• 1
  • 2
2011-11-09, 07:30
Medlem
Skribentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Om Gösta Knutsson hade skrivit Trillingarna Svanslös idag, skulle den berömda versen

Satt en katt
På en sten
Inte långt
Ifrån Flen

kanske lyda

Grönskar khat-
Buskens gren
Överallt
Här i Flen

För övrigt borde khatodlarna åtminstone hålla sej i Khatrineholm. (Ursäkta, jag är full i kväll).

Tack för en bra och tänkvärd text, Skribenten! Jag blir både rörd och ledsen av sådana här beskrivningar av enskilda orter i Sverige, sedan långa tider kända för vacker natur, spännande historia, livaktig kultur, blomstrande näringsliv - orter som under blott några korta årtionden har vanställts till oigenkännlighet av mångkulturen. När jag de senaste åren läst om berikningen av Borlänge måste jag nypa mej själv i armen. Hur eländigt har det väl inte gått för den ort där Engelbrekt inledde sitt uppror, där dalkarlarna avfattade sitt brev till Gustav Vasa, och där både Johan Olof Wallin och Jussi Björling föddes.

Tack Ördög!

Far nu på morgonen 9.e nov till Flen – återkommer kanske med flera bedrövliga nyheter.

Mvh/Skribenten
Citera
2011-11-09, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skribenten
Tack Ördög!

Far nu på morgonen 9.e nov till Flen – återkommer kanske med flera bedrövliga nyheter.

Mvh/Skribenten

Du är så otroligt patetisk Skribenten. Tycker synd om dina barn som har fått leva upp till dina värderingar, för dina värderingar är värre än en muslims.
Citera
2011-11-11, 08:22
Medlem
Skribentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSA
Du är så otroligt patetisk Skribenten. Tycker synd om dina barn som har fått leva upp till dina värderingar, för dina värderingar är värre än en muslims.

Ingress
Med adjektivet ”Patetisk” - menas enligt Svenska Akademins ordlista: ”lidelsefull”, ”högstämd”, ”gripande”, ”känslosam”. Är det rätt adjektiv sign ”KSA” har brukat i sitt korta inlägg? Nej så är det inte!!

På vad sätt jag skriver just på denna tråd, om muslimen i Flen som inte ville betala tågbiljetten, vill jag benämna: ”realistisk tragedi” med ”humoristiskt” inslag! Och jag fortsätter inlägget med sådan klangton.

KSA sista mening spårade ur helt - Ty KSA vet intet i vad mån mina vuxna ungdomar tagit till sig av mina värderingar, eftersom det är inget jag skriver om.

Slutligen vill jag gärna få förtydligat på vad sätt ”mina” värderingar är värre en än muslims! Åtminstone jag väntar en förklaring på KSA underliga inlägg.

Att ”Integrera” på det politiska planet har blivit ett abstrakt begrepp - för att ge grupper av människor tillgång till olika delar av samhället. I detta sammanhang kan ”integration” betyda nästan vad som helst. Integrering innebär ett tydligt avståndstagande från assimilering av folkgrupper. Ett begrepp som ”integrera”, som inte kan tolkas tydligt, innebär att upphovsmakarna kan undandra sig allt ansvar för uppkomna problem. Resultatet av det politiskt luftigt torgförda begreppet icke oväntat har lett till enklavernas rike, med boenden av folkgrupper som inte har (vill ha) så mycket med varandra att göra. Resultatet har också blivit omfattande kriminalitet i landet. Därmed är vi framme vid enklavernas rike.

Nya lägenheter har ställts till invandrarfamiljernas förfogande möblerade via etableringsbidrag, finansierat via CSN. Möblemanget har levererats från IKEA. Familjer med barn har klätts upp via svenska skattebetalare – icke bekostats via FN som vad många tror.

Om jag ej har fel förhåller det så att en bekännare av islam, allt enligt koranen, ej får ta emot gåvor av de kristna hundarna. Enligt min hörsägen kan det också vara så att en muslim skall göra allt för att plundra de kristna hundarna in på bara skinnet. Men därvidlag kan jag ha fel men rätta mig gärna, eftersom jag inte är ägare av koranen.

Om mina påståenden är korrekta, då vill jag att så snart som möjligt att bekännarna av islam återlämnar de gåvor som svenska staten, d.v.s skattebetalarna, har givit dem. Därefter vill jag också att bekännarna av islam går hem till sina föräldrar och ber dem göra likaledes och dessutom återlämnar möblemang och lägenhet till staten och kommunen.

