Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-01-07, 02:47
Medlem
Hej alla flashbackare! Tänkte göra en tråd om cannabis i Iran eftersom jag har planerat att åka till Irans huvudstad. Så alla kan skriva sina egna erfarenheter om cannabis i iran om dom har åkt dit och rökt eller så mycket information som möjligt om tex hur mycket det kostar, vart man kan köpa, hur poliserna ser på cannabis, hur öppet man kan röka osv..
Citera
2012-01-07, 03:00
Medlem
hmm. har en kompis som är ifrån Iran, han tillsammans med en annan vän var där för något år sedan och sa att det var jäkligt svårt att få tag på. Man får inte ens sälja sprit där om det inte är religiösa grupper som äger affären (inte muslimer) och de får bara sälja till samma religiösa grupp (antar att dom skiter i vad du har för religion eller inte)
Citera
2012-01-07, 03:09
Medlem
what?
varför ska du dit och röka cannabis när du kan göra det här. köp saffran istället, dumma turist.
Citera
2012-01-07, 03:20
Medlem
SpaceBounds avatar
När jag var Iran i somras tog min kusin mig till ett ställe där som hade allt! Haha det visade sig att ungdomar där festar på med sprit / droger och sånt nästan varje vecka. Polisen är dom dock jävligt rädda för. Det fanns en snubbe som satt vid ett hörn och erbjöd marijuana , gräs och nu vet jag inte hur man översätter resten men han skrek iaf " glas,snö och ost" (på persiska) Senare förklarade min kusin för mig att det var droger han menade iaf. Min kusin är en sån där brud som hänger med folk som håller på med sånt , hon fixade allt jag ville ha

Ojdå nu gav jag kanske inte något svar till dig TS , men mitt förslag är väl att du sticker till ställen där det finns många människor (nöjesfält eller liknande) där finns det alltid några som har allt. Vet att två persiska horor erbjöd min bror sex och droger/ alkohol för runt ... Vet inte hur många kronor det blir men det var iaf runt 50 000 Rial
Senast redigerad av SpaceBound 2012-01-07 kl. 03:28.
Citera
2012-01-07, 03:32
Medlem
Är rökat bra där nere? Mycket bättre än i sverige?
Senast redigerad av ganjaman1 2012-01-07 kl. 03:36.
Citera
2012-01-07, 03:35
Medlem
Inte säker på lagarna men i grannländerna så produceras ganska rejäla mängder braj, förmodligen i Iran också. Gäller nog som här, måste känna/träffa rätt personer. Leta efter en Iranier med dreads kanske?

Rökat lär ju vara ganska spejsat, är ju iaf närproducerat

http://en.wikipedia.org/wiki/Legality_of_cannabis_by_country
15g verkar stämma
Senast redigerad av Mr.ester 2012-01-07 kl. 03:39.
Citera
2012-01-07, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBound
När jag var Iran i somras tog min kusin mig till ett ställe där som hade allt! Haha det visade sig att ungdomar där festar på med sprit / droger och sånt nästan varje vecka. Polisen är dom dock jävligt rädda för. Det fanns en snubbe som satt vid ett hörn och erbjöd marijuana , gräs och nu vet jag inte hur man översätter resten men han skrek iaf " glas,snö och ost" (på persiska) Senare förklarade min kusin för mig att det var droger han menade iaf. Min kusin är en sån där brud som hänger med folk som håller på med sånt , hon fixade allt jag ville ha

Ojdå nu gav jag kanske inte något svar till dig TS , men mitt förslag är väl att du sticker till ställen där det finns många människor (nöjesfält eller liknande) där finns det alltid några som har allt. Vet att två persiska horor erbjöd min bror sex och droger/ alkohol för runt ... Vet inte hur många kronor det blir men det var iaf runt 50 000 Rial

Rökte något där nere? Isåfall hur bra vad det tycker du? Var det mycket bättre än det som finns i sverige? 50 000 rial är drygt 30 kr
Senast redigerad av ganjaman1 2012-01-07 kl. 03:57.
Citera
2012-01-07, 04:00
Medlem
SpaceBounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganjaman1
Rökte något där nere? Isåfall hur bra vad det tycker du? Var det mycket bättre än det som finns i sverige? Har för mig att 50 000 rial är typ 50 kr

Jag är ingen direkt expert på droger men ja, jag har testat lite och det var helt klart bättre där, allt som de gav mig var helt underbart, från sprit till droger, helt sjukt vilken skillnad måste även ge beröm till ciggen, ingen tvekan om att det är bättre där tog med mig lite av ciggen till mina svenska kompisar här och de höll med om att det persiska var bättre Men sen beror ju det vart och hur man får tag på skiten jag menar , jag har en hel del kontakter där.

