2011-12-14, 13:31
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgarbracka
Har fin delikatessdisk.

Det måste jag hålla med om, för att vara mest panschisar som handlar där så har dom förvånansvär bra sortiment på tex ost. Utländska råvaror, närproducerat osv.

Dom zoonar inte in på billigt, men klart det finns det. Nja, ganska billigt. Dom ligger om man jämför prinskorv 1000g en tia över tex willys. 49,90 eller 39,90. (Gjort igår, extrapris på båda)

Bara en sån ska som färdiggrillade kycklingar/revben osv eller rostbiff + lite potatismos till snabbluch slår de flesta ute ställena, cola 6,95 pr 1,5 l... Lunchen är räddad för 45 spänn eller nåt.
Citera
2011-12-14, 14:08
Moderator
rotadents avatar
Jag har en ICA och en Coop Konsum drygt fem minuter från där jag bor. Konsum är helt värdelös. ICA är väldigt dyr, jag skulle tro att den är bland de dyrare utanför Stockholms innerstad, men har väldigt bra utbud av kött, fisk, ost och liknande och ett bra grundsortiment, allt känns fräscht. Konsum är inte märkbart billigare, butiken är mindre, jag hittar sällan allt jag ska ha de gånger jag handlar där utan tvingas ofta kompletteringshandla. De har ett gräsligt brödutbud, ingen delikatessdisk... Jag förstår inte hur butiken överlever. Om jag har en bra och dyr butik och en dålig och dyr butik i konkurrens borde väl för f-n den bra vinna varje gång.

Men de lever väl på pensionärerna antar jag för man får plöja sig fram bland rullatorer och käppar när man någon gång (av någon okänd anledning) väljer att gå dit.

Vi har även en Coop Forum på hyggligt avstånd hemifrån (ett par T-banestationer) där vi handlar ibland. Den är ganska bra, stor och rymlig med bra sortiment. Det enda de är dåliga på egentligen är kött, deras köttdisk har aldrig varit något vidare. I stort föredrar jag ICA Maxi framför Coop Forum.
Citera
2011-12-14, 14:48
Moderator
evilhoneys avatar
Matlagning--Företagsskvaller
//mod
Citera
2011-12-14, 15:59
Moderator
HelgeBuks avatar
I 95% av fallen är det dyrare än motsvarande ICA-butik. Främsta anledningen till att jag inte handlar där annat än vid nåt riktigt bra erbjudande.

Dessutom andas butikerna, speciellt Konsum, "här handlar pensionärer", och det tilltalar mig inte. De har en "gammal" image helt enkelt.
Citera
2011-12-14, 20:33
Medlem
Lys avatar
Jag handlar väldigt sällan på Coop. Bara om jag vill köpa Porter eller kanske glass med lakrits och citronsmak. Och så pantar jag burkar där.
Citera
2011-12-14, 23:20
Medlem
Fickludds avatar
Jag antar att kvaliteten i en butik, oavsett kedja, till stor det beror på butikschefen och de anställda. Coop Forum i Fittja har blivit avsevärt mycket sämre de senaste åren. De manuella diskarna är helt borta, man måste alltid kolla så inte datumet gått ut, ofta ingen färsk fisk, kassakunder i Expresskön, för mycket halal för en svensk osv.

Coop Forum i Valbo är mycket bättre, trots att även de saknar manuella diskar.
Citera
2011-12-15, 22:35
Medlem
DIEXELs avatar
Handlar på både Coop och ICA som ligger typ tre min varsitt håll från där jag bor. Coop här är så förbannat dyra och tar rena jävla ockerpriserna.
Citera
2011-12-16, 18:19
Medlem
08oss avatar
Tycker coop är helt okej men visst är de ganska dyra, så därför blir det mest Willys. Ordentliga delikatessdiskar brukar de ha och deras lågprisfiskpinnar är asgoda.

Däremot verkar de helt efterblivna när det gäller vissa saker. Beställde ett medmera-kort på deras hemsida och betalade insatsen på 100 kr. Fick mail-kvitto och sen väntade jag på kortet... i en månad utan att något hände. Kontaktade kundtjänsten på mail och fick svar dagen efter att de ville ha fler uppgifter från bekräftelsemailet. Skickade igen och fick svar idag att de skickar ett kort med posten.
Snabb kundtjänst men seriöst, ett standardformulär och det blir problem, aldrig hänt att någon beställer kortet på nätet eller vad?
Citera
2011-12-16, 18:51
Medlem
_Strebers avatar
"Vårt" Coop är dyrt men har sällan långa köer.
Citera
2011-12-16, 21:17
Medlem
Redors avatar
Tycker Coop är för dyra för att det ska vara till tilltalande att handla där. Man kanske kan handla enstaka varor, men man storhandlar inte på Coop.

De förlorar väl kunder, därför får man återbäring. Det bonussystemet har inte ICA för att det skulle bli en större förlust eftersom kundomkretsen är betydligt större där
Citera
2015-05-29, 13:39
Medlem
Stöder man sossarna ekonomiskt om man handlar på Coop?
Citera
2015-05-29, 13:40
Medlem
MartinStLouiss avatar
Tycker att Coop är helt ok. Men jag brukar för det mesta handla på Maxi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in