2006-01-10, 21:16
Medlem
Mr_Ypzilons avatar
Frst en urskt om jag tar upp ett redan tidigare diskuterat mne. Har frskt att ska, men hittade ingenting. Finns det nn tidigare trd s lnka grna!

Jag har sdr 100 supercaps ver(sgs innehlla ca 60mg efedrin/st) som jag skulle vilja extrahera efedrinet ur, men jag har inte lyckats hitta ett lmpligt lsningsmedel. Supercaps bestr ju av vxtdelar(Efedra) blandade med salmiak eller liknande, s det r lite trixigt.
Har frskt med aceton, och visst fr jag ut lite, men utbytet nog inte ens 10%-igt. r det ngon som har ett annat och bttre lsningsmedel att rekommendera? Inser ju att jag sitter p sdr 6g rent efedrin om jag bara lyckas extrahera det, och 6g efedrin kan man ju hitta p allt mjligt skoj med.. =)
Citera
2006-01-10, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Ypzilon
Frst en urskt om jag tar upp ett redan tidigare diskuterat mne. Har frskt att ska, men hittade ingenting. Finns det nn tidigare trd s lnka grna!

Jag har sdr 100 supercaps ver(sgs innehlla ca 60mg efedrin/st) som jag skulle vilja extrahera efedrinet ur, men jag har inte lyckats hitta ett lmpligt lsningsmedel. Supercaps bestr ju av vxtdelar(Efedra) blandade med salmiak eller liknande, s det r lite trixigt.
Har frskt med aceton, och visst fr jag ut lite, men utbytet nog inte ens 10%-igt. r det ngon som har ett annat och bttre lsningsmedel att rekommendera? Inser ju att jag sitter p sdr 6g rent efedrin om jag bara lyckas extrahera det, och 6g efedrin kan man ju hitta p allt mjligt skoj med.. =)

men fr i hela vrlden vnnen...

skaffa rent efedrin istllet?
Citera
2006-01-10, 21:43
Medlem
Mr_Ypzilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lykisca
men fr i hela vrlden vnnen...

skaffa rent efedrin istllet?

Men s viktigt r det inte! Det r mest att om jag nu sitter p en efedrinresurs alldeles gratis s skulle jag kunna gra nt vettigt av det istllet fr att bara lta pillrena ligga.
Citera
2006-01-11, 02:02
Bannlyst
Varfr vill du extrahera?
Citera
2006-01-11, 02:09
Medlem
kallebilles avatar
S lnge du ska anvnda det fr personligt bruk s borde ju kapslarna rcka? Om du vill ha mer tryck s t fler... Vad r problemet? Eller r det bara jag som inte fattar vad allt detta kul man kan hitta p med rent efedrin r?
Citera
2006-01-11, 11:03
Medlem
Mr_Ypzilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallebille
S lnge du ska anvnda det fr personligt bruk s borde ju kapslarna rcka? Om du vill ha mer tryck s t fler... Vad r problemet? Eller r det bara jag som inte fattar vad allt detta kul man kan hitta p med rent efedrin r?

Grejen r dels att jag drar mig fr att anvnda kapslarna eftersom jag har s satans svrt att svlja dem, dels att jag vill frska mig p att framstlla methcathinone(metakatonin?). Dessutom rkar jag tycka att det r en rtt rolig grej att gra i allmnhet, bara fr att man kan.
r det ingen som har ngra tips p hur jag ska g till vga istllet? Folk som hnger i kemiforumet kanske har bttre koll?
Citera
2006-01-11, 11:08
Medlem
WLXs avatar
Du kan ju alltid lsa i bensin och gra en kolonnseparation. D krvs nstan att du har en IR-spektrofotometer fr att avgra vilka fraktioner som innehller efedrinet. Men allt detta vet du frstss redan eftersom dina kemikunskaper r s goda att du ens vervger att gra extraktionen. Om dina kunskaper nu inte r fullt s goda s freslr jag att du skippar idn.
Citat:
Ursprungligen postat av kallebille
Han ska vl frska gra metamfetamin av det.
Citera
2006-01-11, 11:52
Medlem
Mr_Ypzilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WLX
Du kan ju alltid lsa i bensin och gra en kolonnseparation. D krvs nstan att du har en IR-spektrofotometer fr att avgra vilka fraktioner som innehller efedrinet. Men allt detta vet du frstss redan eftersom dina kemikunskaper r s goda att du ens vervger att gra extraktionen. Om dina kunskaper nu inte r fullt s goda s freslr jag att du skippar idn.

Det r s pass knepigt allts? Jag tnkte mig nt i stil med:
1)Hlla p lsningsmedel som lser efedrinet men inte salmiaken runtom.
2)Filtrera och lta lsningsmedlet avdunsta.

Jag r inte ute efter 99.9% renhet, s jag kan leva med att det r med lite annat skrp ocks.

Nej, jag har inga hgskolepong i kemi, men jag r frhoppningsvis tillrckligt mkt ingenjr fr att frst ett och annat nd. Men framfr allt har jag inte tillgng till ett labb, och det begrnsar ju mjligheterna en del.

Citat:
Ursprungligen postat av WLX
Han ska vl frska gra metamfetamin av det.

Nope, methcathinon som sagt. Tittade lite p metamfetaminsyntesen, men jag har ingen enkel tillgng till de kemikalierna. Annars hade jag skert frskt, det erknner jag grna.
Citera
2006-01-12, 13:35
Medlem
WLXs avatar
Citat:
Det r s pass knepigt allts? Jag tnkte mig nt i stil med:
1)Hlla p lsningsmedel som lser efedrinet men inte salmiaken runtom.
2)Filtrera och lta lsningsmedlet avdunsta.

Jag r inte ute efter 99.9% renhet, s jag kan leva med att det r med lite annat skrp ocks.

Nej, jag har inga hgskolepong i kemi, men jag r frhoppningsvis tillrckligt mkt ingenjr fr att frst ett och annat nd. Men framfr allt har jag inte tillgng till ett labb, och det begrnsar ju mjligheterna en del.
Det r en blanding av ganska ra vxtextrakt i kapslarna och de innehller tusentals, frmodligen miljontals olika mnen av vilka de flesta ven de kommer lsa sej i ditt lsningsmedel. Dessa blir du inte av med om du inte separerar p ngot stt. 2-fasseparation funkar inte eftersom efedrin r vattenlsligt. Nst enklast r kolonnseparation men d mste du som sagt kunna analysera fraktionerna p ngot stt. Det gr garanterat att rkna ut teoretiskt vilka fraktioner efedrinet kommer hamna i men det r fr mycket jobb fr mej...
Citat:
Nope, methcathinon som sagt. Tittade lite p metamfetaminsyntesen, men jag har ingen enkel tillgng till de kemikalierna. Annars hade jag skert frskt, det erknner jag grna.
Svitt jag vet r det mycket enklare att reducera en alkohol till ett kolvte n att oxidera en alkohol till en keton (antar att du funderar p en Jones oxidation). Tnk p att man frmodligen kan anvnda andra kemikalier n de som vanligtvis anvnds vid metamfetaminsyntes:
Frst syrakatalyserad substitution med antingen HI, HBr eller HCl. Alternativt NaCl/Svavelsyra. Drefter reduktion med vanligt zink.
Fr Jones oxidation krvs kromsyra vilket lr vara betydligt svrare att tillverka/f tag p.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in