Citat:
Ursprungligen postat av Aisopos
Nja, Herr Intermodal, det finns just nu en RÖD tråd i missbruk och fusk. Kan nämna Herr Juholt, Kajsa Borgnäs, Göteborgs Kommun, Mona Sahlin m.fl, m.fl, hehehe.....Tror att kulturen inom just vänsterfalangen och självgoda såssar inbjuder till fusk och bedrägeri. Man anser sig så jävla bra att man tror sig kunna göra vad som helst. Riktigt äckligt......
haha igen... Herr Aisopsosis
Själv är jag dock inte röd, men jag vill definitivt påstå att du har fel i det påståendet. Givetvis finns det rötägg inom alla yrkeskårer, oavsett politisk läggning. Röd som blå. Exempel finns på det, även om du såklart inte "listar" dessa också.. Det skulle ju vara för objektivt?
Jag har jobbat i hamnen ganska nyligen, med säkerhet kan jag säga att det inte är många röda kvar bakom ISPS stängslet. Man ser om sitt egna hus, mycket vill ha mer osv. Hade det inte varit på detta sätt skulle jag säkert jobbat kvar.
Det är just därför jag med stort intresse följer denna David tråd, vilka kommer halka med i diskussionen? Finns det hamngubbar, transportnissar, rederier osv med lite för bra avtal? Det har ju varit standard i Göteborg senaste tiden med mutor...