Citat:
Jag tycker att det ser fattigt och lite inavlat ut, dessutom verkar många vara rasister. Kan tänka mig att det hetsas mot svarta och barnen tankas väl antagligen fulla med propaganda. Skulle vara kul att se minen av en invånare därifrån, när han/hon åker till en annan stad
Ursprungligen postat av TKD_1337
Malin Palm i Sydsvenskan har gjort ett bildspel av det vita samhället i Orania i Norra Kapprovinsen. Bildspelet heter "Orania - Ett vitt Utopia".
Sydsvenskan har förövrigt förväxlat "boer" med "afrikaaner" (det förstnämnda är en underkategori av afrikaaner-folkgruppen) "i teorin skall alla invånare vara boer men staden behöver arbetskraft för att växa. Pratar du afrikaans, lever efter kristna värderingar och jobbar hårt är du välkommen".
Orania Beweging:s hemsida (detta betyder tydligen "Orania Movement"): www.orania.co.za/english/. Den har drygt 270 000 sidvisningar. De finns även på Twitter: http://twitter.com/OraniaBeweging.
Oranias landskap ser väldigt fin ut.
Finns fler bilder på deras Flickr-sida: www.flickr.com/photos/oraniabeweging/. Det skulle vara intressant att se siffror på arbetslösheten och brottsstatistiken i Orania. Jag antar Orania är en av bästa platserna i hela Sydafrika.
Sydsvenskan har förövrigt förväxlat "boer" med "afrikaaner" (det förstnämnda är en underkategori av afrikaaner-folkgruppen) "i teorin skall alla invånare vara boer men staden behöver arbetskraft för att växa. Pratar du afrikaans, lever efter kristna värderingar och jobbar hårt är du välkommen".
Orania Beweging:s hemsida (detta betyder tydligen "Orania Movement"): www.orania.co.za/english/. Den har drygt 270 000 sidvisningar. De finns även på Twitter: http://twitter.com/OraniaBeweging.
Oranias landskap ser väldigt fin ut.
Finns fler bilder på deras Flickr-sida: www.flickr.com/photos/oraniabeweging/. Det skulle vara intressant att se siffror på arbetslösheten och brottsstatistiken i Orania. Jag antar Orania är en av bästa platserna i hela Sydafrika.
En kvinna sa att hon ogillar svarta, jag bara wtf? Vad fan gör du i Sydafrika, där majoriteten är svarta? Tänk er om det helt plötsligt kom kineser som bygger en stad i Norrland , där enbart kineser är välkomna. "Alla som arbetar hårt, pratar mandarin och är troende buddister är välkomna"