2011-11-19, 14:36
  #49
Medlem
Aisoposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Jag såg artikeln och att styrelsen omedelbart avsatt David Stridh.
Handlingskraftig styrelse måste jag säga.
Vilka som sitter i styrelsen? David,pappa Per och ena brodern

Knappast pappa Per. Han är smart och håller fingrarna i styr. Vill nog inte stöta sig med SCT, han fick bra betalt för bolaget när det såldes till dem.
Citera
2011-11-19, 14:38
  #50
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Jag såg artikeln och att styrelsen omedelbart avsatt David Stridh.
Handlingskraftig styrelse måste jag säga.
Vilka som sitter i styrelsen? David,pappa Per och ena brodern
Den blev väl handlingskraftig när ordföranden var "bortrest"

Herr´n verkar ha en del engagemang:

Citat:
Karl David Emil Strid
Götala Glasliden
532 94 Skara
Personrapport Small
Datum: 2011-11-19 Prova vår bevakningstjänst!
INFORMATION OM ENGAGEMANG:
Här anges hur många bolag som personen har engagemang i, samt vilka bolag detta avser, samt vilka befattningar som personen har i dessa bolag. Man kan ha flera olika befattningar i ett bolag.
BOLAGSENGAGEMANG
Antal bolagsengagemang: 13 st
NSDS Trading AB (556674-0873) , Styrelseledamot
GCT Containerdepå AB (556705-4969) , Styrelseledamot
Skaraslättens Transport AB (556709-0351) , Styrelseledamot, Ordförande
Oceanmaster (Sverige) AB (556726-1309) , Styrelseledamot
Precer AB (556734-6324) , Styrelseledamot
Nicki's Bygg & Entreprenad AB (556734-8304) , Styrelseledamot
Eurocarrier Rail Logistics Sweden AB (556751-2487) , Styrelseledamot
Skaraslättens Fastigheter AB (556752-9952) , Styrelseledamot
Rundmyra Förvaltning AB (556753-1289) , Styrelseledamot
Quatron AB (556755-1196) , Styrelseledamot
Precer Autotech Innovation AB (556763-7375) , Styrelseledamot
Team Strid i Skara AB (556794-4565) , Styrelseledamot
Jönköpings Kombiterminal AB (556817-8783) , Styrelseledamot
Citera
2011-11-19, 14:46
  #51
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aisopos
Knappast pappa Per. Han är smart och håller fingrarna i styr. Vill nog inte stöta sig med SCT, han fick bra betalt för bolaget när det såldes till dem.


Jo Per sitter visst i styrelsen. Jag kan garantera dig att han finns med bakom kulisserna i den övriga verksamheten också.
Citera
2011-11-19, 14:49
  #52
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Jo Per sitter visst i styrelsen. Jag kan garantera dig att han finns med bakom kulisserna i den övriga verksamheten också.



My bad, Pappa Per finns inte med i styrelsen. Jag ber om ursäkt för felaktigt påstående.
Citera
2011-11-19, 14:52
  #53
Medlem
Aisoposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Jo Per sitter visst i styrelsen. Jag kan garantera dig att han finns med bakom kulisserna i den övriga verksamheten också.
Skaraterminalen som ägs av Per anlitar?/anlitade också Sadik för bemanning på Julas lager i Skara. Allt enligt Per själv. Stormogulen sover nog inte gott just nu.
Citera
2011-11-19, 15:15
  #54
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aisopos
Skaraterminalen som ägs av Per anlitar?/anlitade också Sadik för bemanning på Julas lager i Skara. Allt enligt Per själv. Stormogulen sover nog inte gott just nu.


Då kan det kanske bli full pott hela familjen Stridh + Sadik inom loss och bom
Citera
2011-11-19, 15:33
  #55
Medlem
Nordiquess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardly
Är det någon som har koll på historien om att David vid ett tillfälle brutit sig in i hamnen, "lånat" en truck, och börjat lasta sina bilar...som hade väntat i timtal?

Jag har hört om detta från många olika håll men ännu inte fått, vad jag anser, en trovärding version av händelsen...det jag hört är alldeles för osannolikt för att kunna stämma...eller?


