2011-12-13, 10:07
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Minns tyvärr inte namnet på stället men det var en indisk resturang på Kungsholmen (Sthlm) och vart sugen på en scampirätt där som verkade helt ok.. Efter ca 3 pilsner då de skulle ner i Asien för att tråla upp räkjävlarna så kommer det in nån jävla rätt som ser ut som Barbamammas mensmannagrynsgröt och i den simmar det 8st 5mm räkor som kommer ur nån j-a Kosters färdigskalade räkburk.

Efter 5 minuters väntan på kyparn som jag frågar vart räkorna är så säger han att dom är ju där och pekar på gamla tånaglarna som sticker upp ur massan.. Där brister det för skrivande som förklarar att en tigerräka är som ett j-a långfinger skalad och inte som snorkråkor. Han erbjuder mig en ny tallrik men avböjer och lättar.. Fick pynta glada 60:-/st för ölen. . Sista j-a gngen sätter fossingarna på en indisk resturang. Slutsats = Mammas i Lapplands Väsby rockar 1000gr mer.
Citera
2011-12-13, 18:11
Medlem
Att vägkrogar är vidriga i allmänhet (och sunkhaket the chef i Varberg i synnerhet) och att de finns många pizzerior som suger är ju inget konstigt heller. Vore mer intressant att höja nivån till riktiga restauranger.

Kometen i GBG var värdelös (nu äger Mannerström stället så antar det blivit bättre ) när jag käkade där för något år sen. Då åt vi ändå deras paradrätt wienerschnitzel. Paneringen från helvetet mycket panering o dåligt gjord .

Lunchrestauranger ex Ivfars i Mölndal som bara kör massa vidrig helfabrikat.

Alla kinakrogar kan jag ju lägga till med (70/80-talsmat som borde förbjudas).
Citera
2011-12-14, 20:27
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C20rules
Rasmus Grill, Brommaplan. Aldrig mer.
Själv så har jag ofta inhandlat nattkäk på den grillen och det skulle vara kul att höra vad det var som var som du tyckte var dåligt. Personalen är inte den roligaste, i.a.f inte patriarken i familjen, men käket tycker då jag är helt normalstandard när det gäller snabbmat.
Citera
2011-12-18, 18:09
Medlem
MahablaMkloutas avatar
Mickedala pizzeria utanför Halmstad. Jag kom in, beställde en pizza. Det regnade ute och inne fanns bara ett bord, så jag tog in en av trädgårdsstolarna utifrån och klämde in mig mellan disken och bordet.
Jag fick inte den pizza jag beställde, men insåg det lönlösa i att klaga. Var dessutom hungrig och hade inte tid att vänta på en ny. Där fanns bara plastbestick, som gick sönder mot pizzan. Pizzan smakade bara flott.
Citera
2011-12-19, 23:10
Medlem
MasterBaits avatar
Indian Kitchen i Uppsala. Var på deras lunch så jag kan bara uttala mig om den. Äckligt, smaklöst, och inte någon indisk smak för fem öre. Fy fan va dåligt.
Citera
2011-12-20, 00:41
Medlem
MikaelHs avatar
Mamas & Tapas Kungsholmen

Vi vägrade betala för vissa rätter då det var en lögn som stod i menyn. Att folk äter där är idioti. Sjukt otrevlig personal dessutom.
Paella med spiskummin istället för saffran. Vilket skämt!

Ciao Ciao på Östermalmsgatan är också ett skämt. Araber ska hålla sig till kebablagning och italienare pizza enligt mig.
Deras Quattro Stagioni är under all kritik. Jag betalade för den men vägrade äta den. Servitören ordnade en ny pizza enligt orginal recept men även den var en skam. Ångrar även idag att jag åt den för vänlighetens skull.
Stort plus för personalen där dock!

