2012-02-04, 01:56
  #5953
Medlem
lamashtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
När Catrine Da Costa sover ut hos Ragnar Lindgren dagarna för sista säkra iakktagelsen av henne så placerar dagboken på ett helt annat ställe.

Avgörande poängen är att den kommer fram tre år efter det att hon hörs första gången och då inte nämner den.

Detta som CC (Cold Case-gruppen) nu kör med är väldigt luddigt, tycker jag...
Citera
2012-02-04, 01:56
  #5954
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Liksom en inte obetydlig del av Sveriges befolkning födda före 1965.

Haha..........det finns bara två personer i Sverige som är insyltade på en herrans massa punkter i detta brottsfall och det är Härm och Allgen.
Citera
2012-02-04, 01:58
  #5955
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamashta
Är läkarna skyldiga, så blir dom ju inte mindre skyldiga för det.

Tycker du att Härm och Allgen är värda en rättssäker behandling. Där deras skuld bevisas? Och där dom frias om inte bevisen räcker till.
Citera
2012-02-04, 02:00
  #5956
Medlem
lamashtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Liksom en inte obetydlig del av Sveriges befolkning födda före 1965.

Mjo, men dom kan ha plockat in rätt snubbar inte desto mindre. Saker och ting kan ju faktiskt vara precis som dom ser ut att vara. Sedan kan man ju kritisera och ha synpunkter på själva hanteringen av målet och hur media betedde sig.
Citera
2012-02-04, 02:02
  #5957
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
När Catrine Da Costa sover ut hos Ragnar Lindgren dagarna för sista säkra iakktagelsen av henne så placerar dagboken på ett helt annat ställe.

Avgörande poängen är att den kommer fram tre år efter det att hon hörs första gången och då inte nämner den.

RL:s uppgifter kan vara felaktiga.

Tänkt på det ?
Citera
2012-02-04, 02:04
  #5958
Medlem
lamashtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Tycker du att Härm och Allgen är värda en rättssäker behandling. Där deras skuld bevisas? Och där dom frias om inte bevisen räcker till.

Ja, dom borde fått ett rättvist bemötande och inte särbehandlas (på ett dåligt sätt, dessutom).
Inte minst media hade redan dömt dom på förhand och det är naturligtvis helt fel.
Citera
2012-02-04, 02:04
  #5959
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
RL:s uppgifter kan vara felaktiga.

Tänkt på det ?

Lindgren berättade att Catrine låg och sov i hans stuga för en kvinna som ringde hon vid sextiden den nämnda morgonen. Kvinnan bekräftade uppgiften från Lindgren.
Citera
2012-02-04, 02:06
  #5960
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamashta
Ja, dom borde fått ett rättvist bemötande och inte särbehandlas (på ett dåligt sätt, dessutom).
Inte minst media hade redan dömt dom på förhand och det är naturligtvis helt fel.

Okay då är vi eniga på en punkt. Godnatt, timmen är sen.
Citera
2012-02-04, 02:06
  #5961
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Tycker du att Härm och Allgen är värda en rättssäker behandling. Där deras skuld bevisas? Och där dom frias om inte bevisen räcker till.


Frias ?

Dom borde erkänna sin inblandning istället.
Citera
2012-02-04, 02:09
  #5962
Medlem
lamashtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
RL:s uppgifter kan vara felaktiga.

Tänkt på det ?

Jajamensan. Det måste revisionisterna vara beredda på att "CC-vittnena" kan mycket väl minnas fel eller bara hitta på. För det vore ju märkligt om enbart vittnena i rättegångarna mot läkarna anno 1988 och legitimationsärendet 1991 alla snackat i nattmössan.
__________________
Senast redigerad av lamashta 2012-02-04 kl. 02:33.
Citera
2012-02-04, 02:10
  #5963
Medlem
lamashtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Lindgren berättade att Catrine låg och sov i hans stuga för en kvinna som ringde hon vid sextiden den nämnda morgonen. Kvinnan bekräftade uppgiften från Lindgren.

Hennes trovärdighet måste ju också kollas.
Citera
2012-02-04, 02:13
  #5964
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamashta
Hänger här för att detta fall intresserar mig och det har gjort det mycket länge nu och det där med "troll" kan du kanske komma att få äta upp någongång i framtiden, om och när det poppar upp något som rör fallet som vi "troll" här talat hela tiden om och för.

Vi är två troll alltså, inget annat

Borgnäs tex är ju en aktad journalist, är han också ett troll enligt mediemordsfolket ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in