2011-12-25, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rasgar
Hej alla, vill varna för Biltorget hisingen i Göteborg. Alla vet ju att bilhandlare till 99% inte går att lita på men dessa är strået vassare än andra....Skulle köpa en Volvo V40 för en dryg månad sen, mycke förväntat snack från bilförsäljaren om hur bra den var osv. När vi sedan under provturen såg att SRS-lampan lös (Allt detta före det blev affär) blev vi lovade att detta skulle lagas om vi köpte bilen, han förstod att det var ett allvarligt problem, han bedyrade att det skulle lagas! Vi la handpenning och hämtade den "lagad" 5 dagar senare...Efter en dryg vecka i vår ägo började motorlampan lysa och lite andra skumma saker hända...jag lämnade bilen till Bilia och de hittade 15 felkoder...bland annat så saknades krockgardin och airbag fram (permanent SRS fel)........för att simulera srs-lampans funktion hade han dragit kablar bakom instrumentpanelen kopplade till nås strömkälla, pillat bort original srs-lampan och tejpat dit en annan lampa ansluten till kablarna. Detta för att srs-lampan till synes skall lysa när man vrider om tändningen och sedan slockna när bilen startar. Jag har en bild på detta men är ny här och vet inte hur jag laddar upp den...

När jag åkte tillbaka med bilen för reklamation så förstod han ingenting, tyckte det var sjukt konstigt att detta hänt. Jag reklamerade köpet efter ca en timmes dividerande och han sa de skulle sälja bilen till nån "zigenare" eller någon som inte brydde sig om att det detta fel fanns, aldrig skulle de lura nån...Well Well..

Ursäkta detta lååååånga utlägg men nu kommer poängen till mitt inlägg... Volvon ligger återigen ute för försäljning....utan någon som helst antydan till att den är paj (på fler vis än bara SRS, förmodligen är den krockad och massor är trasigt enligt Bilia)..här är en länk till bilen

http://www.bytbil.com/bilar/volvo/v40/nv2x9pag/-cEBUDIAAY8cKL-gX9JHDUCUk-B.UwQnEAGLQThKHyQwAA__!

Tror han gick lite back när han blev tvungen att ge mig pengar för bilen och även Bilias felsökning (man har rätt till det enl. K.O.M) för den är 2000kr dyrare nu.... Och chansen är MINIMAL att han åtgärdat felet då det garanterat skulle kosta mer än vad bilen är värd.

Om någon känner för det så berätta gärna hur jag kan lägga upp bilden på "fake-lampan" här...

Hisingen är ju Hisingen :/

Ladda upp en bild kan du göra på många sätt! tex,
gå in på www.imageshack.us
eller www.tinypic.com sedan så klistrar du bara in länken som bilden du laddat upp får här.
Citera
2011-12-25, 20:26
Medlem
ok tackar, här e länken http://imageshack.us/photo/my-images/10/srsz.jpg/
Citera
2011-12-25, 23:46
Medlem
Megaforces avatar
Du kan ju anmäla detta till trafikverket så kanske de gör en inspektion och sätter körförbud på bilen..
Citera
2011-12-26, 00:11
Medlem
Borde inte detta kunna kallas juridiskt för "framkallande av fara för annan"?

Vilken djäkla likgiltighet... Man borde hålla koll på regnumret och när den är såld så ringer man upp nya köparen...
Citera
2011-12-26, 18:17
Medlem
Tack för ideér. mycket möjligt att det är ett brott...garanterat en fara för chauffören vid krock... Om annat så är det ju brottsligt att lura någon på pengar. Snackade en bra stund med konsumentverket och enligt dem så är det omöjligt att få polisen att göra något i sånna här fall, det dom kan bidra med är en svartlistning om inte ersättning o återköp fungerar... Ja, enormt likgiltigt! Förmodligen tar de bort annonsen om de säljer bilen så här är regnumretRTS347.....Kommer nog ha annonsen under uppsikt då och då o kolla transportstyrelsens sida ang ev. köpare..

Att anmäla till trafikverket är ingen dum idé, ska göra d när jag får tid.. Ska bli spännande att se om de engagerar sig.

Att det bilhandlare är bluffare är ju allmänt känt men d känns sjukt att det är så sanktionerat, man förväntar sig att kunna bli blåst och då blir de plötsligt ok!?
Citera
2011-12-26, 18:53
Medlem
Bäst är ju om du Rasgar håller koll, för du har ju dokumentationen och kan ju vittna om det blir tvist med nye köparen. Det är ju ett bra sätt att hämnas på bilhandlaren, enkelt är det ju oxå, det är ju bara att sms:a regnumret till bilregistrets ägartjänst varje månad tills du får träff på den nye köparen.
Citera
2011-12-26, 19:02
Medlem
BILtorget på Hisingen är en gammal bilskojjare. dom har lurat folk i många år. välkänd här i Göteborg,,,
anmäl dom så kanske dom får ett besök...

Fast dom flyttar väl sin verksamhet som tidigare och drar igång i nytt namn,,
Citera
2011-12-26, 19:47
Medlem
Bilen var med i trafikolycka 22 december 2003 där motparten var vållande.
Citera
2011-12-26, 20:16
Medlem
Ja självklart är det jag som håller uppsikt... Poängen med tråden var att varna ev ny köpare på just den bilen och andra som funderar på att göra affärer med dem. Hämnd är inte riktigt min kopp te men jag är allmänt förbannad på att sånt här kan försegå. I detta fall jag fick ju pengarna tillbaka för bilen så för egen del är det utspelat men förmodligen hade det sett annorlunda ut om jag inte haft bevis på att dom gjort nå fuffens... Felsökningen hos Bilia bekostade jag frivilligt själv och fick reda på magnituden av fel och det var ju tur. När jag skulle köpa bil där googlade jag järnet efter "Biltorget Hisingen" utan resultat, sökte även på denna sida.. Förhoppningsvis gör andra i bilköpartankar samma sak.

Geocacher: Hur fick du reda på att den varit i en olycka? D e sånt man gärna känner till!
Citera
2011-12-26, 21:27
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geocacher

Hur kan man kolla upp om bilen varit smälld, Register hos försäkringsbolag?
Citera
2011-12-26, 21:33
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geocacher
Jaha... där förklaras avsaknaden av Airbag och krockgardin. Men hur vet du detta? Finns det i officiella papper???
Citera
2011-12-27, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Jaha... där förklaras avsaknaden av Airbag och krockgardin. Men hur vet du detta? Finns det i officiella papper???

http://www.carfax.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in