Citat:
Ursprungligen postat av KSA
Du är så otroligt patetisk Skribenten. Tycker synd om dina barn som har fått leva upp till dina värderingar, för dina värderingar är värre än en muslims.
Ingress
Med adjektivet ”Patetisk” - menas enligt Svenska Akademins ordlista: ”lidelsefull”, ”högstämd”, ”gripande”, ”känslosam”. Är det rätt adjektiv sign ”KSA” har brukat i sitt korta inlägg? Nej så är det inte!!
På vad sätt jag skriver just på denna tråd, om muslimen i Flen som inte ville betala tågbiljetten, vill jag benämna: ”realistisk tragedi” med ”humoristiskt” inslag! Och jag fortsätter inlägget med sådan klangton.
KSA sista mening spårade ur helt - Ty KSA vet intet i vad mån mina vuxna ungdomar tagit till sig av mina värderingar, eftersom det är inget jag skriver om.
Slutligen vill jag gärna få förtydligat på vad sätt ”mina” värderingar är värre en än muslims! Åtminstone jag väntar en förklaring på KSA underliga inlägg.
Att ”Integrera” på det politiska planet har blivit ett abstrakt begrepp - för att ge grupper av människor tillgång till olika delar av samhället. I detta sammanhang kan ”integration” betyda nästan vad som helst. Integrering innebär ett tydligt avståndstagande från assimilering av folkgrupper. Ett begrepp som ”integrera”, som inte kan tolkas tydligt, innebär att upphovsmakarna kan undandra sig allt ansvar för uppkomna problem. Resultatet av det politiskt luftigt torgförda begreppet icke oväntat har lett till enklavernas rike, med boenden av folkgrupper som inte har (vill ha) så mycket med varandra att göra. Resultatet har också blivit omfattande kriminalitet i landet. Därmed är vi framme vid enklavernas rike.
Nya lägenheter har ställts till invandrarfamiljernas förfogande möblerade via etableringsbidrag, finansierat via CSN. Möblemanget har levererats från IKEA. Familjer med barn har klätts upp via svenska skattebetalare – icke bekostats via FN som vad många tror.
Om jag ej har fel förhåller det så att en bekännare av islam, allt enligt koranen, ej får ta emot gåvor av de kristna hundarna. Enligt min hörsägen kan det också vara så att en muslim skall göra allt för att plundra de kristna hundarna in på bara skinnet. Men därvidlag kan jag ha fel men rätta mig gärna, eftersom jag inte är ägare av koranen.
Om mina påståenden är korrekta, då vill jag att så snart som möjligt att bekännarna av islam återlämnar de gåvor som svenska staten, d.v.s skattebetalarna, har givit dem. Därefter vill jag också att bekännarna av islam går hem till sina föräldrar och ber dem göra likaledes och dessutom återlämnar möblemang och lägenhet till staten och kommunen.
Först då - när allt detta är klart och alla står nakna på gatan, kan sign KSA tala om värderingar värre än en muslims! Men om det enligt bekännarna av islam handlar om ”utplundring” av de kristna hundarna – ja då är det en helt annan sak. Då är det ju enligt koranen bara att fortsätta!
= = =
En hypotes 1
Jag går vidare med nya intryck från Flen. - Det kan inte ha undgått läsarna att ytterligare orter i Sörmland är på väg att berikas av Somalier som en följd av regeringsalliansen och miljöparitiets (MP), ävensom med Centerns © gillande av en ökning av migrationen till Sverige företrädesvis av personer från nyssnämnda land i Afrika. Olofssonskan kallade dem för ”nybyggare” som hit kommer.
Nu antar jag mycket hypotetiskt att den ledande Bill Gates vid Microft, USA, har besökt Sverige, Södermanland och kommit fram till att här finns leende vackra landskap, sjöar, skogar, ren och frisk luft, naturupplevelser, fåglar och vilt att beskåda. På vintertid finns omfattande skidspår tillika skridskoåkning. Hösttid finns stora jaktmöjligheter av älg, rådjur och fågel.
Jag antar vidare att Bill Gates skriver ett brev till svenska regeringen och Flen kommun med innehållet att: ”Vi vill gärna flytta några av våra forsknings- och utvecklingsavdelningar till Södermanland och Flen – beroende på det vackra landskapet, sjöar, skogar, ren och frisk luft, gott om utrymme o.s.v, o.s.v. ”Vill ni i Sverige stå för byggnation av villor och hyreshus för c:a 4.000 anställda (som vi hyr) så står vi för byggnation av arbetslokaler och laboratorier”.
En sådant hypotetiskt ”nybyggande” (arbetskraftsinvandring) utifrån experter från USA, den skulle jag i högsta grad lovorda! Ty då skulle den nu avtynande kommunen Flen leva upp.
I omvända riktningen tar jag starkt avstånd från pågående ”nybyggarinvandring” som drabbar Sörmlands små samhällen och städer, med upphov från alliansen & miljöpartiet. Ty de komna från länder söder om Medelhavet har minimalt av kunskap och färdigheter att förmedla som kan fogas samman med landets behov!
