• 1
  • 2
2011-05-07, 18:16
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyB
Han bor ju i Spanien, så blocket är ju ändå inte intressant.

Det känns mer aktuellt hur som helst att tipsa om Axis och Basic om man nämner begagnade Linn. En LP12:a på blocket hamnar mellan 6-10000, m vi nu skall använda det som referens. Jag tycker iofs han gott kan köpa en, han lär inte ångra sig.
Med tanke på alla lågprisflyg http://www.ryanair.com/se/europapriser som finns så skulle det kanske bli billigare att flyga upp till Sverige o hämta den.

Skulle för övrigt gissa på att priserna på vinylspelare - både nya o äldre begagnade - kommer att sjunka rejält inom de närmaste åren. Ska vi kalla det för... generationsskillnad eller generationsklyfta? Vad som dock talar emot denna trend är att förra året (2010) var det året som det såldes mest vinyl sedan vinylen försvann från våra skivbutiker i slutet av 1970-talet. Själv bodde jag i USA hela 1979 o då hade de redan börjat utförsäljningen av vinylLP o då stod US$ i SEK4.- o då kostade en vinylLP US$0.99 dvs 99 cent dvs ca 4 kronor. Idag vet vi alla hur mycket en CD kostar.
Citera
2011-11-24, 18:02
Medlem
m.f.l.s avatar
Regan skulle jag nog säga är den bästa av de du tar upp jag har hört allihop men ej ägt. Alla är i det lägsta stadiet av vad jag skulle kalla lyssningsbart. Men jag ställer mig gärna i köna av folk som förespråkar en begagnad Linn spelare allra helst LP12an det är väldigt liten risk att du kommer att ångra dig den är i stort sett obefintlig. Så något billigt flyg till England eller Sverige eller var du nu hittar en och leta upp en handlare i Spanien som kan göra en riktig set-up på den. Och en rekommendation i fall du satsar på en LP12a försök få tag på en med Cirkus kittet redan installerat så sparar du in på den uppdateringen senare. Det kom 93 och det finns eftermonterat på många tidigare.
Citera
2011-11-24, 22:10
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.f.l.
Regan skulle jag nog säga är den bästa av de du tar upp jag har hört allihop men ej ägt. Alla är i det lägsta stadiet av vad jag skulle kalla lyssningsbart. Men jag ställer mig gärna i köna av folk som förespråkar en begagnad Linn spelare allra helst LP12an det är väldigt liten risk att du kommer att ångra dig den är i stort sett obefintlig. Så något billigt flyg till England eller Sverige eller var du nu hittar en och leta upp en handlare i Spanien som kan göra en riktig set-up på den. Och en rekommendation i fall du satsar på en LP12a försök få tag på en med Cirkus kittet redan installerat så sparar du in på den uppdateringen senare. Det kom 93 och det finns eftermonterat på många tidigare.

Det var väldigt snällt av dig att svara, men tråden är mer en ett halvår och spelare är inköpt sedan länge.
Citera
2011-11-24, 22:23
Medlem
m.f.l.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Det var väldigt snällt av dig att svara, men tråden är mer en ett halvår och spelare är inköpt sedan länge.

Okey får man fråga vad det blev för någon?
Citera
2011-11-24, 22:34
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.f.l.
Okey får man fråga vad det blev för någon?

Det blev en rp1 med ett cambridge RIAA, det är svårt att köpa begagnat här, de har ingen kultur för det.

Men du som ändå verkar ha koll, jag behöver ett par sjysta högtalare till köket.

Förstärkaren jag har är en Sony TA- F461R som driver ett par Polk 5JR r (Sjukt mysigt ljud).

Eller är det bättre att börja i andra änden och byta ut förstärkaren?
Citera
2011-11-24, 22:58
Medlem
m.f.l.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Det blev en rp1 med ett cambridge RIAA, det är svårt att köpa begagnat här, de har ingen kultur för det.

Men du som ändå verkar ha koll, jag behöver ett par sjysta högtalare till köket.

Förstärkaren jag har är en Sony TA- F461R som driver ett par Polk 5JR r (Sjukt mysigt ljud).

Eller är det bättre att börja i andra änden och byta ut förstärkaren?

Det är en bra spelare och jo jag skulle säga att det är bättre att byta ut förstärkaren. Kanske titta på Regas förstärkare det är riktigt bra budget förstärkare. Dessutom tror jag att RIAAt i till exempel Rega Brio-R är bättre än cambridge riaat även om det är ett bra RIAA steg Nu har jag inte hört just den förstärkaren men vet ungefär hur deras produkter brukar vara. Jag vet inte hur POLK högtalarna är men har hört gott om dem så jag gissar att de kan växa med uppgiften.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in