2012-03-05, 22:15
Medlem
Fjodorovs avatar
Totti är en levande legend och givetvis har han några hårda citat han med. Här är några från hörsägen:

-I'm really happy that we have won because you can win the "Scudetto" only by beating the minor teams!

- In an interview after the "Derby" Roma-Lazio 3-2 on 10/31/2007.

-I'll chip him.

- Totti to his teammates Maldini and Di Biagio before his penalty against Netherlands in Euro 2000 semifinals.

Och slutligen ett citat från en utav de bästa spelare under 2000-talet som MFF har haft, Tobias Grahn. Citatet handlar om Tom Prahls inverkan på laget under guldåret 2004.

- Min mamma hade fan kunnat ta guld med MFF 2004. Laget var ett självspelande piano.
Citera
2012-03-05, 22:16
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Dags att börja varva upp inför Allsvenskan... och EM dessutom. Rätt attityd skapas genom ordspråk, och då menar jag inte Karin Boye-dikter. Få domäner är så fulla av hårda citat som fotbollsvärlden. Har ni några på lut, festliga eller tuffa eller både och?

Börjar med några personliga favoriter:

"Det finns inga vänskapsmatcher"
- MFF-legenden Bosse Larsson

"Det är ett jävla horande för några tusenlappar hit och dit"
- DIF-klippan Markus Karlsson, 9 raka säsonger i klubben

"Den som vill se mål kan gå på hockey"
- Laban Arnesson, förbundskapten för landslaget på 1980-talet

"Folk missförstod mig. Vad jag menade var, att om man i huvudsak är intresserad av att se mål, så kan man gå på ishockey"
- Laban Arnesson nyanserar och modifierar sig genom att säga samma sak en gång till

Fyll på!

- F.G

Det där var tamigfan det finaste jag hört sen jag konfirmerade mig!
Citera
2012-03-05, 22:27
Medlem
sjuktrandoms avatar
Hur kommer du att följa deras match mot Åtvidaberg på söndag?
- Jag ser aldrig deras matcher och kommer inte göra det nu heller. Mitt favoritprogram är "Simpsons" och HIF spelar oftast samtidigt som det går, så jag har bättre saker för mig.

Guillermo Molins när HIF pressade MFF i titelstriden 2010.
Citera
2012-03-05, 22:38
Medlem
"Jag har vilselett er. Förlåt mig." - Robert Enke, 2009. Resten känner ni till. Hårt? Ja.

Glömde Liston Söderberg som bad någon zulu-neger att klättra upp i närmsta träd.
Senast redigerad av danebrogen 2012-03-05 kl. 22:44.
Citera
2012-03-05, 22:53
Medlem
Wanderboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oralzink
"Vi kommer att pissa på GAIS"
- Johan "Rock Hard" Oremo

Frågan är om dom lyckades

HEJA GAIS!
Citera
2012-03-05, 23:15
Medlem
Arsene Wenger

- "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

- [After the Arsenal fans booed a 1-1 draw with Middlesbrough in November 1998] "If you eat caviar every day it's difficult to return to sausages."

- [On Jose Mourinho after the then Chelsea boss accused him of being a voyeur] "He's out of order, disconnected with reality and disrespectful. When you give success to stupid people, it makes them more stupid sometimes and not more intelligent."

- [After the departure of Sol Campbell to Portsmouth] "It is a big surprise to me because he cancelled his contract to go abroad. Have you sold Portsmouth to a foreign country?"

- [In response to Sir Alex Ferguson's claim that he possessed the best team in the league despite Arsenal winning the title in 2002] "Everyone thinks they have the prettiest wife at home."

- [Upon being asked if he had received the apology that Sir Alex had announced he had sent to Wenger] "No. Perhaps he sent it by horse."

- [On Ruud van Nistelrooy in 2003] "He can only cheat."

- "We do not buy superstars. We make them."