Det handlade om att efter kl 16 så lastar inte hamnen överhöga enheter. Dessa måste tas med speciell truck och inte med grensle som annars är det vanligaste. Chauffören kom till hamnen innan 16 men fick stå i kö. När han väl kommit in var det försent.

David bröt sig inte in, han har passerkort. Det har 90% av chaufförerna som kör i hamnen. Han åkte helt enkelt in och lastade enheten på sin chaufförs lastbil.

Tilläggas ska också att detta sker inte där containers lastas på bilarna, utan vid sidan om i ett stort skjul. Ett skjul som är tomt på folk efter 16.
Citera
2011-11-19, 15:41
  #56
Medlem
Aisoposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiques
Det handlade om att efter kl 16 så lastar inte hamnen överhöga enheter. Dessa måste tas med speciell truck och inte med grensle som annars är det vanligaste. Chauffören kom till hamnen innan 16 men fick stå i kö. När han väl kommit in var det försent.

David bröt sig inte in, han har passerkort. Det har 90% av chaufförerna som kör i hamnen. Han åkte helt enkelt in och lastade enheten på sin chaufförs lastbil.

Tilläggas ska också att detta sker inte där containers lastas på bilarna, utan vid sidan om i ett stort skjul. Ett skjul som är tomt på folk efter 16.

Det tycker jag inte ligger David till last, det kallas kreativitet och måste ha chockat den till taket stelbenta och vänstervridna organisationen i Göteborgs hamn. Ett gott tilltag som borde hedras med medalj.
Citera
2011-11-19, 15:57
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aisopos
Det tycker jag inte ligger David till last, det kallas kreativitet och måste ha chockat den till taket stelbenta och vänstervridna organisationen i Göteborgs hamn. Ett gott tilltag som borde hedras med medalj.


Haha....Ja verkligen, en medalj för det tilltaget!
Citera
2011-11-19, 17:19
  #58
Medlem
Hardlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiques
Det handlade om att efter kl 16 så lastar inte hamnen överhöga enheter. Dessa måste tas med speciell truck och inte med grensle som annars är det vanligaste. Chauffören kom till hamnen innan 16 men fick stå i kö. När han väl kommit in var det försent.

David bröt sig inte in, han har passerkort. Det har 90% av chaufförerna som kör i hamnen. Han åkte helt enkelt in och lastade enheten på sin chaufförs lastbil.

Tilläggas ska också att detta sker inte där containers lastas på bilarna, utan vid sidan om i ett stort skjul. Ett skjul som är tomt på folk efter 16.

Tack!
Det var den första trovärdiga versionen jag hört av denna historien...heder till D. för det tilltaget. Hamnen kommer det nog bli ordning på inom närmaste åren...danskarna lägger nog inga fingrar emellan när hamnarbetarna kommer och gnyr om kall gröt eller kort gångtid eller vad som helst som dessa bortskämda gubbar gnyr om!
Citera
2011-11-19, 17:28
  #59
Medlem
Aisoposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardly
Tack!
Det var den första trovärdiga versionen jag hört av denna historien...heder till D. för det tilltaget. Hamnen kommer det nog bli ordning på inom närmaste åren...danskarna lägger nog inga fingrar emellan när hamnarbetarna kommer och gnyr om kall gröt eller kort gångtid eller vad som helst som dessa bortskämda gubbar gnyr om!
Det kanske kan bli demokrati när det skall värvas ny personal. Alla i hamnen behöver ju inte vara släkt eller ha kliat varandra på ryggen för ett jobb.
Citera
2011-11-20, 10:18
  #60
Medlem
-ingen som har hört något mer kring anklagelserna?

Det blir mycket intressant att veta vilka som dras med i "skiten".
Vilka är rederierna som upptar större delen av transporterna/tjänsterna inom Skara? Man kan ju undra hur de ser på utnyttjande av människor?

Om man ser på bolagsengagemangen så verkar det som att det mesta kretsar kring Skaratransport och GCT avlämningsdepå. Speciellt om man tittar på omsättningen. Men antal anställda inom GCT är 0? Verkar konstigt... nån som vet mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in