2012-02-05, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audi-cab
1. Bullshit - svamlare är du.
Nepp. Det är ingen omöjlighet att redigera ett blogginlägg om man gjort bort sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Audi-cab
2. För jag hackar inte och nedvärderar skribenter här som skriver info eller spekulationer, som DU gör mot flera. Lägg ner besser-wisserstilen. Ett tips.
Absolut, ska göra mitt bästa. Men din dubbelmoral äcklar mig. Du kan inte klanka ned på mig och kalla mina inlägg för bullshit och kalla mig svamlare i samma inlägg som du säger att du inte gör det. Det är dessutom OT och bör tas i tråden för SweCon istället.
----------
Tillbaks till ämnet, polisiärt löst - men det saknas hållbar bevisning. Är det någon som vågar träda ut via flashback och berätta vad de vet?
Citera
2012-02-06, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW

På Ystadsgatan 11 ligger Rachids Guld (enl. skylten) men heter bolagsmässigt Hanans guld KB (969757-6693) http://www.ratsit.se/ReportCompanySmall.aspx?ID=9697576693
Bolagstecknare för Hanans Guld är Ahm*d Hadr*s, 22 år och Hanan Hadr*s, 18 år.

Tidigare drevs Rachids Guld som Rachids Guld och hade då Abdull*h Hadr*s, 44 år som ägare. Sök på Rachids Guld i Malmö på Bolagsverket.

...och Raschids guld hette Ahmeds guld fram till typ -07.
Citera
2012-02-08, 17:51
Medlem
Rånaren Aussam '' osama'' Nahi'' är vän med den här familjen och han är misstänkt för mordet på västanforsgatan på mohammed. Det borde väl säga nått om killen från The town??
Citera
2012-02-08, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikgaranti
Rånaren Aussam '' osama'' Nahi'' är vän med den här familjen och han är misstänkt för mordet på västanforsgatan på mohammed. Det borde väl säga nått om killen från The town??

utveckla gärna tack! hur vet du detta?
Citera
2012-02-08, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erikgaranti
Du har gjort 3 inlägg på fb? Och samtliga 3 så hänger du ut denna kille! Verkar som du sprider falska rykten? Men om du talar sanning borde du kanske säga denna info till polisen eller så är du ett troll
Citera
2012-02-09, 09:45
Medlem
OT: Hittade en liten rolig grej när jag sökte på "Aussam Nahi'' han var tydligen vittne i en rättegång mot Larry Lindvall när han hade spöat upp en polis. haha go Larry!

http://corruptio.blog.com/files/2011/12/Polis-Joakim-S%C3%B6derstr%C3%B6m-ljuger-i-r%C3%A4tten-Kampsportare-Larry-Lindwall-B-857-10.pdf
Citera
2012-02-12, 15:24
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Från SVT Text

Malmömord kopplas till blufföretag

Flera av morden i Malmö är kopplade
till internationella blufföretag och
ekonomiska bedrägerier, uppger
initierade källor för TT.

De vill inte peka ut exakt vilka av
de åtta olösta morden som kan kopplas
till blufföretag. Men enligt
uppgift ska minst fyra av mordoffren
ha sådana kopplingar.

En av de skjutna männen ska ha lurat
en av branschens huvudmän på en stor
summa pengar. Operative chefen för
länskriminalen i Skåne Börje Sjöholm
vill dock inte kommentera uppgifterna.

vet inte om det är OK att citera text-TV?

Edit. Står på Sydsvenskan nu också med mer info.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1608035/Malmomord-kopplas-till-blufforetag.html
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2012-02-12 kl. 15:27.
Citera
2012-02-12, 15:40
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Från SVT Text

Malmömord kopplas till blufföretag

Flera av morden i Malmö är kopplade
till internationella blufföretag och
ekonomiska bedrägerier, uppger
initierade källor för TT.

De vill inte peka ut exakt vilka av
de åtta olösta morden som kan kopplas
till blufföretag. Men enligt
uppgift ska minst fyra av mordoffren
ha sådana kopplingar.

En av de skjutna männen ska ha lurat
en av branschens huvudmän på en stor
summa pengar. Operative chefen för
länskriminalen i Skåne Börje Sjöholm
vill dock inte kommentera uppgifterna.

vet inte om det är OK att citera text-TV?

Edit. Står på Sydsvenskan nu också med mer info.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1608035/Malmomord-kopplas-till-blufforetag.html

"Minst fyra av offren kopplade till härvan". Hmm om polisen lyckas nysta rätt så kan dom ju faktiskt få fast lite skyldiga då...

Personligen tror jag att Polackmordet kan ha koppling till blufföretagen medans 15-åringen nog inte har det.
Senast redigerad av platyzma 2012-02-12 kl. 16:02.
Citera
2012-02-12, 17:08
Medlem
Engelholms avatar
"Av Sveriges 50–60 blufföretag finns "värstingarna" i Malmö med omnejd. Konkurrensen mellan dem är stenhård och brutal."

http://www.expressen.se/kvp/malmomord-kopplade-till-blufforetag-pa-natet/

Någon kollega som har nackat dom eller har dom försökt pressa pengar från fel företagare i vilket fall som helst är det 4 slödder mindre man kan få bluffakturor ifrån.
Citera
2012-02-12, 17:23
Medlem
Charles Limerius hade (ytliga) kopplingar till ett av företagen kommer jag ihåg, Svenskmedia Öresund.
Citera
2012-02-12, 18:13
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Hopps verkligen att det stämmer att polisen fått i gång utredningen. Så att de kan berika finkorna med dessa skjutgalna mördare. Blufföretag har nämnts i tråden tidigare.
Citera
2012-02-15, 16:25
Medlem
Hadrous släkten är en sådan riktig skitsläkt. Som typ Lakatos eller ngt. Kända i Malmö. De är högfärdiga, kaxiga och bråkiga. Inte förvånad ngn tillslut fått nog av dem.
Man kan vara kaxig och tuff men tillslut stöter man på ngn som är värre än en själv och då smäller det.
De har nån guldbutik och konditori vid möllevångstorget. Deras ungar springer runt och är kaxiga och rånar etc och blir alltid beskyddade av släkten vad de än gör.
Tyck inte synd om den skjutne, han fick vad han förtjänade.
Reserverar mig för att det ev kan finnas nån annan som heter Hadrous och ej hör till skitsläkten. Men han var ju känd kriminell av polisen så förtjänade det iaf.

Vanligt i Malmö är att araberna springer runt är kaxiga mot svennar etc och det får inga konsekvenser. De blir blir "tuffare och tuffare" och tappar mer och mer respekt. Sen en dag utan att tänka efter så går de och kaxar med ngn krigsskadad jugge eller dess barn eller med ngn albanfamilj. De är oftast schyssta(inte albanerna då) men inte då man bråkar med dem. De har kontakter och fixar lätt vapen från före detta jugo och sen blir du skjuten.
Gissar pappa hadrous haft skumaffärer för sig och kanske lurat ett antal svennar utan konsekvens men sen lurat fel typer eller har hans barn varit i bråk med fel ungar och då pappan skyddat dem får han ta smällen som kommer sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in