Citat:
Ursprungligen postat av risfarmarn
Jag är uppvuxen på Hammarö/Skoghall men ska flytta från föräldrahemmet till studentlägenhet om 2dagar.
(jag bor någon kilometer från centrum dock)
Skoghall är ett helt okej ställe att bo på med tanke på att lägenheterna nära centrum är väldigt billiga. Det är klart att det finns lite skumt folk så som alkisar, arbetslösa och "raggare"/drägg , men i helhet så skulle jag rekommendera Skoghall om du vill bo billigt.
Bussförbindelserna har blivit riktigt bra de senaste åren och bussarna ut hit går som vilken stadsbuss som helst (om inte oftare) , sista bussen på fredagar och lördagar går 02.10 från Karlstad - Skoghall centrum.
Det jag kommer sakna mest med Skoghall/Hammarö nu när jag flyttar är att sommaren här ute är gudomligt skön, nära till vatten etc.
Om det är nått du undrar över så ska jag försöka stå till tjänst

Härligt me respons från en äkta inföding

hehe
Mmm det är ju verkligen fördelaktiga priser på lägenheterna! En viss andel löst folk finns det ju överallt, beror ju lite vad man har för umgängeskrets,livsstil också ifall man kommer störas av dom..
Gött att det finns en nattbuss att vingla till när man är klar med krogäventyren, så man slipper göda taxibolagen alltför mycket
Kan tänka mig att det e en riktig skärgårds-sommar

Sol, bad , bärs å lättklädda damer!
Letar lägenhet som fan, men det är lite slött utbud just nu..mest bara på solgatan dom är till salu, och jag är mer intresserad av en lägenhet längre "ner" mot vänern, har alltid hunden lös osv så det e gött om de finns skog där hon kan få springa av sig.
Vad är vettigt att betala för en 1a resp 2a ute i skoghall?
Har hittat en annan lägenhet nu som jag har mailat på, den ligger i skattkärr, vad har du att säga om de området? Låg nära e18 såg ja..Men kanske nåt att börja me iaf
http://www.blocket.se/varmland/Frasch_1_a__Skattkarr_37338179.htm?ca=7&w=1
vettigt att betala 70lök eller är det överpris på den?
Mvh Mumin