2012-02-03, 07:48
Medlem
vaifridens avatar
Anders Lindberg arbetar som ledarskribent på Aftonbladet och verkar ha eftersträvat just detta i hela sitt liv. Den politiska korrektheten personifierad, ständigt ute eter interna hyllningar och oftast genom att hacka på någon oliktänkande. Jag får bilden av den där nörden i klassen som alltid pejlade in majoritetens kollektiva åsikt och som sedan skaffade sig poppispoäng genom att ständigt synliggöra de krakar som ändå vågade tycka något annat. Precis som nu, med andra ord.

Men vad vet någon om den här fjanten? Upp med garderoben, det skulle inte förvåna mig om det finns bilder med gagballs och handklovar någonstans, sådana där präktiga pojkar har alltid något att dölja.
Det vore verkligen askul att hitta nå't skit eftersom jag är övertygad om att just den här typen av pojke är en sådan som är mer noggrann än någon annan att framstå som fullständigt fläckfri och tvåldoftande.
Citera
2012-02-03, 12:15
Medlem
vasagatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaifriden
Anders Lindberg arbetar som ledarskribent på Aftonbladet och verkar ha eftersträvat just detta i hela sitt liv. Den politiska korrektheten personifierad, ständigt ute eter interna hyllningar och oftast genom att hacka på någon oliktänkande. Jag får bilden av den där nörden i klassen som alltid pejlade in majoritetens kollektiva åsikt och som sedan skaffade sig poppispoäng genom att ständigt synliggöra de krakar som ändå vågade tycka något annat. Precis som nu, med andra ord.

Men vad vet någon om den här fjanten? Upp med garderoben, det skulle inte förvåna mig om det finns bilder med gagballs och handklovar någonstans, sådana där präktiga pojkar har alltid något att dölja.
Det vore verkligen askul att hitta nå't skit eftersom jag är övertygad om att just den här typen av pojke är en sådan som är mer noggrann än någon annan att framstå som fullständigt fläckfri och tvåldoftande.