30-50kr för droger/alkohol och två persiska horor är inte illa alls ju
Senast redigerad av SpaceBound 2012-01-07 kl. 04:02.
Citera
2012-01-07, 04:34
Medlem
I Iran hittar du inte grönt så himla lätt, brunt är det som ofta säljs där. Priserna varierar men jag skulle väl säga att standard brukar ligga på cirka 50-60 kr för 5g, nu var det ju 2 år sedan jag sist var där men det har nog inte förändrats så himla mycket tror jag. Rökat där kan jag säga är otroligt bra, inget jävla skit (brunt) som säljs här kan matcha det som finns där nere.

När det gäller att få tag på det så är den säkraste källan oftast unga grabbar mellan 16-24 eller något sådant, men då måste du vara vaksam på vad det är för sorts killar också. Vissa kan tillhöra den religiösa paramilitära organisationen Basij och kommer ta mycket illa vid om du frågar dem, ett bra sätt att kunna urskilja dem är att titta på klädstil och utseende, "liberala" ungdomar klär sig ofta som unga killar gör här i Sverige..Jeans och t-shirt osv medan konservativa oftast klär sig i mörka kläder och som sällan är stilrika av sig. Men eftersom du ska till Tehran så kommer du finna fler liberala än konservativa då det trots allt är huvudstaden och mer modernt än andra städer i landet.

När det kommer till polisen ska du tänka på att det finns olika sorters poliser i landet. Det finns vanliga poliser som endast är anställda för att uppehålla juridiska lagar, dessa klär sig oftast i den klassiska polis uniformen som man ser i nästan alla filmer, dem går att muta rätt enkelt men oftast bryr dom sig inte om små saker som att röka cannabis. Dom du ska akta dig för är den religiösa polisen, dessa är så kallade "hard liners" som inte viker sig för någon eller något, de klär sig oftast i hel svart eller gröna uniformer beroende på rang, problemet är att identifiera dessa då många kan vara civilklädda, men ett bra sätt är återigen att kolla på klädstilen, dom klär sig mycket simpelt och har oftast en rätt grov skäggväxt så var på din vakt och rök helst inte utomhus där många människor befinner sig.

En sista sak, under religiösa högtider bör du helst undvika att försöka få tag på något där då många religiösa poliser är ute och patrullerar och många människor som annars inte hade brytt sig kan ta illa vid.

Nu vet jag inte om du talar Farsi, men det lär ju underlätta jävligt mycket ifall du inte vill bli lurad.
Lycka till!
Senast redigerad av Ashraf88 2012-01-07 kl. 04:37.
Citera
2012-01-07, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBound
Jag är ingen direkt expert på droger men ja, jag har testat lite och det var helt klart bättre där, allt som de gav mig var helt underbart, från sprit till droger, helt sjukt vilken skillnad måste även ge beröm till ciggen, ingen tvekan om att det är bättre där tog med mig lite av ciggen till mina svenska kompisar här och de höll med om att det persiska var bättre Men sen beror ju det vart och hur man får tag på skiten jag menar , jag har en hel del kontakter där.

30-50kr för droger/alkohol och två persiska horor är inte illa alls ju

Vart i Iran?
Citera
2012-01-07, 04:45
Citat:
Är rökat bra där nere? Mycket bättre än i sverige?

Det beror på vart du köper ifrån om de e inne i city kommer du få skit cb, men om du känner nån med kontakter kan du få prima shit.
Citera
2012-01-07, 05:04
Medlem
SpaceBounds avatar
Citat:
Vart i Iran?

Ashraf88 har fan rätt i allt hon säger, speciellt när det gäller polisen. Dom där vanliga poliserna i blått är hur sköna som helst men de andra är sjuka i huvudet, har själv blivit arresterad av dem.

I Teheran, Shahrod och en annan stad i shomal
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in