Först då - när allt detta är klart och alla står nakna på gatan, kan sign KSA tala om värderingar värre än en muslims! Men om det enligt bekännarna av islam handlar om ”utplundring” av de kristna hundarna – ja då är det en helt annan sak. Då är det ju enligt koranen bara att fortsätta!
= = =

En hypotes 1
Jag går vidare med nya intryck från Flen. - Det kan inte ha undgått läsarna att ytterligare orter i Sörmland är på väg att berikas av Somalier som en följd av regeringsalliansen och miljöparitiets (MP), ävensom med Centerns © gillande av en ökning av migrationen till Sverige företrädesvis av personer från nyssnämnda land i Afrika. Olofssonskan kallade dem för ”nybyggare” som hit kommer.

Nu antar jag mycket hypotetiskt att den ledande Bill Gates vid Microft, USA, har besökt Sverige, Södermanland och kommit fram till att här finns leende vackra landskap, sjöar, skogar, ren och frisk luft, naturupplevelser, fåglar och vilt att beskåda. På vintertid finns omfattande skidspår tillika skridskoåkning. Hösttid finns stora jaktmöjligheter av älg, rådjur och fågel.

Jag antar vidare att Bill Gates skriver ett brev till svenska regeringen och Flen kommun med innehållet att: ”Vi vill gärna flytta några av våra forsknings- och utvecklingsavdelningar till Södermanland och Flen – beroende på det vackra landskapet, sjöar, skogar, ren och frisk luft, gott om utrymme o.s.v, o.s.v. ”Vill ni i Sverige stå för byggnation av villor och hyreshus för c:a 4.000 anställda (som vi hyr) så står vi för byggnation av arbetslokaler och laboratorier”.

En sådant hypotetiskt ”nybyggande” (arbetskraftsinvandring) utifrån experter från USA, den skulle jag i högsta grad lovorda! Ty då skulle den nu avtynande kommunen Flen leva upp.

I omvända riktningen tar jag starkt avstånd från pågående ”nybyggarinvandring” som drabbar Sörmlands små samhällen och städer, med upphov från alliansen & miljöpartiet. Ty de komna från länder söder om Medelhavet har minimalt av kunskap och färdigheter att förmedla som kan fogas samman med landets behov!

= = =

Episod 2
Katrineholmskuriren onsdag 26.e okt 2011 Flen – skriver med rubriken: ”Nämnd vill ha fem extra miljoner”

”Arbetsmarknads och utbildningsnämnden beslutade i går att begära fem miljoner extra i anslag. Bakgrunden var den att arbetsmarknadsenheten behöver pengarna för att klara sitt uppdrag. Tidigare har insatser för ny anlända finansierats av Migrationsverket. Men sedan knappt ett år tillbaka är det arbetsförmedlingen som ansvarar för nyanlända. Därmed har kommunen förlorat ett bidrag från Migrationsverket, samtidigt som kommunen ändå har ansvar för att ge nyanlända försörjningsstöd om de inte lyckas försörja sig själva efter Arbetsförmedlingens introduktion.

Enligt socialchef Åsa Furén-Thulin som också är tillförordnad chef för Arbetsmarknads- och utbildningscentrum (VERA) krävs det ny fem (5) miljoner extra för nästa år för att kunna driva VERA-projektet vidare. Om inte så blir fallet kan det leda till att nu anställda, finansierade av pengar för introduktionsmedel, (nysvenskar) varslas och att kostnader för försörjningsstöd till arbetslösa av nyanlända i kommunen ökas dramatiskt”. [. . .]

Förstod sign KSA texten som jag saxade från Katrineholmskuriren?
Jo – det stod att med nya klämkäcka påfund från regeringsledamoten Erik Ullhagen, så är kommunerna numera skyldiga att under två års tid förmedla ”introduktion” till nyanlända på bekostnad av staten så att de blir arbetsdugliga. Därtill finansierar staten (skattebetalarna) arbetsgivarna för lönekostnaderna (sk instegsjobb). Om inte kunskap infinner sig efter två år, som leder till anställning, så är det på kommunens försörjningsbördan (kostnaderna) kommer att landa. Och av allt att döma har nu det sistnämnda hänt så i Flen kommun som nu ropar efter skattehöjningar!

