Flashback bygger pepparkakshus!
2011-11-09, 11:36
Bannlyst
MICHAEL JACKSON eller EVIS är störst genom tiderna.

Jag fattar inte hur ni ens kan nämna band/artister som Abba, Aerosmith, Bob Dylan i samma mening som Elvis och Michael.

Michael Jackson har fler fans i Asien än vad dessa tre ovan(A,A,B) har tillsammans världen över.
Bara Elvis får nämnas i samma mening som MJ när det kommer till talang, fans, artisteri, röst, scennärvaro, låtar osv..
Citera
2011-11-09, 17:16
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Bob Dylan
The Beatles
Jimi Hendrix
Elvis Presley
Bob Marley
Michael Jackson

vore väl en ganska rimlig topp 6.
Citera
2011-11-09, 17:16
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Den som nämnde Creedence Clearwater. Är du seriös?
Citera
2011-11-09, 17:27
Medlem
Genom tiderna är svårt och säga..

Antagligen Led Zeppelin eller Pink Floyd.
Senast redigerad av Pongpong123 2011-11-09 kl. 17:29.
Citera
2011-11-10, 00:06
Medlem
Kapten_Blaus avatar
thåström (inte många som hållit på så länge, gjort så mycket bra med så mycket variation)

kurt cobain (hela nirvana egentligen, vet inget band / artist som utstrålar så mycket energi eller vad man ska säga)

mark knopfler (finns det någon som gjort vackrare musik?)

elliott smith (ett musikaliskt geni i min mening)

sen finns det ju säkert 100 till som jag tycker platsar här av olika anledningar men de ovan är väl de namn som är mest kända i allmänhet, ingen ide att sitta och skriva att David Laake får min diskmaskin att gå lös varje gång
Citera
2011-11-10, 00:46
Medlem
paradigmforcosmoss avatar
Jag måste nog ändå säga Bowie. Han har bemästrat antal olika stilar, varit sjukt inflytelserik och har varit oerhört utstuderad i byggandet av myten om sig själv. Dessutom har han gjort sjukt bra skivor.
Citera
2011-11-10, 12:38
Bannlyst
Michael Jackson:

1. Vunnit flest priser genom tiderna, inget band/artist har fler utmärkelser/titlar.

2. Han är DUBBELT invald i Rockens hall of fame.

3. Har inspirerat allt från musiker, sångare till dansare.

4. Thriller är den överlägset mest sålda skivan.
Ska även sägas att MJ är den mest nedladdade artisten på nätet.

5. Ingen artist har fler fans än MJ. Han sålde slut de största arenorna i varje land han kom till.
Exemelvis: Indien, Tunisien, Sverige, Japan, Sydafrika, Brasilien, Polen, Tyskland, Brunei, Mexiko osv..........
Många artister kan fylla en arena i Tyskland, Sverige, England.. Men ingen kan fylla lika många arenor världen över som MJ.

6 Hans talang:
Han är framröstad som den bästa sångaren genom tiderna.

Han var en bra dansare som behärskade allt från stepp till streetdance så som Popping, locking osv..
Han var unik som blandade olika stilar och gjorde det till sin egen stil.

Han skrev sina största låtar själv, och skapade musiken till de.
Han beatboxade också bra..

Han har fler fans i typ Asien än vad de festa andra ni nämner artister har världen över.
Citera
2011-11-10, 12:44
Bannlyst
1. The Beatles
2. Bob Dylan
3. Elvis Presley
4. The Rolling Stones
5.Jimi Hendrix

