2011-11-20, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermodal
-Om man ser på bolagsengagemangen så verkar det som att det mesta kretsar kring Skaratransport och GCT avlämningsdepå. Speciellt om man tittar på omsättningen. Men antal anställda inom GCT är 0? Verkar konstigt... nån som vet mer?

GCT Containerdepå AB har 16 anställda som är ett dotterbolag till skaraslättens med sina 35 anställda.

Bolaget(GCT Containerdepå ) har underräkenskapsåret inte alltid i rätt tid betalat avdragen skatt sociala avgifter samt mervärdesskatt.
Citera
2011-11-20, 19:59
Medlem
Är det Sadik som sitter häktad för medhjälp, eller är det David som gör det?
Citera
2011-11-20, 21:05
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfar
Är det Sadik som sitter häktad för medhjälp, eller är det David som gör det?

Garanterat som följer. David handlade först i god tro................. David = ful fisk.
Sadik= Personal = billig penning. Betalar personal svart och behåller själv moms och sociala avgifter = David och Sadik åker båda två
Citera
2011-11-20, 22:15
Medlem
Hardlys avatar
Är datum för rättegången satt än?
Citera
2011-11-20, 22:41
Medlem
facheusess avatar
Intressant, förstår varför inte David svarat i telefon på senaste.
Citera
2011-11-20, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardly
Är datum för rättegången satt än?

Åtal ska vara väckt senast 2 December
Citera
2011-11-21, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aisopos
Det tycker jag inte ligger David till last, det kallas kreativitet och måste ha chockat den till taket stelbenta och vänstervridna organisationen i Göteborgs hamn. Ett gott tilltag som borde hedras med medalj.

vänstervridna? hahahaha.. snarare högervridna som uttnyttjar systemet.
det finns inte en gnutta solidaritet i att roffa åt sig höga löner mot inget arbete.
Citera
2011-11-21, 10:09
Medlem
Aisoposs avatar
Citat:
vänstervridna? hahahaha.. snarare högervridna som uttnyttjar systemet.
det finns inte en gnutta solidaritet i att roffa åt sig höga löner mot inget arbete.

Nja, Herr Intermodal, det finns just nu en RÖD tråd i missbruk och fusk. Kan nämna Herr Juholt, Kajsa Borgnäs, Göteborgs Kommun, Mona Sahlin m.fl, m.fl, hehehe.....Tror att kulturen inom just vänsterfalangen och självgoda såssar inbjuder till fusk och bedrägeri. Man anser sig så jävla bra att man tror sig kunna göra vad som helst. Riktigt äckligt......
Citera
2011-11-21, 11:34
Medlem
Citat:
Nja, Herr Intermodal, det finns just nu en RÖD tråd i missbruk och fusk. Kan nämna Herr Juholt, Kajsa Borgnäs, Göteborgs Kommun, Mona Sahlin m.fl, m.fl, hehehe.....Tror att kulturen inom just vänsterfalangen och självgoda såssar inbjuder till fusk och bedrägeri. Man anser sig så jävla bra att man tror sig kunna göra vad som helst. Riktigt äckligt......

haha igen... Herr Aisopsosis
Själv är jag dock inte röd, men jag vill definitivt påstå att du har fel i det påståendet. Givetvis finns det rötägg inom alla yrkeskårer, oavsett politisk läggning. Röd som blå. Exempel finns på det, även om du såklart inte "listar" dessa också.. Det skulle ju vara för objektivt?

Jag har jobbat i hamnen ganska nyligen, med säkerhet kan jag säga att det inte är många röda kvar bakom ISPS stängslet. Man ser om sitt egna hus, mycket vill ha mer osv. Hade det inte varit på detta sätt skulle jag säkert jobbat kvar.