Under sommaren 2011 kör jag sakta på väg # 55, nära avtagsvägen Malmköping mot Flen. Här ha en långtradare stannat och avlastning pågår av granplantor. Det är ett gäng Somalier som står för utplantering. Med ett fång plantor och med en speciell spade skall de nu gräva ner plantorna i ett hygge i skogsområdet.

Varför diskrimineras svenska arbetslösa ungdomar av skäl som ”nybyggare” förmedlas arbeten i första hand?
= = =

Episod 3 Volvo i Flen
Så här skriver Volvo mrs 2011-11-10
”Är du arbetslös? Vill du utbilda dig till ett framtidsjobb? Boka i så fall in torsdag den 31 mars för ett besök på Volvo Parts i Flen för att se hur det är att arbeta i en modern industri och vad ett sådant jobb kan innebära. Volvo Parts, Momento, Arbetsförmedlingen och Flens kommun är några av de aktörer som gemensamt kraftsamlar för att erbjuda ett begränsat antal deltagare en tvåårig YH-utbildning i Flen i Praktisk Industriteknik”.

Hur blev det med nya arbetstillfällen vid Volvo i Flen? Fick Somalierna företräde där?
= = =

Episod 4 - Gymnasiet i Flen
Samhällsvetenskapliga programmet är det mest eftertraktade på Prins Wilhelm-gymnasiet i Flen. Det framgår då eleverna i nian på Stenhammarskolan, Bruksskolan och Malmaskolan gjort sina förstahandsval. Men utav de 256 niorna som söker gymnasiet är det bara 100 som i första hand sökt till Prins Wilhelm år 2010. Många har i stället sökt till gymnasium i angränsande städer som Katrineholm, Eskilstuna.

Men var finns samhällsvetenskapliga jobben för dem som genomgått gymnasier i dessa Sörmlandsorter? Jo - jobben finns i Stockholm. Sakta, sakta töms Flen på svenska ungdomar och ersätts av ”nybyggare” och en åldrande svenska befolkning.
= = =

Episod 5 – Polisen i Flen
Onsdag 9.e nov, handlar jag på ICA i centrum i Flen. Polisbilen är åter på plats och de klämkäcka invandrande gatuförsäljarna är försvunna. Nedgångna, för tillfället ej direkt störiga svenska spritmissbrukare, bryr sig poliserna ej om. Meningslöst är att honka dem för att några timmar senare få släppa ut dem igen.
= = =

Episod 6 - Dragspelaren i Flen
I Flen centrum finns vanligen sommardagar på fredagar dragspelaren i Flen. På sitt instrument plockar han fram gamla svenska valser, och andra melodier från fordomdags. Med glädje lyssnar jag på dragspelaren i Flen när han uppträder. Vintertid finns dragspelaren på bottenvåningen, i samma lokal som systembolaget har. Dragspelaren i Flen bevarar en svensk melodiskatt - de politiskt korrekta leden gör vad de kan för att riva ner svenskt kulturarv.

= = =Slut del 1 av 2= = =
Citera
2011-11-11, 08:23
Medlem
Skribentens avatar
Epilog
Snart hundra år efter första världskriget har EU en stark strävan att skapa ett ensat och mångkulturellt rike i den tron att krig och förödelse uteblir genom omfattande blandning av vitt skilda etniska grupper, som förnöjda skall ”leva tillsammans”. Gränserna för Europas nationalstater skall suddas ut och upphöra. Samtidigt finns en övertro att ”kulturberikning” automatiskt inställer sig genom ”människors möten”.

Efter mer än 30 års experiment har resultatet blivit ”mångenklaver” med etniska folkgrupper som inte har så mycket (vill ha) med varandra att göra. Sannolikt kommer enklaverna att ge upphov till framtida och våldsamma stridigheter med utradering av svagare kulturer som följd.

Enklaver har uppstått runt om i Europa som resultat av visioner att bygga det mångkulturella riket. Det politiska etablissemanget kallar resultatet för ”utsatta områden” och ”integrationen har misslyckats”.