Ända italienska pizzeria jag besöker i Sverige är Dell'Attore på Skeppargatan. 10/10!
Senast redigerad av MikaelH 2011-12-20 kl. 00:46.
Citera
2011-12-27, 19:53
Medlem
smuckies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fläskbak(kille)
Vilket är det sämsta stället du ätit på? Bidrar med följande:

* Mitt emot lågprisparadiset GeKås i Ullared, ligger ett riktigt sunkigt ställe. Glasskivor på borden, plastdekorationer i form av vindruvor på borden och maten var totalt under isen. Ja, det hela var så patetiskt att vi inte kunde bli förbannade på det utan satt och garvade åt stället och skiten de serverade.

Sämsta stället jag har käkat på är McDonalds i luleå, värsta skiten jag nånsin ätit.
Citera
2012-01-03, 17:21
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tankgrl
Jag är inte så förtjust i just kebab, men Svampens kebabtallrik kan jag äta alla dagar i veckan! Det enda minuset är att de inte tar kort så man lär ha cash om man ska käka där.

Du har ju Statoil typ bara 100 meter ifrån och Konsum typ 500 meter ifrån...

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke79
Va på grill corner på Järntorget idag å skulle handla 2 kebab m bröd genom resturangchansen, 60kr billigt å bra för 2.
Kommer hem å ska käka skiten å ser att det är halva bröd dom har så det e alltså 2 st halva bröd = 1 hel kebab.
Beställer man 1 kebab normalt utan resturang chansen är den normal men bara för att man har resturangchansen så är dom små/halva.
Så för mig var det sista gången där å blir det nån gång på fyllan man är där så hoppas jag att jag tappar eller spyr i maten, nä ett jävla skit ställe är det

Ovanligt att Grill Corner är ett gäng idioter... Har ätit där en gång och det var fan sju-åtta år sen. ALDRIG MER!

Citat:
Ursprungligen postat av sakligatanten
När vi var på genomresa i somras så var vi i Nora utanför örebro vid ett ställe som hette Bergslagskiosken....men kallades berra burra har vi fått höra av goda vänner runt om i landet som otroligt nog känner till denna kebabens mecka.
Här talar vi stora, fräscha kebabrullar med klass o supergoda såser.
Nybakade stoooora bröd, fräsch sallad, tomat, lök, pfefferoni, ett berg av kött och supergod sås. Och här var det inget skräpkött, det var the real thing.
Allt serverat av mycket trevlig personal.

Vad har det med Örebro att göra? Nora är en egen tätort, sakligatanten.
Citera
2012-01-03, 23:48
Medlem
Lokus har den sämsta kebaben enligt mig.. Alkishak, ioförsig har dom ''vegas'' men maten är kass och dyr bärs..
Citera
2012-01-05, 01:41
Medlem
JoeDevolas avatar
Gjorde en sökning på Hotell John i Filipstad och fick till min förvåning ingen träff i denna tråd. Ligger väldigt strategiskt till och är väl det stället man svänger in på om man inte känner till stan. 125 spänn för en sorglig dagens med lättöl. Ja, den var inte bara sorglig. Den var deprimerande. Leta hellre upp en av asiaterna nära Ferlin-statyn.
Citera
2012-01-05, 01:48
Medlem
ForneXs avatar
Brukar faktiskt inte vara så kräsen vad det gällande ställen. Mat är mat liksom. Dock käkade jag lunch en gång på Alta Marea på Linnegatan i GBG. 100 jävla kronor för en megatorr cordon blue med frysgrönsaker och en sotig/vattnig kall "sky". Drack vatten som smakade diskmedel och tuggade veckogammaltbröd till detta. Fick iof en förrätt: en soppa som jag enbart kan beskriva som mixad barnmat. Och de hade mage att ta 100 spänn för det dessutom!

Bajs. Gå inte dit. De har tidigare varit med i tv3:s Kniven mot strupen för övrigt. Det gjorde tydligen ingen direkt skillnad.
Citera
2012-01-05, 21:37
Medlem
Rockmans avatar
Absolut sämst är Grillcorner på Järntorget,de gör inget rätt,
allt smakar skit. Men de lever på fulla människor på väg
hem från krogen.
Svampens gatukök är klart överskattade,när jag käkade
kebabtallrik med bröd så var brödet sådant svampigt
prefab bröd och köttet senigt och mycket fett,extremt
äckligt.
Citera