Citat:
Ursprungligen postat av WeaselPodowski
Ditt inträde i tråden är snarare en julklapp i efterskott, då de flesta som är övertygade om läkarnas skuld inte har tagit in några argument som pekar på motsatsen och absolut inte skulle erkänna någon form av tvivel kring skuldfrågan om det skulle uppstå.
Så ta ut huvudet ur papperspåsen, du har inget att skämmas för, och stanna gärna kvar i tråden
Det finns mycket att läsa om det här fallet och även en intressant dokumentär att börja med för en bra överblick, uppladdad av användaren NoppigaSockar:
http://www.youtube.com/watch?v=DErdOpSSfFE
Påsen är nu avtagen...

...det började bli lite väl instängt så det var skönt att få plocka av den...
Jo, jag vet att för många är det oerhört jobbigt att behöva medge att de kanske tagit miste,
haft fel vad det nu än må handla om även om de ställs inför fakta som är förödande för deras
egna slutsatser. Det är den där "stoltheten" som spökar ibland eller någon rent överjävlig
envishet i att ändå framhärda i "sitt" trots att de kanske innerst inne förstår att de är helt
fel ute i sitt tänkande. Att tillstå sina misstag svider för somliga något oerhört.
Prestigeförlust och allt...
Så har det faktiskt varit för mig också någon gång.
Men här i detta sammanhang finner jag ingen anledning att "streta emot som en annan
tjurskalle" eftersom jag helt uppenbart har varit alldeles för snabb att döma. Det har jag ju
insett och då käftar jag inte emot längre, för vad ska det tjäna till?
Det är ju SANNINGEN som skall erövras och inte några egna slag som ska vinnas till varje pris.
Och Sanningen i det här fallet är jag som sagt alltmer övertygad om finns bortanför dessa
två grymt ansatta personer vars liv tyvärr blivit totalt sönderslagna, förödda av
anklagelser utan någon som helst grund!
Och det är djupt tragiskt och upprörande!
Tack förresten för tipset om dokumentären! Den skall med det snaraste tas del av.