Mångkulturalismen har sedan decennier stått för en ideologisk hegemoni som med kraft framför budskapet om ”den berikande mångfalden”. Nu visualiseras det tänkandet och systemfelen på allvar. Det kunde vi bl a skåda i Frankrike under några höstveckor år 2005 där c:a 10.000 bilar eldades upp, byggnader förstördes och butiker plundrades. Poliser och brandmän besköts. I nov 2007 ägde ytterligare och allvarliga upplopp rum i Paris norra förorter. Det står klart att de som löpte amok på gatorna i Paris och andra städer merendels har sitt ursprung från Norra Afrika och Mellersta Östern. I Frankrike finns c:a 300 etniskt betingade enklaver med tätt boende i storstadsområden med hög arbetslöshet.

Frankrike har c:a 3 milj invånare som i olika grad bekänner sig till islam. I Tyskland är motsvarade siffror c:a 6 milj och i Holland mer än 1 miljon. I Sverige ligger siffran på c:a 500.000.

I Sverige finns uppfattningar att islam, likt kristendom, är en religion i mängden som du kan ”välja”. Inom Islam är religion och regler för samhällsordningen sammanväxta (familj, äktenskap, barnuppfostran, skola, arv m fl). Nu tillkommer ytterligare en komponent - fundamentalismen med militant inriktning. Steg för steg flyttas positionerna fram och trycks in i mottagarländerna.

Islam har en egen doktrin, där världslig och religiös makt är sammansmält. Den kolliderar med Svenska Kyrkans doktrin. Vilken av dem kommer att gälla?

I Sverige finns ett 30-tal etniskt betingade enklaver varav några ofta omtalas i media såsom Rosengård i Malmö, Råslätt i Jönköping, Tensta i Stockholm, Jordbro i Haninge och Ronna i Södertälje. Sistnämnda Ronna fick en plats på kartan år 2006 genom ett upplopp som efter polisingripanden ledde till beskjutning av Södertälje polishus med automatvapen genomförd av okända personer. År 2003 ledde en anlagd brand i Moskén i Malmö till stenkastning från närboende mot brandmän från insatsstyrkan som bekämpade branden. Åskådarna ansåg att släckningsarbetet gick för långsamt. Upploppen i Rosengård i jan 2009 har ej kunnat undgå någon TV-tittare, då media med all kraft fokuserade på ett samtal i en polisbuss i stället för orsaken till upploppen. I veckor fick vi höra om verbal polisbrutalitet.

I Haninge kommun, förorten Brandbergen, upptäcktes i okt 2008, ett filialkontor till den beryktade terrororganisationen Al-Quaida, maskerad till en ”källarmoské. Ett halvår senare offentliggör kommunen att mark har reserverats för en moské med minaret nära centrum.

Samhället har förlorat kontrollen när några maskerade kan gå in i en lokal, skjuta ner två personer med automatvapen och sedan gå därifrån utan att någon vågar vittna. Arkitekterna av det mångkulturella riket, skjuter ansvaret ifrån sig och pekar på ”polisen som måste förhindra fortsatta brott”. [Södertälje Ronna juli 2010]

Pågående uppbyggnad av enklaver raserar lojaliteten mot samhället och gör att det splittras. Inom en 10-års period uppkommer krav på självstyren inom enklaverna, med ”stater inom nationalstaten”. ”Mångkulturalismen” baseras på en mycket naiv bild som bygger på ”berikande möten”. Det finns ej i arkitekternas sinnevärld en tanke på att en katastrof för landet sedan länge är under uppsegling

Det nyss skrivna räcker för i dag

Fredagshälsning - Skribenten
Citera
2011-11-11, 09:03
Medlem
tengilforlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
...i Flen så ökar ju tyvärr även den strukturella rasismen mm avsevärt tex den man som i sommras diskriminerades svårt av den respektlöse och uppenbart rasistiske SJ konduktören.
Kalla då inte konduktören rasistisk eller respektlös, han gör sitt jobb. Hans jobb är att kolla biljetten, om resande inte vill visa... då är det bara att kliva av! Det är tusan inte rasistikt! Konduktören kunde antagligen inte bry sig mindre om denna mannens religion, och det har ingenting att göra med att han var invandrare som gjorde att han blev avkastad. Han förtjänade att gå av, han visade ingen biljett. Make sense.
Citera
2011-11-11, 09:28
Medlem
Zjivagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skribenten
Bakgrund
En muslimsk man boende i Flen har anmält SJ till Diskrimineringsombudsmannen efter att ha blivit avvisad från tåget mot Stockholm tidigare i år 2011.

