Citat:
Ursprungligen postat av h0lle
Jag har alltid velat ha en app med veckans lunchmeny på mina lokala lunchrestauranger.. Utveckla ett formulär där restaurangägaren helt enkelt kan fylla i veckans lunchmeny och maila och det sedan läggs in i appen automatiskt. så kan du sedan göra en app för "lunch i växjö" "lunch i jönköping" osv osv. Känns så jävla 1997 att behöva ringa en telefonsvarare, kolla hemsidor och tidningar när man kan ha allt i en app där man sorterar det man vill se. Detta är någonting jag tror att man kan ta betalt både från användaren och restaurangen, men eftersom jag inte kan koda bjuder jag på företagsidén helt gratis.
De flesta städer (inte alla) har någon form av nöjesguide där dessa brukar ingå, har även tänkt tanken, men när man ser på den administrativa sidan när det kommer att ta hand om kund kontakt till potentiella annonsörer så går det hela från passiv inkomst till heltidsarbete..
Absolut något för den som är hemma-kär kanske
Tips till TS, ha iaf ett mål eller syfte med ditt skapande, reklam i appar kan vara lönsamt i det långa loppet vare sig folk trycker fel i mörkret på sin flashlight app, eller betalar IAP (In App Purchase) för att få dem väck.
Best of luck