• 1
  • 2
2012-01-07, 02:47
Medlem
Hej alla flashbackare! Tnkte gra en trd om cannabis i Iran eftersom jag har planerat att ka till Irans huvudstad. S alla kan skriva sina egna erfarenheter om cannabis i iran om dom har kt dit och rkt eller s mycket information som mjligt om tex hur mycket det kostar, vart man kan kpa, hur poliserna ser p cannabis, hur ppet man kan rka osv..
Citera
2012-01-07, 03:00
Medlem
hmm. har en kompis som r ifrn Iran, han tillsammans med en annan vn var dr fr ngot r sedan och sa att det var jkligt svrt att f tag p. Man fr inte ens slja sprit dr om det inte r religisa grupper som ger affren (inte muslimer) och de fr bara slja till samma religisa grupp (antar att dom skiter i vad du har fr religion eller inte)
Citera
2012-01-07, 03:09
Medlem
what?
varfr ska du dit och rka cannabis nr du kan gra det hr. kp saffran istllet, dumma turist.
Citera
2012-01-07, 03:20
Medlem
SpaceBounds avatar
Nr jag var Iran i somras tog min kusin mig till ett stlle dr som hade allt! Haha det visade sig att ungdomar dr festar p med sprit / droger och snt nstan varje vecka. Polisen r dom dock jvligt rdda fr. Det fanns en snubbe som satt vid ett hrn och erbjd marijuana , grs och nu vet jag inte hur man verstter resten men han skrek iaf " glas,sn och ost" (p persiska) Senare frklarade min kusin fr mig att det var droger han menade iaf. Min kusin r en sn dr brud som hnger med folk som hller p med snt , hon fixade allt jag ville ha

Ojd nu gav jag kanske inte ngot svar till dig TS , men mitt frslag r vl att du sticker till stllen dr det finns mnga mnniskor (njesflt eller liknande) dr finns det alltid ngra som har allt. Vet att tv persiska horor erbjd min bror sex och droger/ alkohol fr runt ... Vet inte hur mnga kronor det blir men det var iaf runt 50 000 Rial
Senast redigerad av SpaceBound 2012-01-07 kl. 03:28.
Citera
2012-01-07, 03:32
Medlem
r rkat bra dr nere? Mycket bttre n i sverige?
Senast redigerad av ganjaman1 2012-01-07 kl. 03:36.
Citera
2012-01-07, 03:35
Medlem
Inte sker p lagarna men i grannlnderna s produceras ganska rejla mngder braj, frmodligen i Iran ocks. Gller nog som hr, mste knna/trffa rtt personer. Leta efter en Iranier med dreads kanske?

Rkat lr ju vara ganska spejsat, r ju iaf nrproducerat

http://en.wikipedia.org/wiki/Legalit...bis_by_country
15g verkar stmma
Senast redigerad av Mr.ester 2012-01-07 kl. 03:39.
Citera
2012-01-07, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBound
Nr jag var Iran i somras tog min kusin mig till ett stlle dr som hade allt! Haha det visade sig att ungdomar dr festar p med sprit / droger och snt nstan varje vecka. Polisen r dom dock jvligt rdda fr. Det fanns en snubbe som satt vid ett hrn och erbjd marijuana , grs och nu vet jag inte hur man verstter resten men han skrek iaf " glas,sn och ost" (p persiska) Senare frklarade min kusin fr mig att det var droger han menade iaf. Min kusin r en sn dr brud som hnger med folk som hller p med snt , hon fixade allt jag ville ha

Ojd nu gav jag kanske inte ngot svar till dig TS , men mitt frslag r vl att du sticker till stllen dr det finns mnga mnniskor (njesflt eller liknande) dr finns det alltid ngra som har allt. Vet att tv persiska horor erbjd min bror sex och droger/ alkohol fr runt ... Vet inte hur mnga kronor det blir men det var iaf runt 50 000 Rial

Rkte ngot dr nere? Isfall hur bra vad det tycker du? Var det mycket bttre n det som finns i sverige? 50 000 rial r drygt 30 kr
Senast redigerad av ganjaman1 2012-01-07 kl. 03:57.
Citera
2012-01-07, 04:00
Medlem
SpaceBounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganjaman1
Rkte ngot dr nere? Isfall hur bra vad det tycker du? Var det mycket bttre n det som finns i sverige? Har fr mig att 50 000 rial r typ 50 kr

Jag r ingen direkt expert p droger men ja, jag har testat lite och det var helt klart bttre dr, allt som de gav mig var helt underbart, frn sprit till droger, helt sjukt vilken skillnad mste ven ge berm till ciggen, ingen tvekan om att det r bttre dr tog med mig lite av ciggen till mina svenska kompisar hr och de hll med om att det persiska var bttre Men sen beror ju det vart och hur man fr tag p skiten jag menar , jag har en hel del kontakter dr.