= = =
Episod 2
Katrineholmskuriren onsdag 26.e okt 2011 Flen – skriver med rubriken: ”Nämnd vill ha fem extra miljoner”
”Arbetsmarknads och utbildningsnämnden beslutade i går att begära fem miljoner extra i anslag. Bakgrunden var den att arbetsmarknadsenheten behöver pengarna för att klara sitt uppdrag. Tidigare har insatser för ny anlända finansierats av Migrationsverket. Men sedan knappt ett år tillbaka är det arbetsförmedlingen som ansvarar för nyanlända. Därmed har kommunen förlorat ett bidrag från Migrationsverket, samtidigt som kommunen ändå har ansvar för att ge nyanlända försörjningsstöd om de inte lyckas försörja sig själva efter Arbetsförmedlingens introduktion.
Enligt socialchef Åsa Furén-Thulin som också är tillförordnad chef för Arbetsmarknads- och utbildningscentrum (VERA) krävs det ny fem (5) miljoner extra för nästa år för att kunna driva VERA-projektet vidare. Om inte så blir fallet kan det leda till att nu anställda, finansierade av pengar för introduktionsmedel, (nysvenskar) varslas och att kostnader för försörjningsstöd till arbetslösa av nyanlända i kommunen ökas dramatiskt”. [. . .]
Förstod sign KSA texten som jag saxade från Katrineholmskuriren?
Jo – det stod att med nya klämkäcka påfund från regeringsledamoten Erik Ullhagen, så är kommunerna numera skyldiga att under två års tid förmedla ”introduktion” till nyanlända på bekostnad av staten så att de blir arbetsdugliga. Därtill finansierar staten (skattebetalarna) arbetsgivarna för lönekostnaderna (sk instegsjobb). Om inte kunskap infinner sig efter två år, som leder till anställning, så är det på kommunens försörjningsbördan (kostnaderna) kommer att landa. Och av allt att döma har nu det sistnämnda hänt så i Flen kommun som nu ropar efter skattehöjningar!
Under sommaren 2011 kör jag sakta på väg # 55, nära avtagsvägen Malmköping mot Flen. Här ha en långtradare stannat och avlastning pågår av granplantor. Det är ett gäng Somalier som står för utplantering. Med ett fång plantor och med en speciell spade skall de nu gräva ner plantorna i ett hygge i skogsområdet.
Varför diskrimineras svenska arbetslösa ungdomar av skäl som ”nybyggare” förmedlas arbeten i första hand?
= = =
Episod 3 Volvo i Flen
Så här skriver Volvo mrs 2011-11-10
”Är du arbetslös? Vill du utbilda dig till ett framtidsjobb? Boka i så fall in torsdag den 31 mars för ett besök på Volvo Parts i Flen för att se hur det är att arbeta i en modern industri och vad ett sådant jobb kan innebära. Volvo Parts, Momento, Arbetsförmedlingen och Flens kommun är några av de aktörer som gemensamt kraftsamlar för att erbjuda ett begränsat antal deltagare en tvåårig YH-utbildning i Flen i Praktisk Industriteknik”.
Hur blev det med nya arbetstillfällen vid Volvo i Flen? Fick Somalierna företräde där?
= = =
Episod 4 - Gymnasiet i Flen
Samhällsvetenskapliga programmet är det mest eftertraktade på Prins Wilhelm-gymnasiet i Flen. Det framgår då eleverna i nian på Stenhammarskolan, Bruksskolan och Malmaskolan gjort sina förstahandsval. Men utav de 256 niorna som söker gymnasiet är det bara 100 som i första hand sökt till Prins Wilhelm år 2010. Många har i stället sökt till gymnasium i angränsande städer som Katrineholm, Eskilstuna.
Men var finns samhällsvetenskapliga jobben för dem som genomgått gymnasier i dessa Sörmlandsorter? Jo - jobben finns i Stockholm. Sakta, sakta töms Flen på svenska ungdomar och ersätts av ”nybyggare” och en åldrande svenska befolkning.
= = =
Episod 5 – Polisen i Flen
Onsdag 9.e nov, handlar jag på ICA i centrum i Flen. Polisbilen är åter på plats och de klämkäcka invandrande gatuförsäljarna är försvunna. Nedgångna, för tillfället ej direkt störiga svenska spritmissbrukare, bryr sig poliserna ej om. Meningslöst är att honka dem för att några timmar senare få släppa ut dem igen.
= = =
Episod 6 - Dragspelaren i Flen
I Flen centrum finns vanligen sommardagar på fredagar dragspelaren i Flen. På sitt instrument plockar han fram gamla svenska valser, och andra melodier från fordomdags. Med glädje lyssnar jag på dragspelaren i Flen när han uppträder. Vintertid finns dragspelaren på bottenvåningen, i samma lokal som systembolaget har. Dragspelaren i Flen bevarar en svensk melodiskatt - de politiskt korrekta leden gör vad de kan för att riva ner svenskt kulturarv.
= = =Slut del 1 av 2= = =