Tjena FB!
Jag har ett litet problem och jag har ingen aning om vad jag ska ta mig till.
Det är som så att jag har varit arbetslös nu i ett par år, jag har praktiserat lite då och då men jag har aldrig haft ett jobb tyvärr.
Nu förra veckan så fick jag komma på intervju på ett jobb som jag sökt för länge sedan som jag i princip glömt att jag sökt.
Intervjun gick utomordentligt och hon som intervjuade mig sa att jag lät perfekt för jobbet och att dem verkligen skulle vilja anställa mig, OM jag kunde ge dem två referenser, det är dock så att inom yrket ( matlagning bla. ) så har jag bara praktiserat på en restaurang samt gått en utbildning.
Mitt intyg på utbildningen gillade dem väldigt mycket då jag hade lärt mig en hel del som dem behövde folk inom.
Men när hon sa att jag måste ha två referenser inom yrket så deppade jag ihop ( efter intervjun då )
Det är som så att jag knappt har några referenser och dem få jag har får jag inte kontakt med...
Jag har ringt och mailat utan resultat, jag måste få reda på om dem godkänner att jag lämnar dem som referens.
Men utan svar så vet jag ju inte det.
Vad ska jag göra egentligen? Tror ni att det är okej att jag lämnar ut nummer samt mail från mina "referenser" till min förhoppningsvis framtida arbetsgivare utan att jag vet om dem samtycker eller inte?
Och om jag gör så kan jag räkna med att jag får ett gäng tjuriga människor på tråden nästa gång jag svarar i min telefon?