• 6
  • 7
2011-11-20, 17:18
Bannlyst
Det finns ytterst få svenskar som är tillsammans med kvinnor från mellanöstern, detta beror på att de inte tänder eller gillar varandra.

Jag känner inga svenska killar som skulle välja en kvinna från mellanöstern före en svensk och jag känner inga kvinnor från mellanöstern som skulle välja en svensk före en man från deras egna folk.

Man dras till dem man liknar mest helt enkelt. Jag ser ingen anledning att som svensk man försöka dejta en kurd när han mycket lättare kan dejta en svensk.
Citera
2011-11-20, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sarsaparill
Klart det finns svenska killar som är tillsammans med tjejer från mellanöstern.. Jag själv är en och jag vet flera. Ja familjerna vet om det o är ok me de.
Klart det finns några men det är extremt ovanligt. Rent generellt finns det inget intresse från svenskars sida att vara med tjejer från mellanöstern och tror inte det finns något intresse för sådana tjejer att vara med svenskar heller.

Svenskar attraheras inte av mörkare tjejer med enorma släkter som styr vad de ska göra och tjejer från mellanöstern attraheras inte av blonda feminina svenskar.

Man söker sig till det som man är van vid helt enkelt.
Citera
2011-11-20, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Langelevelivet85
Finns många svenskar som e gifta med kurder, inget konstingt med det. Jag får däremot en känsla av att du är väldigt omogen, och mitt råd till dig är att inte ge dig in på ett seriöst förhållande när du inte är redo för de. Hon har varit snäll nog att tala om för dig redan från början att saker och ting kommer vara tufft vilket tyder på mognad och ansvar från hennes sida.

Jag har haft många diskussioner med mina kurdiska vänner och deras anledning till att inte vilja inleda en seriös relation med en svensk grabb är för att dem känner att svenska män är inte att lita på.
dem har hört historier, som att en svensk man med fru och barn kommer hem en dag från jobbet och säger till sin fru:
Greta jag är inte kär i dig längre,jag vill skilja mig. Dem känner att svenskar inte tar äktenskap lika seriöst som dem gör.
När det kommer till kurder så har det faktiskt inte mycket med religionen o göra, de e inte ofta man ser en kurd tjej med sjal eller en kurd som e gift med en svensk och tvingar på dem en sjal.
Det är klart att kurder gifter sig med svenska kvinnor men nej svenska män gifter sig inte med kurder av logiska skäl.

De importerar istället kvinnor från Thailand och liknande om de vill ha ''exotiska'' kvinnor.
Citera
2011-11-21, 04:15
Medlem
Att ni inte kan visa er officelt i ett förhållande beror nödvändigtvis inte på att du är svensk. Det är allmänt känt bland kurder och andra folkslag från mellanöstern att familjerna förbjuder sina döttrar att ha pojkvänner speciellt med icke-kurder. Jag är själv kurd och har en kurdisk flickvän och vet exakt hur det är men till skillnad från dig så har jag planer på att fria till den här tjejen men kan fortfarande inte göra det officelt för hennes familj, så mitt råd till dig är att angagera dig i kurdisk historia, folket och kulturen, sen visa att du är jävligt seriös med tjejen och göra det KLART och TYDLIGT att du har planer på att fria annars kommer de aldrig låta dig inleda något med deras dotter om de inte ser en framtid i det. Och glöm inte att du måste lägga MINST 500.000kr på bröllopet haha lycka till !
Citera
2011-11-21, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lafemmefatale
Hur lyder din motivation till detta? Jag skulle vilja dela med mig utav den till min karl vars svenska rötter sträcker sig flera hundra år tillbaka, medan jag själv är just kurd från Iran.

Om hennes föräldrar är trångsynta kurder utan någon som helst respekt för sin egen dotter och den hon väljer att vara med, så har du ingen anledning att försöka vinna deras respekt. Ställ ett ultimatum till tjejen du gillar. Antingen agerar hon efter sina föräldrars förväntningar, eller så styr hon över sitt eget liv. Vågar hon ej göra det sistnämnda så är hon ändå ingenting att ha.

