2012-02-03, 07:48
Medlem
vaifridens avatar
Anders Lindberg arbetar som ledarskribent på Aftonbladet och verkar ha eftersträvat just detta i hela sitt liv. Den politiska korrektheten personifierad, ständigt ute eter interna hyllningar och oftast genom att hacka på någon oliktänkande. Jag får bilden av den där nörden i klassen som alltid pejlade in majoritetens kollektiva åsikt och som sedan skaffade sig poppispoäng genom att ständigt synliggöra de krakar som ändå vågade tycka något annat. Precis som nu, med andra ord.

Men vad vet någon om den här fjanten? Upp med garderoben, det skulle inte förvåna mig om det finns bilder med gagballs och handklovar någonstans, sådana där präktiga pojkar har alltid något att dölja.
Det vore verkligen askul att hitta nå't skit eftersom jag är övertygad om att just den här typen av pojke är en sådan som är mer noggrann än någon annan att framstå som fullständigt fläckfri och tvåldoftande.
Citera
2012-02-03, 12:15
Medlem
vasagatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaifriden
Anders Lindberg arbetar som ledarskribent på Aftonbladet och verkar ha eftersträvat just detta i hela sitt liv. Den politiska korrektheten personifierad, ständigt ute eter interna hyllningar och oftast genom att hacka på någon oliktänkande. Jag får bilden av den där nörden i klassen som alltid pejlade in majoritetens kollektiva åsikt och som sedan skaffade sig poppispoäng genom att ständigt synliggöra de krakar som ändå vågade tycka något annat. Precis som nu, med andra ord.

Men vad vet någon om den här fjanten? Upp med garderoben, det skulle inte förvåna mig om det finns bilder med gagballs och handklovar någonstans, sådana där präktiga pojkar har alltid något att dölja.
Det vore verkligen askul att hitta nå't skit eftersom jag är övertygad om att just den här typen av pojke är en sådan som är mer noggrann än någon annan att framstå som fullständigt fläckfri och tvåldoftande.
AL saknar totalt balls, är fjäskande, har inga djupare kunskaper om något alls. Källa: min "vän" på Aftonbladets ledarredaktion.
Citera
2012-02-03, 18:22
Medlem
vaifridens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasagatan
AL saknar totalt balls, är fjäskande, har inga djupare kunskaper om något alls. Källa: min "vän" på Aftonbladets ledarredaktion.

I så fall har jag gissat helt rätt.
Senast redigerad av vaifriden 2012-02-03 kl. 18:24.
Citera
2012-02-03, 19:03
Medlem
76jonass avatar
I väntan på skvaller kan väl någon slänga upp lite bilder på "fanskapet"?

Jag har inte en susning om vem det är, men det är fredag och lite hederlig lyteskomik är alltid kul.
Citera
2012-03-21, 08:28
Medlem
Frans.Ganzs avatar
Anders tar utan tvekan plats som ett av mina nya hatobjekt i mediavärlden. Efter att ha haft lite twitterdiskussioner med honom på nätet så vet jag med säkerhet att den mannen måste bort ...först från sin arena, sen från världen om vi ska få någon chans att rädda det som finns kvar.
Citera
2014-08-18, 01:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 76jonas
I väntan på skvaller kan väl någon slänga upp lite bilder på "fanskapet"?

Jag har inte en susning om vem det är, men det är fredag och lite hederlig lyteskomik är alltid kul.
http://www.svt.se/cachable_image/135...rgnyny_992.jpg Pårökt?

Anders bakar kakor med sina barn enligt uppgift.
Citera
2014-08-18, 01:54
Medlem
Clive-Hasses avatar
Hans nya teori är följande:
Kombinationen av Reinfeldts besked i regeringsfrågan ikväll med att han igår lyfte frågan om invandring är illa. Att ställa invandring mot välfärd är bara en skendebatt. Vilken välfärd vi har råd med beror på skattenivån. Högre skatt = bättre välfärd.

https://twitter.com/anderslindberg/s...92822817443841

Ganska sanslöst!
Citera
2014-08-27, 00:47
Medlem
9797s avatar
Trodde nästan han slutligen hamnat på psyket men nu glöder pennan härligt röd igen... Har stört mig otroligt mkt på herr Lindberg sista tiden. Galenskapen har helt klart nått nya oanade höjder, men det är väl valet som fått det fullständigt bränna till i huvudet på karln...

Dåligt med skvaller dock. Bor han mitt i den multikulturella utopi han så varmt förespråkar? Går hans barn också på dagis där 9 av 13 ungar inte äter griskött?
Citera
2014-08-27, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9797
Trodde nästan han slutligen hamnat på psyket men nu glöder pennan härligt röd igen... Har stört mig otroligt mkt på herr Lindberg sista tiden. Galenskapen har helt klart nått nya oanade höjder, men det är väl valet som fått det fullständigt bränna till i huvudet på karln...

Dåligt med skvaller dock. Bor han mitt i den multikulturella utopi han så varmt förespråkar? Går hans barn också på dagis där 9 av 13 ungar inte äter griskött?

Hittar dom inte i folkbokföringen (med Åsa Westlund, s-politiker).
Har dom hemlig adress?
Citera
2014-08-27, 16:03
Moderator
Hamilkars avatar
Jag var med på samma maillista som Lindberg ett tag. Han utmärkte sig dels genom att konsekvent använda stavningen borglig i stället för borgerlig, och dels genom att hela tiden vara totalt enögt partipolitisk i ett sammanhang där det var meningen att man skulle kunna tänka själv - låt vara från olika ideologiska utgångspunkter. Han försvann ganska snart från den listan, vad jag begriper saknad av ingen.
Citera
2014-08-27, 17:25
Medlem
Oliveiras avatar
Var han inte inblandad i sossarnas valkampanj 2010. Rent av en av de viktigare jämte en annan nuvarande ledarskribent. Eller minns jag allt fel?

Hmm bland annat tydligen sossarnas "expert" på SD inför valet 2010. http://ligator.wordpress.com/2012/02...edemokraterna/

Sedan var han kommunikationsombudsman i partistyrelsen och Karin Pettersson var tidigare kommunikationschef hos sossarna.

Hmm mer trista fakta än skvaller iofs....
Citera
2014-09-09, 21:55
Medlem
9797s avatar
Enligt uppgift i tråden om den fjortisraggande sossen Robert Noord så skulle Anders Lindberg vara den som läckte hela alltet. Allt för att hjälpa sin fru Åsa Westlund närmare makten i Haninge. Väljer att tro på detta dels för att användaren tidigt droppade namnet Robert Noord och dels för att Anders Lindberg är en riktigt dum idiot.

(FB) "Toppsosse" (Robert Noord) i 40-årsåldern SMS-raggar på 22-årig MUF-tjej

(FB) "Toppsosse" (Robert Noord) i 40-årsåldern SMS-raggar på 22-årig MUF-tjej

http://m.imgur.com/tg4owar
Senast redigerad av 9797 2014-09-09 kl. 22:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in