30-50kr fr droger/alkohol och tv persiska horor r inte illa alls ju
Senast redigerad av SpaceBound 2012-01-07 kl. 04:02.
Citera
2012-01-07, 04:34
Medlem
I Iran hittar du inte grnt s himla ltt, brunt r det som ofta sljs dr. Priserna varierar men jag skulle vl sga att standard brukar ligga p cirka 50-60 kr fr 5g, nu var det ju 2 r sedan jag sist var dr men det har nog inte frndrats s himla mycket tror jag. Rkat dr kan jag sga r otroligt bra, inget jvla skit (brunt) som sljs hr kan matcha det som finns dr nere.

Nr det gller att f tag p det s r den skraste kllan oftast unga grabbar mellan 16-24 eller ngot sdant, men d mste du vara vaksam p vad det r fr sorts killar ocks. Vissa kan tillhra den religisa paramilitra organisationen Basij och kommer ta mycket illa vid om du frgar dem, ett bra stt att kunna urskilja dem r att titta p kldstil och utseende, "liberala" ungdomar klr sig ofta som unga killar gr hr i Sverige..Jeans och t-shirt osv medan konservativa oftast klr sig i mrka klder och som sllan r stilrika av sig. Men eftersom du ska till Tehran s kommer du finna fler liberala n konservativa d det trots allt r huvudstaden och mer modernt n andra stder i landet.

Nr det kommer till polisen ska du tnka p att det finns olika sorters poliser i landet. Det finns vanliga poliser som endast r anstllda fr att uppehlla juridiska lagar, dessa klr sig oftast i den klassiska polis uniformen som man ser i nstan alla filmer, dem gr att muta rtt enkelt men oftast bryr dom sig inte om sm saker som att rka cannabis. Dom du ska akta dig fr r den religisa polisen, dessa r s kallade "hard liners" som inte viker sig fr ngon eller ngot, de klr sig oftast i hel svart eller grna uniformer beroende p rang, problemet r att identifiera dessa d mnga kan vara civilkldda, men ett bra stt r terigen att kolla p kldstilen, dom klr sig mycket simpelt och har oftast en rtt grov skggvxt s var p din vakt och rk helst inte utomhus dr mnga mnniskor befinner sig.

En sista sak, under religisa hgtider br du helst undvika att frska f tag p ngot dr d mnga religisa poliser r ute och patrullerar och mnga mnniskor som annars inte hade brytt sig kan ta illa vid.

Nu vet jag inte om du talar Farsi, men det lr ju underltta jvligt mycket ifall du inte vill bli lurad.
Lycka till!
Senast redigerad av Ashraf88 2012-01-07 kl. 04:37.
Citera
2012-01-07, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBound
Jag r ingen direkt expert p droger men ja, jag har testat lite och det var helt klart bttre dr, allt som de gav mig var helt underbart, frn sprit till droger, helt sjukt vilken skillnad mste ven ge berm till ciggen, ingen tvekan om att det r bttre dr tog med mig lite av ciggen till mina svenska kompisar hr och de hll med om att det persiska var bttre Men sen beror ju det vart och hur man fr tag p skiten jag menar , jag har en hel del kontakter dr.

30-50kr fr droger/alkohol och tv persiska horor r inte illa alls ju

Vart i Iran?
Citera
2012-01-07, 04:45
Medlem
Citat:
r rkat bra dr nere? Mycket bttre n i sverige?

Det beror p vart du kper ifrn om de e inne i city kommer du f skit cb, men om du knner nn med kontakter kan du f prima shit.
Citera
2012-01-07, 05:04
Medlem
SpaceBounds avatar
Citat:
Vart i Iran?

Ashraf88 har fan rtt i allt hon sger, speciellt nr det gller polisen. Dom dr vanliga poliserna i bltt r hur skna som helst men de andra r sjuka i huvudet, har sjlv blivit arresterad av dem.

I Teheran, Shahrod och en annan stad i shomal
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in