2011-11-25, 18:02
Medlem
Nostradumbasss avatar
Twitterinlägg där ExpressenKultur tipsar om dagens tramsartikel.

ExpressenKultur Expressen Kultur
Grävarna på Flashback fick SR:s nya journalistpris. Jesper Högström avlyssnar en
nätdiskussion om frälsaren http://bit.ly/u3xZEo @medieormen
7 hours ago

ceciliadjurberg Cecilia Djurberg
@ExpressenKultur Hehe, träffande bild av #Flashback. Fotoforumet, m den prisade tråden,
dock annan ton. (Kulturtips https://www.flashback.org/t1724012 )
6 hours ago

Cecilia Djurberg ger svar på tal med ett tips på en tråd för Expressens Kulturredaktion att
läsa noga.

https://www.flashback.org/t1724012

Hahahahaha.
Senast redigerad av Nostradumbass 2011-11-25 kl. 18:07.
Citera
2011-11-25, 18:21
Medlem
Bylines avatar
Jag tillhör dem som har svårt att uppröras över detta, kanske just därför att jag inte väntade mig något annat.

Gammelmedia hade ju två alternativ, 1. Stoppa huvudet i sanden och låtsas som det regnar, 2. På alla sätt försöka förminska och förlöjliga priset och oss pristagare.

Visst, det finns ett tredje alternativ, men det förutsätter ju att gammelmedia har förmågan att lyfta blicken från naveln och stirra verkligheten rakt i nyllet.

Aftonbladet har valt alternativ ett, Expressen alternativ två. Sveriges Radio valde dock alternativ tre och för detta har vi även hyllat dem och kallat dem moderna och modiga, alltså allt som Expressen och övriga gammelmedia inte är.
Citera
2011-11-25, 21:36
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Twitterinlägg där ExpressenKultur tipsar om dagens tramsartikel.

ExpressenKultur Expressen Kultur
Grävarna på Flashback fick SR:s nya journalistpris. Jesper Högström avlyssnar en
nätdiskussion om frälsaren http://bit.ly/u3xZEo @medieormen
För den som läst på Flashback och vet att hälften av skribenterna knappt är stavningskunniga och att det vanligaste ordet på Flashback är "kulturberikare" är det ändå en kul parodi.
Citera
2011-11-25, 22:13
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
För den som läst på Flashback och vet att hälften av skribenterna knappt är stavningskunniga och att det vanligaste ordet på Flashback är "kulturberikare" är det ändå en kul parodi.
Jo, det är kul läsning, men den missar ändå målet som parodi enligt mig, då en verklighetens tråd här på FB är minst tiofalt råare i tonen. En parodis uppgift är väl ändå att överdriva, och det där var väl närmast att betrakta som en underdrift. Han hade dock fått till den där typiska särskrivningsfeelingen som många trådar i vissa forumdelar har, och till och med lyckats klämma in lite "dem" istället för "de" precis som det allt som oftast är här på FB när genierna skriver.
Dessutom faller han helt på målet när han försöker sig på att parodiera, vad jag förmodar han tror är en, typisk Flashbacktjej. Mig veterligen finns här inga mesiga tjejer på FB. De drivs/skräms iväg av flashmobben fortare än kvick. Nej vi kvinnor som lyckas hänga kvar är väl oftast äldre, och med tonvis med skinn på näsan, alternativs så posar vi som män bakom anonyma nick.
Citera
2011-11-25, 22:33
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Dessutom faller han helt på målet när han försöker sig på att parodiera, vad jag förmodar han tror är en, typisk Flashbacktjej. Mig veterligen finns här inga mesiga tjejer på FB. De drivs/skräms iväg av flashmobben fortare än kvick. Nej vi kvinnor som lyckas hänga kvar är väl oftast äldre, och med tonvis med skinn på näsan, alternativs så posar vi som män bakom anonyma nick.

