Citat:
Ursprungligen postat av Imortal
Det mest intressanta i debatten är väl att många av er inte har en aning om vad det är ni pratar om? Ni diskuterar en skola med över hundra års historia, axplockar det mest negativa ni kan finna och får det senare till någon slags morbid, sjuk bög-,fattigmanshatar- och idiotmiljö. Bilden av Lundsberg som en negativ institution perpetueras ju av utomståendes nästan hätska girighet efter negativ publicitet. Skolan är en formidabel studiemiljö som erbjuder vänner för livet, oändligt många skratt, vackra flickor, en god - utomfamiljär - uppfostran och en förmåga att lära sig komma överrens med alla sorters människor - även de man inte tycker om.
(De som hävdar att det inte finns "alla sorters människor" på Lundsberg, eftersom skolan är en, enligt er, ekonomiskt homogen miljö, har inte heller en aning om vad ni pratar om)
- Imortal, fjärde generationens Lundsbergare.
Det du säger är faktiskt sant. Egentligen så är det det. Men när man gått ett tag på första terminen strävar i stort sett alla för att bli sedda så mycket som möjligt, att bli omtyckta, att träffa så många killar så möjligt. Jag blev helt chockad, och är fortfarande det, av att alla syns och hörs så mycket (förutom lilla jag...). Helt sjukt. Många var lite halvblyga i början, men har förändrats nu. Mycket av det som sägs, står och skvallras om skolan stämmer inte, men det finns en del som stämmer. Helt ärligt. Det händer hemska saker här, mot de såkallade "tarmarna" (eller mest hos killarna).
Många husföräldrar tänker bara på skolans ryckte, mer än på oss I själva skolan och På hemmet. Kan säga mycket kräkande kommentarer... Har jag märkt nu........