Då konduktören dök upp och ville kontrollera biljetten gick det inte alls för sig eftersom mannen precis inlett sin bön. Konduktören och dennes kollega tillkallade då polis som mötte upp vid Flemingsbergs station där den muslimske mannen fick stiga av. Han har nu anmält händelsen till DO som i sin tur nu kräver att SJ ger sin version av det hela.

Vad är det här för larv? Jag skulle lika gärna kunna snäsa åt konduktören att jag är upptagen med att skriva min önskelista till jultomten.

Pinsamt att det fortfarande ska daltas med religion till en sån här grad. Har inte Europa lärt sig av sin historia vad som händer när den får okränkbar makt och inte kan ifrågasättas? Det känns inte vidare nyttigt att överge sitt sunda förnuft i dagens hysteriska noja över att stöta sig med andra kulturer.
Citera
2011-11-11, 10:09
Medlem
tungur knifurs avatar
Flen är på väg över avgrundens kant. Om kommunen tror att den har stora ekonomiska problem nu hur blir det då om några år när de sista industri- och verkstadsföretagen packat ihop och gett sig av till billigare jaktmarker. En stor del av kommunen består av sommarstugor och fritidshusområden vars ägare är skrivna på annan ort och därmed slipper betala den somaliska festivalen (iaf direkt).

T.o.m statsministern som om somrarna brukade frekventera ICA har inte synts till på länge nu. Gillar han helt enkelt olika (orter)?
Citera
2011-11-11, 10:16
Medlem
jenna20s avatar
Jag blir alltid lite deprimerad när jag hör namnet Flen. Precis som med min gamla hemstad Katrineholm. Det har gått utför så in i helvete de senaste 10-15 åren. När jag senast bodde i K-holm, runt år 2000 så upplevde man åtminstone att man fortfarande bodde i Sverige. Numera när jag åker igenom så blir jag ledsen...Det strosar mest omkring folk med hucklor med barn i släptåg på stan, alt. "ensamkommande" flyktingbarn på sisådär 30 år. Emellanåt ser man en blekfet svenne med alkoholproblem på torget, då blir man liksom glad
Citera
2011-11-11, 12:32
Medlem
Skribentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
Jag ser det som något positivt att Flen har mottagning av ny arbetskraft, vilket ger hela staden en kosmopolitiskt atmosfär.

Som ett exempel så hamnade jag för 2år sedan i nämnda stad och vi bestämde oss för att äta, promenaden från stationen tog kanske 20min totalt och restaurangbesöket varade kanske i 1.5h och på hela tiden såg jag inte 1 etnisk svensk, jag trodde uppriktigt att jag var i afrika.

Nu har jag tom hört att det finns skolor i Flen som helt saknar svenska elever vilket borde betyda att oddsen att få jobb som tex hemspråkslärare ökat mångfalt och med den stora och kraftigt växande skaran muslimer i Flen så ökar ju tyvärr även den strukturella rasismen mm avsevärt tex den man som i sommras diskriminerades svårt av den respektlöse och uppenbart rasistiske SJ konduktören.

Ingress
Jag har inte riktigt uppmärksammat sign ”0Thor0,” men jag påstår att ”0Thor0” är ett sk ”Troll” som skapar inlägg enbart för att förvirra debatten. ”0Thor0” påstår sig ha funnit en restaurang c:a 20 minuters promenad från järnvägsstationen. Inom Flen närområde finns c:a 6 st Pizzerior samt en grillkorv korv restaurang. Restaurang & Hotell ”Loftet” har lagt ner. Fanns det Afrikaner - Somalier på den imaginära och kosmopolitiska restaurang som vad ”0Thor0” påstår? Nej – de från Afrika komna har försetts med ICA-betalkort och handlar sina förnödenheter i det centralt belägna ICA-Maxi. Med sina kassar vandrar de åter till Migrationsverkets anläggning. Men som jag tidigare skrivit – alltmer flyttar Somalier in i stiftelsen Sofielunds hyreslängor.

Det är inte Flen som sign "0Thor0" beskriver utan det är en fantasikonstruktion.

