2012-02-02, 02:09
Medlem
Har ingen aning varför vi gillar rumpa, det känns rätt ologiskt egentligen. Men faaaan så fina och sköna de är.

Det kan ha något att göra med att den fungerar som stötdämpare så man kan knulla hårt utan att bäckenbenen slår ihop. Hur som helst är de sexiga och härliga.
Citera
2012-02-02, 02:31
Medlem
C.A.Tls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBound
TS, jag vet vad du menar haha.

Rent psykologiskt, tänker killar : hon har en fin rumpa(lår), hon kan föda mitt barn bra!
eller: hon har fina bröst, hon kan amma mitt barn bra!

Och vi tjejer: han är vältränad och har muskler, han kan skydda mig och hjälpa mig med hushållsarbetet. (tragiskt nog för oss tjejer )

Sen när är rumpan/låren viktiga för att kunna föda barn? Är väl snarare ett par breda höfter som är viktigt isåfall. Dessutom får du gärna definiera att "föda barn bra".

Och sen det där att ni skulle gå igång på en kille med muskler pga han kan skydda dig, isåfall borde väl detta vara drömmannen för dig: http://www.worldsmostunique.com/imag...n-2009_jpg.jpg ?

Han är med största sannolikhet starkare än samtliga snubbar du någonsin träffat bara att han har en rejäl kagge också, så att du/ni blir kåta av vältränade män pga biologiska skäl är BS, det är för det visuella och inget annat.

Så kom inte och lek smart och var inte så jävla självgott övertygad om att du har rätt när du uppenbarligen har noll koll.
Citera
2012-02-02, 02:40
Medlem
Idiotpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elm0
Förstår honom helt, I'm an assman! finns ju inget underbarare

Var en riktig assman och ner på knä och eat that anal då.
Citera
2012-02-02, 12:12
Medlem
Orkade inte läsa igenom hela tråden så vet inte om någon har sagt såhär redan men jag tror att killar gillar att ta på tjejens röv är för att dom känner sig exklusiva i att dom är dom enda som får klämma! Många som njuter av andra mäns avundsjuka blickar när man går genom stan med ena handen i tjejens bakficka
Citera
2012-02-02, 12:15
Medlem
Herrtrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivvi
han verkar bara gilla formen och mjukheten.

Där ligger svaret! Min sambos stjärt (hon har ingen rumpa, arsle eller röv - hon har en stjärt!) är väldans gosig. Det händer flera gånger dagligen att jag klappar den.
Citera
2012-02-02, 12:26
Medlem
solelys avatar
I mina dar har jag sett en väldigt fin rumpa, alltså en riktigt fin en. Jag kan inte beskriva den men finare än vilken porrstjärnas, modell etc. etc. rumpa. Hon verkade verkligen gilla mig och kunde flera gånger tänka mig min kuk mellan dem välformade skinkorna. Tyvärr var jag för blyg och feg för att göra något Kan tillägga att jag heller inte gillar att ha förhållanden.
Citera
2012-02-02, 13:16
Medlem
Bongmons avatar
Att smiska en tjej (olika hårt beroende på vilken typ av tjej det är) är helt underbart. Att slappa till brösten från sidan när tjejen rider är också något ja brukar göra om ja får. Helt underbart.

Hade en tjej, som ville att ja skulle klämma så hårt ja kunde på hennes bröst när hon fick orgasm, hon hade endel blåmärken
Citera
2012-02-02, 13:23
Medlem
Som några redan varit inne på; en kvinnas förmåga att föda och mätta barn.. Det är tilltalande ur ett evolutionärt perspektiv och alltså en nedärvd komponent hos män. De klassiska feminina kroppskonstitutionerna är alltså tilltalande per automatik!

Sen kan man naturligtvis "lära om" och komma att uppskatta plattrumpa och plankbröst mera. Speciellt eftersom det ofta framhävs i media att kvinnor ska vara trådsmala (modeller, tv-hallåor, o.s.v...).

I hjärnan, hos männen då, avgjordes partnervalet utifrån de fysiska attribut som kvinnan hade; breda höfter och stora bröst = god möjlighet att föda/ta hand om efterkomman alltså väljer jag henne som mor till mina barn. Och det tänket finns kvar i reptilhjärnan hos mannen, alltså i sin grundform. Senare i livet kan man ju omforma/ifrågasätta den tanken och skapa en egen bild.
Så när en kille klappar/klämmer på rumpan så vill han helt enkelt kolla kylskåpet .
Närå, det är väl snarare så att baken/brösten har blivit erogena zoner och man vill försäkra sig om tillgången till dem ("äganderätten") och/eller ge uppskattning.

Lite samma som det klassiska med fobi & panik som en del kan få idag, till synes utan orsak. När människan var grott-boende och jägare så behövdes ett högt påslag från Amygdala i hjärnan för att kunna upptäcka och överlista andra rovdjur som även de var jägare och hade människa på sin meny (lejon, t.ex.). Idag finns ingen praktisk användning för så stort påslag från Amygdala men likväl kan det vara problematiskt för en del eller ställa till problem för någon, från en tid till en annan.

Så ser två förklaringar ut kring sånt som är nedärvt i vår grundstruktur sedan uråldriga tider. Blev någon klokare på det? Hoppas det :-).

//Beh.ass.
Senast redigerad av Beh.ass. 2012-02-02 kl. 13:28.
Citera
2012-02-02, 15:07
Medlem
Walker84s avatar
röven är ju nästan det bästa på hela kvinnokroppen, både in och utsidan på den. Vet dock inte varför jag tycker så, men röven är det första jag spanar in iaf, när man är hemma så går man ju runt och smeker tjejens röv mest hela tiden känns det som.
Citera
2012-02-02, 15:23
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Rumpan är kvinnans vackraste kroppsdel såvida hon har någon rumpa. På dig låter som att du har formerna där och det är riktigt hett så jag förstår din pojkvän.

Skaffa sådana här om du vill framhäva din välformade bak http://www.wickedtemptations.com/bla...35299-prd1.htm

Finns inget bättre än när min kvinna står på alla fyra i ett par sådana när jag kommer hem
Citera
2012-02-02, 21:21
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivvi
Denna frågan/undran är riktat till bägge könen.
Har ni tjejer upplevt att eran pojkvän inte kan låta bli att klappa er över rumpan?
Det verkar vara det bästa min pojkvän vet att klappa och smeka den. Inte mig emot, men det är ganska intressant varför en rumpa är så intressant.....så då går frågan till er killar.
Vad är det med en rumpa som så många killar inte kan låta bli?

Kan tillägga att jag har en välformad rund rumpa och inte nån platt-röv tack o lov.
Han gillar att känna över midjan och sen dra längs med rumpans form. Det är absolut inte nåt porrigt eller nåt sånt...han verkar bara gilla formen och mjukheten.
En rumptossig kille helt enkelt.

Jag förstår verkligen inte trådens ämne? Det är väl självklart att man blir tänd på en snygg välformad rumpa?
Citera
2012-02-03, 01:15
Medlem
ZlatanManias avatar
Därför att en rumpa helt enkelt är den sexigaste kroppsdelen på en kvinna! Han gillar att ta på den och det är ju inget konstigt med det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in