• 3
  • 4
2011-03-27, 03:43
Medlem
BlueLous avatar
Spelar ingen roll hur många kartonger, hör med större firmor i närområdet. Det är bättre att hyra/köpa Kartonger genom firman. Kan eventuellt få dem hemkörda till rimlig peng eftersom flyttbilarna sällan har långt till något under en vecka. De kartonger du får kommer sannolikt inte sjunka ihop pga klent material, eller dåliga låsningar i locket, Du slipper tyngre lådor som inte följer med upp man lyfter dem, med handtag i händerna ser du din lite billigare låda vara uppfläkt på båda sidor.

Vibration under transport får dem inte heller att rasa ihop över sin egen stapel. Kristallglasen är bättre skyddade. Sen när allt är klart återlämnas dina kartonger vid hyra, eller så använder du dem som förråds lådor och får en snyggare och mer lätthanterlig förvaring där. Som dessutom består att lådor med samma mått, så du inte får fenomenet att staplar med lådor lutar mot varandra, eller hakar i varandra så hälften hade räckt.

Pris för de jobb som timdebiteras här i söder ligger på ca 900:-/tim då får du två man med bil, du har själv packat allt, och vill minnas lånekartonger ingår. Ska även packning utföras är det vanligaste att man får 3 gubbar och bil 11-1200:-/tim Mindre bostad så kan det räcka väl med 2 man. hur lång tid det tar är jag sämre på, beror på Hiss och storlek på möbler möjlighet för bil att komma fram tillräckligt nära port eller dörr.
Citera
2011-03-27, 05:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marielle
Det gick åt 27-28 kartonger.

Snacka om att ha mycket skräp.

Tror jag hade typ 7-8 kartonger totalt. När jag flyttade från en 1a till en 2a.
Citera
2011-03-27, 05:50
Bannlyst
ca 20 st
Citera
2011-03-27, 08:26
Moderator
v50s avatar
Vet att tråden har några år på nacken men när jag tömde en 2a för 12-15 år sedan köpte jag 60 flyttkartonger från en flyttfirma varav jag använde 45-50 st.

Angående flyttkartonger så finns det numera flera olika storlekar på dessa samt inte minst med olika kvalitet, dvs tjockleken på kartongen, de billigare kartongerna från öb, rusta och andra billiga affärer är ofta mindre och har sämre hållbarhet pga att kartongen är tunnare. Det medför att man inte kan lasta så mycket i kartongerna eftersom de går sönder bara man tittar på dem så mitt råd är att man köper flyttkartongerna från en flyttfirma eller affär som säljer riktiga flyttkartonger då man kan lasta dem fulla då de är av bra kvalitet samt tål att lastas tungt (färre kartonger behövs) och de kommer hålla för ett antal flyttar, de billiga är i många fall bara att kasta efter de använts en gång.
Citera
2012-02-06, 22:38
Medlem
Chinisibas avatar
Och jag tyckte jag hade mycket med mina 3-4 flyttkartonger.
Seriöst, vad har folk egentligen? Nu packade jag ju av förklarliga skäl dom få kläderna jag hade i en sopsäck istället och gitarrer, gitarrförstärkaren och målarstativet t.ex gick ju inte ner i flyttkartongerna utan fick ställas bredvid. Men endå.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in