2011-11-15, 18:59
Medlem
cannaBes avatar
Såg att du funderade på att bosätta dig på Skoghall.. Mitt tips är att inte göra det Det bor nästan bara skumt folk där, det är en bruksort vilket medför mycket alkisar och andra lösa människor.

Andra områden jag inte rekommenderar dig att bo på: Kronoparken, Gruvlyckan, Våxnäs (finns bra områden men inte så många), Frödingshöjd, Bellevue. Sen finns det ett område som heter Herrhagen som egentligen har varit ganska fint (vissa områden på Herrhagen är fortfarande det) men på senare tid har det flyttat dit många kriminella människor. Här hamnar också alla som flyttar ifrån Grums och dessa människor vill du absolut inte beblanda dig med

Självklart finns det människor som bor i något av ställena som jag nyss svartmålat som trivs jättebra, men så är det ju alltid.
Citera
2011-11-15, 19:53
Medlem
Haha jaså du säger det? Pratade med en idag som sa att det mest bodde gammfolk, samt unga par och singlar där.. i lägenheterna iaf, i villorna kan man ju räkna ut vilka som bor..

Ja det är ju alltid så att det finns dom som trivs bättre och sämre, Har bott i "sämre" områden här i min hemstad med, och aldrig haft några problem me skummisar, beror ju på vilken umgängeskrets man har också

Men det jag har att välja på i dagsläget är väl antingen att köpa en etta/tvåa på skoghall för ca 100-150k, få en rimlig hyra på 2,5-4k eller hyra en lägenhet i eller utanför stan och pröjsa 5-6k i månaden + att man inte får göra om som man vill ha det. Var inte så sugen på att punga ut en halv mille för en hyfsat central lägenhet innan jag vet om jag trivs i stan, fixat ett vettigt kneg osv..Går ju alltid flytta senare om man nu finner Skoghall vara ett ghetto

iom att jag har hund samt är van att köra bil varje dag så gör det mig absolut inget att inte bo så "centralt" Köper ju hellre en lägenhet då och får göra om den exakt som jag vill ha det!

Men.. ska beakta ditt tips, åker ju snart ner och då får jag ju bilda mig en egen uppfattning!
Citera
2011-11-23, 16:52
Medlem
Någon som har erfarenhet av annonsering i NWT. Tänkte sätta ut en annons om lägenhet i den. frågan är ju bara om de e värt dom hundringarna det kostar? Borde väl ha rätt många läsare iaf Såå vad tror ni om den ide´n?
Citera
2011-11-28, 01:54
Medlem
pdass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mumin84
Någon som har erfarenhet av annonsering i NWT. Tänkte sätta ut en annons om lägenhet i den. frågan är ju bara om de e värt dom hundringarna det kostar? Borde väl ha rätt många läsare iaf Såå vad tror ni om den ide´n?

Jag vet faktiskt inte så mycket om annonseringen ifall man får svar och så vidare.
Men har sett en del som sätter in annonser där. Så det borde ju vara värt ett försök?
Har du varit nere nu eller?
Citera
2011-11-28, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pdas
Jag vet faktiskt inte så mycket om annonseringen ifall man får svar och så vidare.
Men har sett en del som sätter in annonser där. Så det borde ju vara värt ett försök?
Har du varit nere nu eller?

Hehe jag la ut en annons faktiskt, i lördags..men inga svar ännu iaf
Vart tvungen att flytta datumet jag åker ner pga uppkörning och teoriprov för lastbil..
Just nu lutar det åt att åka ner måndag den 5/12 . Finns så lite lägenheter ute bara
Har suttit och skrivit ett CV iaf, jävlar va segt! Hatar sånt Men men, nu e de gjort iaf, Läget me dig då? Vart de utgång i helgen?

Mvh
Citera
2011-11-28, 20:45
Medlem
Jag är uppvuxen på Hammarö/Skoghall men ska flytta från föräldrahemmet till studentlägenhet om 2dagar.
(jag bor någon kilometer från centrum dock)

Skoghall är ett helt okej ställe att bo på med tanke på att lägenheterna nära centrum är väldigt billiga. Det är klart att det finns lite skumt folk så som alkisar, arbetslösa och "raggare"/drägg , men i helhet så skulle jag rekommendera Skoghall om du vill bo billigt.

Bussförbindelserna har blivit riktigt bra de senaste åren och bussarna ut hit går som vilken stadsbuss som helst (om inte oftare) , sista bussen på fredagar och lördagar går 02.10 från Karlstad - Skoghall centrum.

Det jag kommer sakna mest med Skoghall/Hammarö nu när jag flyttar är att sommaren här ute är gudomligt skön, nära till vatten etc.