Hahaha! MariaMagdalena kanske blir kortlivad. Hon har det nog inte lätt bland alla pubertetsstinna pojkar i tråden
Citera
2011-11-25, 23:21
Medlem
526s avatar
Tycker ”ångmedia” är ett bra ord
Citera
2011-11-25, 23:57
Medlem
Kingen_kings avatar
Jag tycker det var en förbannat rolig parodi. Träffsäker och fyndig.

Ännu roligare blir den ihop med den här tråden. Jag tror nog att Högström sitter och läser ihop med ett gäng polare och garvar högt! Priceless! Parodi på parodin...
Citera
2011-11-26, 04:32
Medlem
Parkers avatar
Jag tycker att Expressens parodi är riktigt kul och skapligt träffsäker. Visst, för att vara hundraprocentig kanske språket skulle ha vässats ytterligare, men man ska ha i åtanke att Expressen inte är Flashback. Att Expressen håller tonen något "vänligare" är inte förvånande och egentligen rätt rimligt, med tanke på att tidningen förmodligen vänder sig till en annan läsarkrets.

Flashback må nämnas i så väl positiva som negativa ordalag, forumets ställning är ohotad oavsett. Folk hittar hit ändå. Jag har alltid sett Flashbacks forum som immunt mot betygsättande utifrån. Vi står över sådant. Eller under, beroende på hur man ser det.
Citera
2011-11-26, 13:23
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Observera dock att inte hela mitt tacktal är med där. Borta är till exempel biten där jag creddar mickepickepö, inte bara för att ha hittat den första bevisade förfalskade bilden, utan också, åtminstone för den som känner till barnramsan som ligger till grund för nicket, har det näst coolaste nicket på Flashback efter Åsa-Nietzsche.

Jag hade missat detta inlägg av Hamilkar fram till nu. Man får väl säga tack.

Undertecknad följde Terjetråden från allra första början med stort intresse, om än utan att delta med egna inlägg. Fantastiskt bra och intressant tråd, och verkligen Flashback när det är som bäst. För en som har hängt på Flashback sedan forumets begynnelse värmer detta pris i hjärtat.

Stort grattis och rejält med cred till alla som deltog i grävandet!
Citera
2011-11-26, 16:45
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Jag tycker det var en förbannat rolig parodi. Träffsäker och fyndig.

Ännu roligare blir den ihop med den här tråden. Jag tror nog att Högström sitter och läser ihop med ett gäng polare och garvar högt! Priceless! Parodi på parodin...

Ja, just det, för i Expressen, där Jesper Högström skriver, där finns det inget korkat skvaller om kändisar... Hur var det det gick med Persbrandt? Var det källkritik det hette? Mobbing av Kicki Danielsson betalar Högströms lön, medan Flashbackskvallrarna är elaka och djävliga helt gratis.

Han kan väl garva hur högt han vill, men Flashbackgrävarna fick ett fint journalistpris, vilket är mer än Högstöm kommer att få för sin lilla parodi, som iofs var rätt kul.
Citera
2011-11-26, 23:59
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ja, just det, för i Expressen, där Jesper Högström skriver, där finns det inget korkat skvaller om kändisar... Hur var det det gick med Persbrandt? Var det källkritik det hette? Mobbing av Kicki Danielsson betalar Högströms lön, medan Flashbackskvallrarna är elaka och djävliga helt gratis.

Han kan väl garva hur högt han vill, men Flashbackgrävarna fick ett fint journalistpris, vilket är mer än Högstöm kommer att få för sin lilla parodi, som iofs var rätt kul.
Nu blev hans parodi ännu roligare. Tack! Tack som fan!
Citera
2011-11-27, 00:42
Medlem
MrsMagoos avatar
En oprisad inbillad journalist skriver satir om skvallerdelen, men glömmer att tråden som fick pris inte låg i den delen?
Vad är humorn liksom? Är det svårt för en sån fjant som Högström att sortera eller tror han att man inte vet att varenda inbillad journalist sitter och dreglar och läser allt dom kan komma åt på det här forumet.
Nej han va pissed för han har aldrig prisats för ett skit så det gick hans ära förbi. För min del va det ingen som helst humor i skiten totalt humorbefriat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in