Det är just därför jag med stort intresse följer denna David tråd, vilka kommer halka med i diskussionen? Finns det hamngubbar, transportnissar, rederier osv med lite för bra avtal? Det har ju varit standard i Göteborg senaste tiden med mutor...
Citera
2011-11-21, 12:05
Medlem
Aisoposs avatar
Citat:
haha igen... Herr Aisopsosis
Själv är jag dock inte röd, men jag vill definitivt påstå att du har fel i det påståendet. Givetvis finns det rötägg inom alla yrkeskårer, oavsett politisk läggning. Röd som blå. Exempel finns på det, även om du såklart inte "listar" dessa också.. Det skulle ju vara för objektivt?

Jag har jobbat i hamnen ganska nyligen, med säkerhet kan jag säga att det inte är många röda kvar bakom ISPS stängslet. Man ser om sitt egna hus, mycket vill ha mer osv. Hade det inte varit på detta sätt skulle jag säkert jobbat kvar.

Det är just därför jag med stort intresse följer denna David tråd, vilka kommer halka med i diskussionen? Finns det hamngubbar, transportnissar, rederier osv med lite för bra avtal? Det har ju varit standard i Göteborg senaste tiden med mutor...

Herr Intermodal,
Tror att du har lite för mycket konspirationstankar. Att Sadik är Västsveriges duktigaste lögnare är vi nog alla hjärtligt överens om. Att anklaga hela Västsveriges transportbransch är nog lite väl magstarkt. Man kan nästan misstänka Herr Intermodal för att företräda en viss avdelning 3 eller möjligtvis 2 på ett mycket vänstervridet fack. David, är nog i grund och botten en rejäl pöjk, möjligtvis kan man anklaga honom för samma saker som Herr Juholt. Kan man inte äta sig mätt så får man slicka sig mätt !
Citera
2011-11-21, 19:15
Medlem
Citat:
Herr Intermodal,
Tror att du har lite för mycket konspirationstankar. Att Sadik är Västsveriges duktigaste lögnare är vi nog alla hjärtligt överens om. Att anklaga hela Västsveriges transportbransch är nog lite väl magstarkt. Man kan nästan misstänka Herr Intermodal för att företräda en viss avdelning 3 eller möjligtvis 2 på ett mycket vänstervridet fack. David, är nog i grund och botten en rejäl pöjk, möjligtvis kan man anklaga honom för samma saker som Herr Juholt. Kan man inte äta sig mätt så får man slicka sig mätt !

Jag tror inget, jag vill höra vad andra som vet har att säga. Vad är Quatron för bolag? Nån som vet?

Föresten så kunde du inte gissat mer fel, mitt politiska engagemang är väääldigt svagt. Bryr mig helt enkelt inte alls om den svenska vänstern eller högern, så den frågan är död för mig.
Citera
2011-11-21, 20:09
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Jag tror inget, jag vill höra vad andra som vet har att säga. Vad är Quatron för bolag? Nån som vet?

Föresten så kunde du inte gissat mer fel, mitt politiska engagemang är väääldigt svagt. Bryr mig helt enkelt inte alls om den svenska vänstern eller högern, så den frågan är död för mig.

Quatron omsätter 140 mille med 2 anställda.
Det bolaget är helt enkelt faktureringsbyrå för de polska oftast enmansåkerierna som vill undvika kollektivavtal motsvarande svenska åkerier.
Andreassons Åkeri i Veddige var egentligen det första svenska åkeriet som lyckats med detta upplägget och facket har försökt i många år att fälla Kalle Andreasson utan att för den saken lyckats.
Du kan enkelt finna samma upplägg inom flera branscher, Mcdonalds har använt detsamma när det gäller städ etc.
I grunden handlar allt om att använda billig arbetskraft till en lägre kostnad utan att myndigheterna kan komma åt det på laglig väg....
Det kan ju även tilläggas att facket transport i Göteborg är en samling trädkramare med en vänstervriden inställning som inte har kompetens nog att komma denna åt typen av affärsideer.
Senast redigerad av KomissarieBeck 2011-11-21 kl. 20:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in