2011-12-13, 12:01
Medlem
Hej!

Tänkte höra vad ni har för uppfattning om Coop? om varför ni handlar på coop och varför ni inte handlar på coop? Själv har jag fått uppfattningen att coop varierar i kvalité och sortiment från butik till butik. Stämmer detta är eller är detta endast undantagsfall.

Så vad tycker ni?

mvh/
student91
Senast redigerad av Student91 2011-12-13 kl. 12:18.
Citera
2011-12-13, 12:06
Medlem
Harrypotheads avatar
Föredrar Coop Extra då jag bara vill handla mat och inte en massa damunderkläder och skit!
Citera
2011-12-13, 12:08
Medlem
Herr Kisss avatar
Jag coopar alltid, helt klart den bästa och fräschaste affären.
Citera
2011-12-13, 12:18
Bannlyst
Lågpriskedjorna förstör vitsen med sej själva så fort dom börjar med reklam.
= varorna blir dyrare och själva meningen med att dom först dök upp raderas.
Har dom ett begär att bli adlade av Elizabeth II?
Citera
2011-12-13, 12:51
Medlem
Nemjungs avatar
TYcker Coop e najs, har dock inget i mitt område, men växte upp i ett med et stort Coop, där vi åkte och handla hela tiden. Coop Extra brukar dock ha en bättre köttdisk o lite bättre råvaror o mer kanske ?

Nu har jag bara massa hemköp o skit som e svindyrt
Citera
2011-12-13, 13:09
Medlem
rullkragens avatar
Tjenis!

Ja eftersom du frågade vad man tycker om coop så blir svaret både politiskt och kvalitets mesigt.

Coop är väl en organisation som ingår i Socialdemokraternas koncern.
Om jag mins rätt så hette dom först Solidar och sedan bytte namn till Konsum, Domus, Obs, m.m.

Bara tanken att gynna ett sådant parti får mig verkligen avskräckt för att gå in i en sådan inrättning.

Vist i rattvisans namn så har kompisar till mig handlat bland dom godaste grillade revbenen jag ätit på Coop i Åhus.

När jag är i Sverige så väljer jag hälare Ica, bättre sortiment och känns mer korrekt.

Rullkragen
Citera
2011-12-13, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rullkragen
Tjenis!

Ja eftersom du frågade vad man tycker om coop så blir svaret både politiskt och kvalitets mesigt.

Coop är väl en organisation som ingår i Socialdemokraternas koncern.
Om jag mins rätt så hette dom först Solidar och sedan bytte namn till Konsum, Domus, Obs, m.m.

Bara tanken att gynna ett sådant parti får mig verkligen avskräckt för att gå in i en sådan inrättning.

Vist i rattvisans namn så har kompisar till mig handlat bland dom godaste grillade revbenen jag ätit på Coop i Åhus.

När jag är i Sverige så väljer jag hälare Ica, bättre sortiment och känns mer korrekt.

Rullkragen

Har för mig att KF är en oberoende ekonomisk förening som inte har med politik att göra.
Citera
2011-12-13, 16:12
Medlem
christerys avatar
För att det är nära, och ganska billigt med OK kvalle. Kommer ihåg sloganen "Kom med i det glada Konsumgänget" och ett par prickar som ändrade det hela lite

Samma kan man väl göra med Coop Ett rakt streck och 4 prickar - så ser man vad dom vill i alla fall Kööp!
Citera
2011-12-13, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av christery
För att det är nära, och ganska billigt med OK kvalle. Kommer ihåg sloganen "Kom med i det glada Konsumgänget" och ett par prickar som ändrade det hela lite

Samma kan man väl göra med Coop Ett rakt streck och 4 prickar - så ser man vad dom vill i alla fall Kööp!

?? ??
Citera
2011-12-13, 17:52
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamlerunke
?? ??
Ett par prickar ovanför "o" i affischer med "Konsumgänget" gjorde att den blev kortlivad som reklam.

Men själva coop ligger väl i mitten av skalan med ICA, willys och såna lite längre ner, specialbutiker är kanske inte dyrare men krångligare. Saluhall har vi tyvärr inte men jag har traskat runt i sthlm och det var mysigt.

Hittar inge direkt dåligt med coop, möjligtvis shop express för då blir det mindre trevliga expediter(eller vad dom nu heter)/kassapersonal att fråga.
Citera
2011-12-13, 18:43
Medlem
I mitt närområde kan jag välja mellan Netto och Coop. Till Netto har jag promenadavstånd, Coop tar jag mig till med bil på 5 minuter.
Under veckorna blir det Netto men på helgerna när jag har mer tid unnar jag mig Copp trots högre priser. Likaså om jag skall laga något efter recept då man inte kan utgå ifrån att Netto har det mest elementära ingredienser i butiken för tillfället.
Citera
2011-12-14, 10:41
Medlem
Coop är okej. Förr om åren var det i princip bara Coop som gällde om man ville köpa ekologiska varor. Nu har övriga kedjor, framför allt ICA och Axfood, kommit ikapp.

Vi har ingen Coop Forum i närheten där vi bor vilket gör att vi sällan handlar på Coop. Vi har däremot nästan gångavstånd till en ICA Maxi. Men som någon tidigare skrivit, när jag handlar mat är jag inte intresserad av att plöja igenom underkläder och fleeceplädar. Det gör att jag ibland tar bilen till en Coop Extra. Den är bra. Har fin delikatessdisk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in