Jag måste lägga till följande om stiftelsen Sofielund, ägare av ett antal hyresrätter. Stiftelsen meddelar att hyrorna kommer att öka med c:a 250:- kronor per/kvartal under år 2012. (Dvs i samma takt som för år 2011). Det betyder att ytterligare pensionärer och svenska familjer som ej har råd med boendet där, kommer att tvingas flytta. Men det behöver de kosmopolitiska leden ej från Afrika bekymra sig för, alltmedan stiftelsen Sofielund kan gnugga händerna.

I övrigt – varifrån hade sig 0Thor0 ”hört att” det finns skolor som saknar svenska elever? Föreslår en ”titt” på Flen hemsidor om skolorna där.

Så när det gäller den respektlöse personen, som trodde han skulle klara sig från att köpa SJ-tågbiljett – då ramlar gängse vanliga invektiv fram om de ondsinta svenskarna och olika slags av diskriminering. I det följande nedan påvisar jag en annat ”Troll” som trodde sig kunna rida vidare på diskrimineringen lögnfabrik.

Ingen hejd på diskrimineringen i Sverige
I ursprunglig polynesisk föreställning om tabun, gick det ut på att människan var underställd heliga krafter som kunde utlösa straffande reaktioner om dessa tabun blev berörda. I vårt sammanhang är det vanligt påståenden om rasism och nazism som har fått status som de farliga och straffande krafterna som vi kan släppa lös om debatten släpps lös.

Med den långa rubriken ”Diskriminering i mödravården – utlandsfödda drabbas oftare av komplicerade förlossningar” förklarar SvD måndag den 20 augusti 2007 att invandrarkvinnor drabbas oftare än svenska kvinnor av komplikationer vid förlossning. Därmed råder det en strukturell diskriminering inom den svenska vården påstår ”forskaren” Eva Robertsson.

Länk: http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_16769258.asp

Jag har talat med en till mig närstående kvinna som arbetar inom just barn- och mödravård, som läst Robertssons artikel och hon gav följande svar:

Var det hela handlar om är kvinnor (flickor) från Afrika som enlig islamsk tradition har blivit omskurna i underlivet, komna till Sverige gravida eller ”blir” gravida här i landet. Allt enligt traditionerna från hemländerna, som medbringas till Sverige, gäller ”locket på” för allt tal om graviditet, samliv, skyddsmedel, sexualitet, graviditet och förlossning. Det är männen som tillåts föra den diskussionen.

Inför förlossningen har de ovetande kvinnorna traumatiska funderingar om hur deras kropp på olika sätt ”kan komma att öppna sig” för att släppa ut barnet. Vetskapen hur en förlossning går till väga har inte förmedlats dem. Mödravården i Sverige har ett första förberedande samtal om förlossningen på c:a en timme i närvaro av tolk ty det är ytterst sällan svenska språket behärskas. Ytterligare uppföljningssamtal görs som kontroll att den gravida har förstått budskapet.

Svenska kvinnor är genom vårt västerländska kulturarv väl medvetna om vad samliv, preventivmedel, graviditet och förlossning handlar om. Veterligt finns ingen kvinna med svensk bakgrund som underlåter mödragymnastik under graviditeten. Omvänt är det ytterst få kvinnor av afrikansk bakgrund som deltar i mödragymnastik.

Förlossningarna för omskurna kvinnor (flickor) blir vanligen svåra eftersom omskärelse innebär att slidans öppning är hopsydd, enbart ett ”litet hål” återstår. För den skull görs innan förlossningen ett operativt ingrepp (föroperation) genom vilket slidan öppnas upp. Förlossningarna blir i sådana fall komplicerade och utsträckta, långt mer än ett dygn. Barnen får tas ut med sugklocka eller så handlar det om kejsarsnitt.

När förlossningen väl kommer igång, ja då är svenska barnmorskor på plats. Vanligen behärskar svenska barnmorskor inte språk som härstammar från Afrika. De svenska barnmorskorna arbetar i skift och löser av varandra eftersom förlossningen är utdragen. Tolk måste också vara kallad och på plats – om denne nu orkar vara med i mer än ett dygn. Finns det ingen tolk, ja då begriper inte föderskan barnmorskans rop om att krysta eller andra instruktioner för att underlätta födseln.

Syntes
Så går det till när medeltiden möter 2000-talets svenska vård som inte ansågs passa invandrarkvinnorna. De politiskt utnämnda forskarna kallar svensk vården för ”strukturell diskriminering”, alltmedan vänstermedia med uppenbara lögner bygger vidare på svenska ”skulden”. Min fundering är nu – hur sker förlossningar i Afrika? Där kanske förlossning pågår sker strukturell diskriminering?