Har du utvecklat en fetisch för kurder eller andra MÖ-tjejer finns det fler som kommer från, hör och häpna, normala familjer som är precis som vilka som helst. Mina föräldrar kommer jättebra överens med min pojkvän, och detta trots att han ofta skämtar om bergsherdar och den iranska stoltheten.

Så med andra ord ska tjejen behöva välja mellan sin familj och killen? Och du kallar föräldrar som vill sin dotters bästa för trångsynta? Inte nog med det uppmanar du killen till att skita i familjens respekt och endå försöka inleda något med dottern? Jag vet inte om din s.k "karl" fick dig utan dina föräldrars respekt eller om dina föräldrar var så pass ivriga att de i stort sett gav dig till vem som helst.. det är vad jag får ut av din text.
Citera
2011-11-21, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kform
Så med andra ord ska tjejen behöva välja mellan sin familj och killen? Och du kallar föräldrar som vill sin dotters bästa för trångsynta? Inte nog med det uppmanar du killen till att skita i familjens respekt och endå försöka inleda något med dottern? Jag vet inte om din s.k "karl" fick dig utan dina föräldrars respekt eller om dina föräldrar var så pass ivriga att de i stort sett gav dig till vem som helst.. det är vad jag får ut av din text.
Varför ska en svensk ens dejta en kurdisk kvinna? Det enda rätta är att hålla sig till sina egna, jag ser INGEN anledning alls för en svensk att välja en kurd istället för en svensk tjej.

Det är mycket lättare för en svensk kille att dejta en svensk tjej, det blir inga krockar, inga jobbiga släktingar och ingen kommer tycka att det är ett konstigt par, allt detta får man om man dejtar en invandrare.

Svenska män gör helt rätt som undviker kvinnor från mellanöstern då de är helt annorlunda kvinnor från övriga världen i religion och kultur.
Citera
2011-11-21, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zahra83
Varför ska en svensk ens dejta en kurdisk kvinna? Det enda rätta är att hålla sig till sina egna, jag ser INGEN anledning alls för en svensk att välja en kurd istället för en svensk tjej.

Det är mycket lättare för en svensk kille att dejta en svensk tjej, det blir inga krockar, inga jobbiga släktingar och ingen kommer tycka att det är ett konstigt par, allt detta får man om man dejtar en invandrare.

Svenska män gör helt rätt som undviker kvinnor från mellanöstern då de är helt annorlunda kvinnor från övriga världen i religion och kultur.

Det finns något som heter KÄRLEK, sen vem man råkar ha det för kan ingen rå för, kärlek är tillgänglig för alla oavsett ras och identitet. Lär er det!
Citera
2011-11-21, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kform
Det finns något som heter KÄRLEK, sen vem man råkar ha det för kan ingen rå för, kärlek är tillgänglig för alla oavsett ras och identitet. Lär er det!
Tycker ändå det känns onödigt, det finns ju många länder där folket inte har ett klansystem som kurderna har. Om du vill ha ''exotiska'' kvinnor så är det nog bättre att söka sig till mer moderna folk i syd.
Citera
2011-11-22, 20:20
Medlem
Citat:
Varför i hela friden ska han försöka dejta en kurd när han är svensk? Du finner inte det rätt ologiskt? Han har ingenting gemensamt med en kvinna från mellanöstern och hon har ingenting gemensamt med honom.

Han gör bäst i att hålla sig till sina egna kvinnor.
Med tanke på dina andra inlägg i tråden kan jag inte ta dig seriöst, sorry.
Citera
2011-11-22, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zahra83
Det är klart att kurder gifter sig med svenska kvinnor men nej svenska män gifter sig inte med kurder av logiska skäl.

De importerar istället kvinnor från Thailand och liknande om de vill ha ''exotiska'' kvinnor.

Jag är gift med en kurdisk tjej och jag vet som sagt flera andra.
Citera
2011-11-23, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sarsaparill
Jag är gift med en kurdisk tjej och jag vet som sagt flera andra.
Extrema undantag som är för litet för att ens orka bry sig om.

99/100 av dem är inte intresserade av svenskar.
Citera
2011-12-28, 21:56
Medlem
Tsavos avatar
zahra83 varför tar du inte och startar en "vad tycker ni om iranier" tråd istället....
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in