efter lite betänksamhet och STOR HJÄLP av er i tråden (tack som fan!!) har jag nu med hjälp av telepriskollen.se har jag (nästan) bestämt mig för att det blir Telias ADSL.
har varit superanti produkter från telia ett tag men samrådde med min kloke fader som haft telia adsl väldigt länge. deras adsl har varit väldigt stabilt i området och enligt pappa har deras support varit bra när det kinkar. en stor fördel är såklart även att min pappa (som jag kommer bo i samma stad som) har samma internetleverantör och kan hjälpa mig med enklare frågor.
besiktningen av lägenheten blev uppskjuten till söndag pga sjukdom så kommer inte beställa förrän jag kollat fiber/bredband via tv-uttaget-möjligheterna.
i området kan jag bara få adsl 8 mbit/s. har alltid trott att vi haft adsl 24 hemma hos föräldrarna (där jag förtillfället befinner mig under julen) men pappa berättade att de bytt till 8 i somras och eftersom jag inte märkt någon skillnad (de fick bara ut ca 10 innan tydligen) har jag bestämt mig för att jag definitivt klarar mig på det.
jag laddar ju ändå inte ner speciellt mkt och det jag faktiskt snor åt mig är mest mindre filer typ avsnitt av serier på 3-400 mb
återigen, tack för all hjälp!
än är inte allt hugget i sten men nu har jag iaf avgett en rapport och tackat för hjälpen jag fått (hittils)