Skribenten
Citera
2011-11-17, 14:58
Medlem
Skribentens avatar
Ingress
Den lilla staden Flen, i Sörmland har, efter händelsen då en muslim på ett SJ tåg den 27.e maj 2011 som tänkt utöva en av sina många dagliga bönestunder, men som då inte ville visa färdbiljetten och som följd därav blev avvisad från SJ regionaltåg, blivit en världsnyhet. Åtminstone på ett stort antal islamska nyhetssidor.

1. SJ – hävdar att
SJ anser att konduktören inte gjorde fel när man kastade av en 35-årig muslimsk man som bad ombord från tåget i Flemingsberg. I sitt svar till diskrimineringsombudsmannen (DO) hävdar de att mannen ljuger och var aggressiv mot personalen.

Länk http://vgnt.se/sj-vill-porta-muslim-fran-alla-tag/

Efter incidenten ska 35-åringen även ha uppträtt oacceptabelt vid ett flertal tillfällen och SJ överväger nu därför att porta mannen från alla SJ-tåg i hela landet. Det stämmer, men inget beslut är taget ännu, säger Dag Rosander, presschef på SJ. - ”Beteendet innefattar ordningsstörningar av allvarligt slag och äventyrar också säkerheten” skriver SJ i sitt svar till DO. Enligt Dag Rosander har SJ aldrig tidigare portat någon person från sina tåg. Den muslimske mannen kan därmed bli den första någonsin. Varför polisanmälde ni inte dessa händelser om de anses vara så farliga i stället för att porta honom? Ja. Det vet jag inte riktigt. Det får jag kolla upp. Men då måste ju polisen vara där och se det på bar gärning. Fast ni kan ju alltid polisanmäla händelsen och se vad en vad en polisutredning visar. Borde man inte gjort det? Ja. Jag får kolla upp det här och ringa tillbaka till dig.

När Dag Rosander ringer tillbaka förklarar han att - SJ inte har polisanmält den 35-årige mannen då ”hoten inte nådde en ytterligare nivå där du är i direkt fara”. Men han var ändå klart aggressiv, konstaterar Rosander. Händelsen, som DO-anmälts, inträffade den 27 maj i år när den 35-årige mannen var på väg hem till Flen från jobbet i Stockholm. På tåget blev han tvungen att be en av dagens böner och för att inte störa någon begav han sig till en lugn och avskärmad kupé – precis som han har gjort flera gånger tidigare. Men mitt i bönen kom konduktören och bad om att få se biljetten. När mannen inte reagerade fick han, enligt sin anmälan till DO, ta emot tre knuffar i ryggen så att han nästan ramlade framåt. Sedan ska konduktören ha sagt: ”Visa mig biljetten! Hörru!” – enligt 35-åringen. När den muslimske mannen inte kan visa upp sitt månadskort, då han menar att han inte kan avbryta bönen, bestämmer han sig för att söka upp konduktören efter han avslutat bönen. Men då var de inte intresserade av att titta på månadskortet, menar 35-åringen. I stället fick han veta att han skulle kastas av tåget vid nästa station.

Hon (konduktören) betedde sig iskallt. - Jag känner mig kränkt och diskriminerad”, sa 35-åringen. SJ håller däremot inte med och anser att den muslimske mannen uppträdde aggressivt. Enligt biljettkontrollanten mötte hon 35-åringen i en nedsläckt kupé med en huva dragen över huvudet. När han inte svarade på om han hade biljett eller inte och sedan plötsligt faller ihop på golvet med armarna under sig, tror konduktören att han är sjuk. Jag hade ingen aning om att han befann sig i bön. Tanken föll mig inte ens in, säger konduktören enligt SJ:s svar till DO. Därefter tillkallas ombordansvarig till kupén. När dörrarna öppnas flyger 35-åringen upp och börjar skrika då han anser sig ha kränkts mitt i bönen. Jag håller mig lugn och förklarar att det inte handlar om hans religionsutövning. Jag ber honom lugna ner sig, men han fortsätter att bete sig hotfullt och skrika och tar inte rättelse, säger ombordsansvarige enligt SJ:s svar till DO. Det är än så länge oklart om SJ kommer att porta 35-åringen. Beslut kommer enligt Dag Rosander inom en vecka. Om SJ portar honom från tågen gör man detta med stöd av lagen om förordningen mot järnvägs befordringsskyldighet.