Om det är nått du undrar över så ska jag försöka stå till tjänst
Citera
2011-11-28, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av risfarmarn
Jag är uppvuxen på Hammarö/Skoghall men ska flytta från föräldrahemmet till studentlägenhet om 2dagar.
(jag bor någon kilometer från centrum dock)

Skoghall är ett helt okej ställe att bo på med tanke på att lägenheterna nära centrum är väldigt billiga. Det är klart att det finns lite skumt folk så som alkisar, arbetslösa och "raggare"/drägg , men i helhet så skulle jag rekommendera Skoghall om du vill bo billigt.

Bussförbindelserna har blivit riktigt bra de senaste åren och bussarna ut hit går som vilken stadsbuss som helst (om inte oftare) , sista bussen på fredagar och lördagar går 02.10 från Karlstad - Skoghall centrum.

Det jag kommer sakna mest med Skoghall/Hammarö nu när jag flyttar är att sommaren här ute är gudomligt skön, nära till vatten etc.

Om det är nått du undrar över så ska jag försöka stå till tjänst

Härligt me respons från en äkta inföding hehe

Mmm det är ju verkligen fördelaktiga priser på lägenheterna! En viss andel löst folk finns det ju överallt, beror ju lite vad man har för umgängeskrets,livsstil också ifall man kommer störas av dom..

Gött att det finns en nattbuss att vingla till när man är klar med krogäventyren, så man slipper göda taxibolagen alltför mycket

Kan tänka mig att det e en riktig skärgårds-sommar Sol, bad , bärs å lättklädda damer!

Letar lägenhet som fan, men det är lite slött utbud just nu..mest bara på solgatan dom är till salu, och jag är mer intresserad av en lägenhet längre "ner" mot vänern, har alltid hunden lös osv så det e gött om de finns skog där hon kan få springa av sig.

Vad är vettigt att betala för en 1a resp 2a ute i skoghall?

Har hittat en annan lägenhet nu som jag har mailat på, den ligger i skattkärr, vad har du att säga om de området? Låg nära e18 såg ja..Men kanske nåt att börja me iaf

http://www.blocket.se/varmland/Frasch_1_a__Skattkarr_37338179.htm?ca=7&w=1

vettigt att betala 70lök eller är det överpris på den?

Mvh Mumin
Citera
2011-11-30, 00:45
Medlem
Skattkärr har jag faktiskt ingen koll på och kan inte uttrycka mig om det stället.

Men jag kan ge tips på områden jag hade valt att bosätta mig på om jag hade varit i din situation ( på skoghall dvs)

Vattenverksvägen
Prästgårdsvägen
Vändgatan

Det är nog de platser jag hade letat lägenhet på först, dessa lägenheter tycker jag ligger avskilt och nära vatten/skog men även "centralt" på samma gång
Citera
2011-11-30, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av risfarmarn
Skattkärr har jag faktiskt ingen koll på och kan inte uttrycka mig om det stället.

Men jag kan ge tips på områden jag hade valt att bosätta mig på om jag hade varit i din situation ( på skoghall dvs)

Vattenverksvägen
Prästgårdsvägen
Vändgatan

Det är nog de platser jag hade letat lägenhet på först, dessa lägenheter tycker jag ligger avskilt och nära vatten/skog men även "centralt" på samma gång

Okey, jag får väl kolla in den lägenheten då jag drar ner helt enkelt..

Bra tips där, tackar! Jo det ser då lovande ut på kartan iaf, finns en 2a på vändgatan på hemnet, men dom ska ha 129k för den, känns ju lite i överkant..eller?
Citera
2011-12-03, 22:09
Medlem
japp gott folk, imorn drar jag ner till Charlestown! skrivit ut en helvetes massa cv:n och är tokladdad på jobbsök hehe Wish me luck!
Citera
2011-12-05, 15:44
Medlem
0l550ns avatar
Citat:
japp gott folk, imorn drar jag ner till Charlestown! skrivit ut en helvetes massa cv:n och är tokladdad på jobbsök hehe Wish me luck!
Skattkärr är definitivt ett bra område, speciellt om du gillar friluftsliv, sjöliv osv. Du har Skattkärrs If och det finns ett antal privataföretag.
Citera
2011-12-06, 00:36
Medlem
pdass avatar
Citat:
Okey, jag får väl kolla in den lägenheten då jag drar ner helt enkelt..

Bra tips där, tackar! Jo det ser då lovande ut på kartan iaf, finns en 2a på vändgatan på hemnet, men dom ska ha 129k för den, känns ju lite i överkant..eller?

Tror även att bussförbindelserna är liknande som till skoghall, alltså att de går väldigt ofta.
Så du gör nog inte bort dig ifall du flyttar dit skulle jag tro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in