2012-01-24, 23:48
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Jag brukar hamna på Anchor emellanåt och nej, vill man höra ska/punk/rock så skall man inte bege sig dit. Vill man höra gammal svettig spandexrock och Rammstein skall man bege sig dit.
Om någon hittar ett ställe som spelar schysst ska/skapunk får ni gärna säga till.

Testat KGB?
Det är inget fel på Rammstein! (Inte gammal rock heller, för den delen. Sist jag var där spelade dom Thin Lizzy ju...) Har bara varit på Anchor 2 gånger dock, men förutom Rocks är det det enda rockstället jag varit på. Det finns ju inte så många rockställen att det stör, direkt...

Var KGB-frågan ställd till mig?
Isåfall: Nepp.
Citera
2012-01-25, 00:00
Medlem
serjisnebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dänsken
Någon som har något uteställe i Stockholm att rekommendera med SKA/punk/rock som någon slags ledstång? Är så sjukt trött på den "vanliga" skiten med R'N'B etc. Harry B James spelar lite rock/punk men det är mest en trång pub med satans hög musik. Indie-klubbar fungerar också; provade ACE men det var typ 15-åringar som skuttade runt till Håkan.

Kan rekomendera babasonic/rocks (Indie på onsdagar och rock på fre/lör) vid Mariatorget. Sen har vi Medusa i Gamla Stan som är en trevlig rockklubb, ligger granne med bla. After och Engelen.
Citera
2012-01-25, 10:10
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Det är inget fel på Rammstein! (Inte gammal rock heller, för den delen. Sist jag var där spelade dom Thin Lizzy ju...) Har bara varit på Anchor 2 gånger dock, men förutom Rocks är det det enda rockstället jag varit på. Det finns ju inte så många rockställen att det stör, direkt...

Var KGB-frågan ställd till mig?
Isåfall: Nepp.
Den var riktad till alla som ville känna sig träffade. Där kan man få höra i princip allt möjligt nämligen.

RoQ vid Odenplan spelar ju också väldigt mycket gammal rock, metal och annat testosteronstinn musik. De har även biljard och dart.
Citera
2012-01-25, 20:16
Medlem
Dänskens avatar
Ogden; har ej testat Pub Anchor, men tack för tipset!

Fixiebike; Har varit sugen länge på KGB, men har dock inte blivit av. Med tanke på dess 'design'(?) - händer det att man spelar typ Leningrad, Russkaja och liknande?

Fick höra av en polare som var på Slakthuset att de hade något ska-tema för några helger sedan. Verkar dock inte vara en regelbunden företeelse, tyvärr.

serjisnebel; Vad för Indie: 'Håkan'-indie eller 'Brittisk'-indie?
Citera
2012-01-25, 20:53
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ogden; har ej testat Pub Anchor, men tack för tipset!

Fixiebike; Har varit sugen länge på KGB, men har dock inte blivit av. Med tanke på dess 'design'(?) - händer det att man spelar typ Leningrad, Russkaja och liknande?

Fick höra av en polare som var på Slakthuset att de hade något ska-tema för några helger sedan. Verkar dock inte vara en regelbunden företeelse, tyvärr.

KGB spelar typ allt möjligt, beroende på vilken dag i veckan man ramlar in. Baba Sonic varierar, det är allt från Pulp till Breakbot via Håkan, The National och Broder Daniel. Popkult kan annars vara något för dig, jag hade själv gärna gått men har andra planer. Strand finns ju alltid och där spelas lite allt möjligt.

Fan, jag är på Slakthuset till och från men måste ha missat detta pga skäl. Nåväl, man kan inte få allt här i världen.
Citera
2012-01-26, 14:06
Medlem
serjisnebels avatar
Citat:

Har hört allt från Hellström till The Strokes där, en salig blandning.
Citera
2012-01-27, 17:08
Medlem
Hoders avatar
Vart går man ut ikväll?
Citera
2012-01-27, 21:24
Medlem
Hoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoder
Vart går man ut ikväll?

Nvm.
Citera
2012-01-30, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutatbrymig
Klart som fan de frågar om legitimation om de inte känner igen en? Jag sa bara att det inte är svårt att komma in (förutsatt att man är över 18). Du begriper väl att jag inte sitter och spekulerar i huruvida minderåriga kommer in? Tycker du trots att du har åldern inne att det är svårt att få tillträde så säger det mer om dig än om dörrvakterna och deras krav.

Joggingbyxor är knappt tillåtna inne på Dovas. Det jag menade är att om man har en t-shirt och ett par hela jeans (vardagsklädsel med andra ord) så kommer de inte neka en medan många lantisar ofta uppfattar det som att man måste komma dit i en ny frack och käpp.

Hahaha, intressant diskussion Jag är från landet från början och kan bara hålla med, tafatta människor komme raldrig in, samt om man kommer för sent eller i för stor grupp. Gå två och två, gärna kille/tjej så blir det genast lättare. Under min fem år i Sthlm , har det alltid funkar, oavsett ställe.
Citera
2012-01-30, 22:24
Medlem
Slutatbrymigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsven
Hahaha, intressant diskussion Jag är från landet från början och kan bara hålla med, tafatta människor komme raldrig in, samt om man kommer för sent eller i för stor grupp. Gå två och två, gärna kille/tjej så blir det genast lättare. Under min fem år i Sthlm , har det alltid funkar, oavsett ställe.

Visst, går man in som ensam kille med tjejer blir man med största sannolikhet inte nekad men det krävs sällan ens att man delar upp sig i smågrupper. Som mest har vi nog varit femton grabbar som gått in tillsammans. Vakterna är väl inte överlyckliga men det går
Citera
2012-01-31, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GSAA
Jag flyttar till Uppsala i januari 2011 (plugg), ja det är en bit framåt men ändå...

Ska nog testa Sthlms nattliv och behöver info om nattklubbar med schysst musik (det mesta utanom blues, jazz, metal, hip-hop, rap) och raggningspotensial (dvs. ung publik, typ 18-25, ju fler tjejer desto bättre).

Åldersgråns: max 20 (jag är ungefär 19,5 år när jag flyttar).

Har googlat lite, vad sägs om:

Bacci
Grabbarnas
Indogo
Inferno
KGB
Kleins
Lemon Bar

andra?

Tackar för all hjälp!

Obaren
Cliff Barnes
Soap Bar
Hotellet
Citera
2012-02-16, 23:21
Medlem
Alvéss avatar
Tips på bra pubar på Södermalm? Inte för sunkigt men behöver inte vara allt för fancy. Fördel om de spelar lite tyngre musik också även om klassisk pubmusik går för sig det också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in