2. Ett stort antal ”islamophobia watch” sidor världen runt uppger med så gott som likalydande text:

Sweden: Muslim kicked off train for praying

http://www.islamophobia-watch.com/is...r-praying.html

A devout Muslim was kicked off a train bound for Flen, south of Stockholm, in May, after failing to show his ticket to the conductor as he was deep in prayer.

On his daily commute to Flen from his work in the capital, the 35-year-old man needed to carry out some of his daily prayers. In order not to disturb fellow passengers, he made his way to a calm and secluded compartment – something he had done several times before. " I started to pray but then the conductor arrived and shoved me three times in the back causing me almost to topple over. Then she said 'Show me the ticket! Hey!'," the man told news site Nyheter24.

The man refused to show his monthly rail pass to the female conductor as he felt he couldn't interrupt his prayers once he had started. However, as soon as he was finished he thought it appropriate to go look for her and show his ticket. "I went looking for her and showed her my pass. Instead of looking at it she said I should have shown it to her when she came by earlier," he said. The man was told he would have to get off the train at the next stop. "She was ice cold. I feel demeaned and discriminated against," he told Nyheter24.
The man, who is required to pray five times a day, tried to explain himself and said that he had never had any problems praying on the train before. "We have the right to kick you off the train and if you don't comply we will telephone the police," the conductor allegedly answered him.

The man, who didn't have anywhere to sleep that night if he didn't get home, refused to leave the train, according to the news site. The staff on board then decided to call the police and officers were waiting for the train at the following station. The police told him, after a short interview, that he was under suspicion for threatening behaviour.

As the conductor would not let him back on the train, the man managed to get back to Stockholm. To avoid having to roam the streets of the capital, he made his way to a mosque in Akalla, where he spent the night.

The man later contacted the train services customer service department where they agreed that it was not acceptable and sent him a voucher worth 1,000 kronor ($152). But to the 35-year-old it is not about money but getting satisfaction.

According to Nyheter24, the incident has been reported to the Swedish Equality Ombudsman (Diskrimineringsombudsmannen, DO). - The Local, 3 November 2011

Länkar till flera www-sidor

Länk 1 - http://www.allah.eu/about-islam/swed...r-praying.html

Länk 2 - http://www.thelocal.se/37148/20111103/#

Länk 3 - http://newswire.rstewart.org/news/sw...in-for-praying

Länk 4 - http://www.muslimnews.co.uk/news/index.php?section=4

3. Några funderingar
Snabbt nådde nyheten om den förfördelade muslimen ut på all världens nyhetssidor förknippade med den aggressiva inriktningen kallad islam. En slump? Nej – det hela var en iscensatt händelse för att samtidigt nå största möjliga mediala genomslag och den lilla orten Flen i Sörmland hamnade på världskartan.

Egentligen var den planerade bönestunden på tåget utomordentligt väl planerad – i den meningen att ytterligare ett stort antal av svenska folket (och Flen borna) vaknar upp och tar avstånd från denna agressiva form, som enligt rätta meningarna forum benämns ”en religion i mängden”. Ty så förhåller det sig icke!

Egentligen har ”fulmedia” hållit sig anmärkningsvärt låg profil om ”bönestunden” som inte blev av som tänkt – i jämförelse med den ”ensamma flickan”, med obestämd ålder som tidigare under året avvisades från ett tåg.

Antag nu att DO-anmälan av händelsen (diskriminering) leder till ett saftigt skadestånd. Antag vidare att en hel vagnslast muslimer fortsättningsvis kräver att få genomföra en av sina många bönestunder på SJ Regionaltåg och då ”kastar” ut biljettkontrollanten. Vad händer då? Tiger pappersmedia och det statliga SvT på Gärdet i Stockholm också då?

Kommer SJ att nödgas sätta in särskilda ”bönevagnar” på samtliga sträckor som SJ trafikerar? Tåget mellan Stockolm – Flen tar c:a en timme. Kommer bönestunderna att vara en timme?

Frågan är också viktig att besvara, på vad sätt färdas muslimer med regionala tåg i hemländerna? Kräver de strängt ”religiösa” också där kollektivt stopp med biljettkontroller i samband med bönestunder?

Skribenten
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in