jo i en del landsting heter det sesam mottagning i andra något annat... ENklast är som sagt att ringa din vårdscentrals tidbokning/rådgivning och säga ditt ärende och fråga om det gör sådana tester där eller om det är någon annan särskild avdelning etc man ska ringa. Det är deras uppgift att guida dig rätt.
Om du vill krångla lite själv så kan du ju söka på ditt landstings hemsida, borde finnas en hel del info där om vart man ska ringa osv.
I en del landsting kan man boka tid via internet om man har e-leg och skapar en "mina vårdkontakter" etc (vad det nu vält att kalla det där du bor). Då kan man skriva in å förklara "vet inte vart jag ska vända mig men skulle vilja testa mig för xx osv. kan ni hjälpa..." Bra om man tycker det är pinsamt osv.
På vissa ställen kan man ju testa för klamydia med "hemtest". KLamydia är ju vanligast så börja med en sån vetja! Om ditt landsting inte har hemtestet så finns det att beställa från rfsu. Jättesmidigt, men rfsu-testet kostar lite å landstingets är gratis.
Lycka till. Jag brukar testa mig iaf för klamydia så fort jag varit med en ny kille oskyddat, men jag är ju lite nojjig av mig.
Å andra sidan, gjorde alla så......