2011-10-09, 21:32
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiskebackarN
Jag har bestämt mig för att spendera min fritid på att bygga gratis appar till Iphone.
Jag behöver din hjälp med förslag på appar som jag kan bygga,gärna något simpelt men ändå väldigt användbart. Jag lär mig fortfarande programmering, men jag tror mig ändå ha ett litet hum om detta.
Väderstation. Med termometer, lufttryck och luftfuktighet.
Defibrillator. Alltså en hjärtstartare.
Självgående dammsugare
Eller varför inte en http://www.erotikbutiken.se/swe/category/men/leksaker-for-man/product/fleshlight---vibro-pink-lady---touch
Citera
2011-10-09, 21:41
Medlem
h0lles avatar
Jag har alltid velat ha en app med veckans lunchmeny på mina lokala lunchrestauranger.. Utveckla ett formulär där restaurangägaren helt enkelt kan fylla i veckans lunchmeny och maila och det sedan läggs in i appen automatiskt. så kan du sedan göra en app för "lunch i växjö" "lunch i jönköping" osv osv. Känns så jävla 1997 att behöva ringa en telefonsvarare, kolla hemsidor och tidningar när man kan ha allt i en app där man sorterar det man vill se. Detta är någonting jag tror att man kan ta betalt både från användaren och restaurangen, men eftersom jag inte kan koda bjuder jag på företagsidén helt gratis.
Citera
2011-10-13, 20:26
Medlem
Icashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h0lle
Jag har alltid velat ha en app med veckans lunchmeny på mina lokala lunchrestauranger.. Utveckla ett formulär där restaurangägaren helt enkelt kan fylla i veckans lunchmeny och maila och det sedan läggs in i appen automatiskt. så kan du sedan göra en app för "lunch i växjö" "lunch i jönköping" osv osv. Känns så jävla 1997 att behöva ringa en telefonsvarare, kolla hemsidor och tidningar när man kan ha allt i en app där man sorterar det man vill se. Detta är någonting jag tror att man kan ta betalt både från användaren och restaurangen, men eftersom jag inte kan koda bjuder jag på företagsidén helt gratis.

De flesta städer (inte alla) har någon form av nöjesguide där dessa brukar ingå, har även tänkt tanken, men när man ser på den administrativa sidan när det kommer att ta hand om kund kontakt till potentiella annonsörer så går det hela från passiv inkomst till heltidsarbete..

Absolut något för den som är hemma-kär kanske

Tips till TS, ha iaf ett mål eller syfte med ditt skapande, reklam i appar kan vara lönsamt i det långa loppet vare sig folk trycker fel i mörkret på sin flashlight app, eller betalar IAP (In App Purchase) för att få dem väck.

Best of luck
Citera
2011-10-13, 21:59
Medlem
herrlustigs avatar
Citat:
Det får jag fram genom en nuvarande tjänst där man kan söka efter ett telefonnummers operatör.
Okej.
Citera
2012-01-17, 12:53
Medlem
Ett spel som jag gärna skulle vilja se på app-store är något liknande gravity defied. Det är ett motorcykelspel som jag spelade på min gamla sony ericsson en gång i tiden. Brutalt roligt spel och extremt beroendeframkallande.

http://www.youtube.com/watch?v=nEl4OHAsUyM
Citera
2012-01-17, 13:49
Medlem
mrvisions avatar
Citat:
Jag har bestämt mig för att spendera min fritid på att bygga gratis appar till Iphone.
Jag behöver din hjälp med förslag på appar som jag kan bygga,gärna något simpelt men ändå väldigt användbart. Jag lär mig fortfarande programmering, men jag tror mig ändå ha ett litet hum om detta.

För det första så tycker jag inte att du skall låsa dig till Apple utan försöka utveckla till samtliga plattformar.

Annars testa att göra en slags stats-app liknande de som finns till BF3. Kom ihåg att det kommer nya spel hela tiden och det borde inte vara jättesvårt.'

MVH
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in