Glömde The Doors
Senast redigerad av Braxen82 2011-11-10 kl. 13:14.
Citera
2011-11-10, 14:48
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demalgiana
Michael Jackson:
1. Vunnit flest priser genom tiderna, inget band/artist har fler utmärkelser/titlar.
Sådana jämförelser är orättvisa, eftersom det inte fanns så många pris och utmärkelser att erhålla under, låt säga, 50- och 60-talen som under de två senaste decennierna.
Citat:
Michael Jackson:
2. Han är DUBBELT invald i Rockens hall of fame.
Inte för att jag tycker att Rock & Roll Hall of Fame väger speciellt tungt i sammanhanget, men det kan för jämförelsens skull vara värt att nämna att Beatles är invalt som band, och att John Lennon, Paul McCartney och George Harrison alla är invalda som soloartister. Eric Clapton är trippelt invald, dels som medlem i både Cream och Yardbirds, och dels som soloartist. Det betyder förstås inte att Clapton bör räknas som störst genom tiderna.
Citat:
Michael Jackson:
3. Har inspirerat allt från musiker, sångare till dansare.
Det är det många som har gjort.
Citat:
Michael Jackson:
4. Thriller är den överlägset mest sålda skivan.
Det kanske är så. Det är i allmänhet svårt att hysa någon som helst tillit till de olika uppgifter om globala försäljningssiffror som finns.
Citat:
Michael Jackson:
5. Ingen artist har fler fans än MJ.
Det kanske är så. Fast det är nog omöjligt att bevisa ett sådant påstående.
Citat:
Michael Jackson:
6 Hans talang:Han är framröstad som den bästa sångaren genom tiderna.
Det är han inte ensam om.

Michael Jackson kanske är störst. Eller kanske inte. Själv håller jag en slant på Beatles. Men de kanske inte heller är störst. Är det ens någon i denna tråd som har satt upp några kriterier som bör vara uppfyllda för att man ska kunna räknas som störst? Vad bör känneteckna den artist eller det band som är störst genom tiderna? Bör man ha sålt flest skivor, ha influerat flest eller mest, hållt högst nivå, vägt mest, tjänat mest, varit mest högstående rent musikaliskt, eller ...? Oavsett vad som bör väga tyngst i urvalet, så blir utnämnandet av den artist eller det band som är störst genom tiderna en stor svårighet, p.g.a. att det är svårt att hitta tillförlitliga siffror, eftersom folk tycker så otroligt olika när det gäller smak och tycke, o.s.v.
Senast redigerad av schizophrenia 2011-11-10 kl. 15:12.
Citera
2011-11-10, 16:53
Bannlyst
MICHAEL JACKSON ÄR NOG STÖRST.

Han hade något som andra artister inte hade, han var magisk, han var som en utomjording..
Det är något med honom som inte går att sätta ord på.

Sen alla hans moves och poser..
Så jävla genuina, klassiska, heta, sexiga.
Exempelvis när han drar dessa poser och samtidigt beatboxar i slutet av Billie Jean, då man bara hör hans beatboxandet och trummor i bakgrunden.

Eller när han gång på gång sjunger/skriker orden "not my lover" eller vad det är han säger innan han ska börja dansa i slutet av Billie Jean numret.. Sedan drar han ett klassiskt "AOOHH" Så jäkla rätt..
Eller när han drar den där magiska robotdansen i mitten av låten Dancing Machine under Jackson 5 tiden..
_______

Den här rösten också.. Hans vackra ljusa röst... Låter som en ängel, man tror att det är en ängel som sjunger.. Detta kombinerat med den här hesa/grovare rösten i låtar som They dont really care about us och Dirty Diana.

Nä fyfan, sig vad ni vill... Men Michael Jackson! Ojojoj, vilken helvetes artist han är.. Finns ingen som honom.. Och om det någonsin kommer någon så blir det bara en kopia av vad vi redan hade..

Ingen har/kommer överträffa MJ på en Scenen..

Det låter som jag är tjej eller bög när jag beskriver honom, det är jag inte.. Jag är kille och hetero..
TYCKER DET SÄGER ALLT!!! Folk tog livet av sig världen över när han dog ockå..
Citera
2011-11-10, 17:05
Medlem
RyanGiggss avatar
The Beatles, Absolut inte mina största favoriter men det kommer aldrig finnas något större i musikvärlden.
Citera
2011-11-10, 19:41
Medlem
Hej mitt namn är Michael Jackson, jag gillar att sjunga genom en dator och dansa som en hippie.. min röst är egentligen inte bra men de gör inget för datorn räddar mitt skin. Jag är väldigt talangful på att skriva låtar, det är inte så att mina låtar går likadant hela tiden. Flickor svimmar när jag går baklänges på tårna och jag är allmänt cool. Jag har gjort världen mycket gott då jag har framkallat många populära musiker såsom lady gaga, justin bivers, Kesha mm. Mitt dansande på tårna kommer påverka inspirera folk även om 1000 år för jag är grym. Jag anser att jag är mer talangful än Led Zeppelin och Pink Floyd eftersom min röst är så himla bra.. intrument är överskattat liksom och vem behöver solo liksom.. det är bara häxkonster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in