[On Emmanuel Adebayor's stamp on Robin van Persie] "I watched it when I got home and it looked very bad. You ask 100 people, 99 will say it's very bad and the hundredth will be Mark Hughes (dåvarande Man City-tränare)."

There is only one Arsene Wenger!
Citera
2012-03-05, 23:16
Medlem
Knackigts avatar
Orkar inte läsa igenom allt så jag vet inte om detta tagits upp. Hörde en gång om en Italiensk försvarare som under en gala när Kevin Keegan skulle ta emot guldskon för priset som Europas bästa målgörare fäller krokben på denne när han är på väg upp till scen och väser "hade jag markerat dig hade du aldrig vunnit något pris". Någon som vet vem detta var?
Citera
2012-03-05, 23:22
Medlem
Fjodorovs avatar
Blev riktigt taggad av denna tråden och letade vidare efter bättre citat, hittade några.

Här är några utav från fd Hammarby-spelaren Bogic Popovic:

- Jag var lysande. Jag detroniserade Djurgårdens spelare; de var som luft för mig. Om en Premier League-klubb hade sett mig hade de köpt mig direkt. Sedan kom helgen – och jag fick inte ens sitta på bänken

- Jag har aldrig sett två så dåliga anfallare. Ingen teknik, ingenting. De hade inte ens platsat i albanska ligan. Hade de varit serber hade de kanske fått plats i tredjedivisionen, men jag tvivlar. Jag har aldrig sett dem göra mål ens då vi spelade tvåmål på träning.

Efter att ha bråkat med Kaj Eskilinen på en träning sa Bogic:
- Kaj säger åt mig att springa, han tror jag är en jävla häst. Fuck him!

Hittade ett om Mr Psycho också.

"It's a cup tie, 10 minutes to go, Forest are down 1 - 0 and they've used all their subs.
For once in his life Stuart "Psycho" Pearce comes off second best in a tackle.
The physio shouts out to Manager Clough ...
'He cant go back on, he's taken a knock to the head, he doesn't know who he is.'
Cloughie replies ....'Tell him he's f**king Pele and put him up front!"

-Lugn grabbar, ni är inte ett dugg bättre än vad dom är.
Rolf Zetterlund

-Henrik Berger kommer inte att spela, han har drabbats av nackskott
Karlskoga kuriren, inför KB Karlskoga-IK City, avdelningen det går tufft till även på de lägre nivåerna i det svenska seriesystemet.

-Kenneth Andersson är så rutinerad att han kommer direkt in i andra andningen
Per Tellander på TV3, under VM-kvalet Sverige-Vitryssland.

Jag är som en Ferrari i händerna på en trafikpolis
Roberto Baggio om sig sjäv och tränaren Sacchi.

-Patrik Andersson kommer in med en binda på huvudet
Albert Svanberg

Och slutligen Glenn Hysén:

-Planen här nere på Nou Camp är inte den bästa. Det ligger en massa blattar utspridda lite här och där!
Citera
2012-03-05, 23:27
Medlem
Lite MFF citat får väl läggas in:

- Guld tar man, silver får man"
Eric Persson konstaterar detta utan spår av glimt i ögonen.

Ja, skål då, och tack för matchen, era jävla flickor!
Erick Persson till spelarna efter förlust mot Hibernians 1970 med 6-0.

"när du står där i spelargången jämte Puskas, Bosse Larsson och Krister Kristensson, när du står där så känns det som att du redan ligger under med 1–0."

Sen finns det en om Krister Kristensson jag inte riktigt kommer ihåg exakt, som han sa under en match till domaren.

"Om du inte börjar ta hand om matchen gör jag det istället" 10 sekunder senare satte Krister en stenhård tackling på motståndaren.

Krister Kristensson ska även ha fått en tackling under en match(tror det var mot AIK) där han sedan hade rest sig upp och jagat iväg AIK:aren ut på löparbanan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in