2011-08-29, 16:53
Medlem
Magee89s avatar
Klår så klart inte Black Label, och det hutlösa priset de tar på klubbarna för en 6a gör det ovärt! Och till min stora förvåning så serverades virren i SHOTGLAS! Som att det vore underförstått att man skulle svepa den... Ner gick den i alla fall, och den gjorde sig nog bäst som shot då det inte direkt var någon smaksensation. Men den var inte äcklig, bara inte värd.
Citera
2011-10-03, 23:16
Medlem
persiflages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magee89
Klår så klart inte Black Label, och det hutlösa priset de tar på klubbarna för en 6a gör det ovärt! Och till min stora förvåning så serverades virren i SHOTGLAS! Som att det vore underförstått att man skulle svepa den... Ner gick den i alla fall, och den gjorde sig nog bäst som shot då det inte direkt var någon smaksensation. Men den var inte äcklig, bara inte värd.

Haha, det är klart att man ska shotta Jack Daniel's. Bourbon är den ultimata alkoholen för att "ease the pain" med. Skämt å sido. Tycker om all whisky, har dock börjat min väg in till whiskyparadiset med just Jack Daniel's.
Citera
2011-10-04, 00:00
Medlem
Ja, finns dock värre. Captain Morgan rom stör jag mig mest på.

Särskilt alla freaks/white trash som ska hålla på och ta såna där got a little captain in you?-bilder.

http://www.google.se/search?hl=sv&q=got+a+little+captain+in+you&gs_sm=e &gs_upl=508l508l0l1180l1l1l0l0l0l0l204l204l2-1l1l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&biw=1366&bih=5 88&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi

Såna. IQ-reservens startelva.
Citera
2011-10-04, 00:28
Medlem
Jag tycker om att använda JD när jag blandar drinkar p.g.a. att den är sötare än vanlig whisky. Dricker annan whisky om jag vill bara dricka whisky och inte blanda det med något.
Citera
2011-10-04, 00:49
Medlem
JD är som Corona, god...men är det verkligen en whiskey? Visst, liksom Corona utger den sig för att vara en viss sak, men är den verkligen det?

JD är återigen, precis som Corona. Mycket, och återigen, mycket reklam har gjort denna väldigt mainstream och kanske mer för 18-åriga grabbar som mig själv att köpa för "att man vill ha en Whiskey" lite grann skit i hur den smakar, fett att ha en whiskey och gärna en som alla känner till.
Citera
2011-10-04, 02:58
Medlem
norinco45acps avatar
Jack daniels är ett jävla rävgift. Bryggt på gröpje och annat avfall :-)
Den obligatoriska klädseln till Jack Daniels är OCC huvtröjor och vit Prince!
Citera
2011-10-04, 11:14
Medlem
saggesalivs avatar
Jag tycker faktiskt att JD smakar helt okej, priset är dock lite väl...

Men som sagt så är den väldigt överskattad med tshirts, pluntor och ja allt från himmel till jord...
Citera
2011-10-11, 12:40
Medlem
Intelligenss avatar
Jag tycker inte att Jack Daniels är någon riktig whiskey.
Dock så är den dock god att dricka som grogg med coca cola på samma sätt som en del rom.
Citera
2011-10-11, 13:02
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Jag verkar ha något slags baklängestycke när det kommer till whisky/whiskey. Föredrar Jack eller Jim Beam 10 gånger av 10 framför nån artonårig Glen. Tar också hellre en Tullamore.
Citera
2011-10-11, 23:44
Medlem
Farmor har en förkärlek för alkoholhaltiga drycker, särskilt Jack Daniels.
Hon brukar säga: "Jävlar, vilken schysst whiskey, baby"
Citera
2011-12-30, 17:49
Medlem
Mcnoodless avatar
http://www.cocktailguiden.com/drinkar/?search=jack+daniels

Där har du en del recept.
Citera
2011-12-30, 17:49
Medlem
Mcnoodless avatar
Citat: