2005-12-13, 11:11
Medlem
kalabalikens avatar
Polisens egna info. om Hagamannen

http://www.police.se/inter/nodeid=15749&pageversion=1.html

Kvinnan som våldtogs på universitetsområdet blev extremt svårt skadad och låg länge på sjukhus. Senare tog hon livet av sig.
2005-12-13, 12:54
Medlem
Cockstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabaliken
Polisens egna info. om Hagamannen

http://www.police.se/inter/nodeid=15749&pageversion=1.html

Kvinnan som våldtogs på universitetsområdet blev extremt svårt skadad och låg länge på sjukhus. Senare tog hon livet av sig.

:shoot2:

FY FAN.

Har absolut noll medkänsla för "män" som begår sådana här handlingar. Dödsstraff borde vara den naturliga påföljden. Han har ju dödat den stackars flickan, först mentalt OCH med misshandel. Och sen tar hon livet av sig..vilket lidande..ofattbart!!

Han borde dömas för våldtäkt, dråp och för allt lidande hennes stackars nära och kära har fått utstå, och som de kommer att må skit över resten av deras liv. Allt för att den sjuka jäveln ska få "njuta" i 5 minuter.

F.T.W
2005-12-13, 13:04
Medlem
Grappas avatar
Så ser mannen ut
Ljushyad
20-40 år
170-175 cm lång
Mörk snaggat hår
Högt hårfäste vid tinningarna
Klädd i mörka byxor, mörk jacka med luva
Kan ha skador i ansiktet och på händerna

--

Verkar ju vara väldigt likt hagamannen om man bara ska se det enligt signalementet. Jag hoppas verkligen att Umeborna är uppmärksamma på människor med detta signalemente som har skador i ansikte el. händer.
2005-12-13, 13:25
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSandman
Undrar om inte Hagamannen kan ha varit en student eller ngt liknande, som flyttade från orten - eftersom han helt plötsligt sluta våldta. Eller var det så att han åkte fast?
De flesta våldtäktsmän som följer det mönster som Hagamannen hade är väldigt sjuka, de är så sjuka att det märks och de åker ofta in på vård. Det är under dessa tider som deras övergrepp brykar "försvinna" för att sedan återkomma oförklarligt efter ett par år. Det är inte ovanligt att de åker in på rättspyk och blir sittande där ett tag för ett annat brott. Ibland flyttar de till en annan stad efter de komemr ut och då tar det mellan sex månader och ett år innan de kör igång igen. De vill först lära känna sin omgivning så de vet var och när de skall överfalla sitt offer...

Jag har även hört att dessa män ibland skall förfölja sina offer före de överfaller dem i någon vecka eller så. De hittar en kvinna på stan som de går efter och tar reda på lite om för att sedan passa på när ett tillfälle ges...

Jag tror inte att det finns månag fall där en våldtäktsman slutat våldta på eget initiativ...
2005-12-13, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Säkre Sammy
Jag tror inte att det finns månag fall där en våldtäktsman slutat våldta på eget initiativ...

En serievåldtäktsman av den kaliber som Hagamannen var slutar, enligt vad jag har förstått, aldrig att våldta om han inte blir inspärrad. Istället blir hans gärningar våldsammare och våldsammare. Hagamannen var ett klassiskt exempel på detta. Jag tror, precis som du, att han förmodligen har suttit inspärrad på psyket, alternativt flyttat från orten (landet?).
2005-12-13, 14:59
Medlem
Han kan ju även ha suttit inne för nåt annat sen 2000.
Jag hoppas verkligen polisen lägger ner mycket tid på att hitta honom.
2005-12-13, 15:13
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imhotep
Han kan ju även ha suttit inne för nåt annat sen 2000.
Jag hoppas verkligen polisen lägger ner mycket tid på att hitta honom.
Jag har för mig att GW berättade att det är vanligt att dessa män tar livet av sig, så den chansen finns även. Men jag skulle nog tro på att det är Hagamannen som är tillbaks...
2005-12-13, 15:54
Medlem
Bastardos avatar
Under min studietid i Umeå så var det en föreläsare som passade in väldigt bra på signalementet av Hagamannen, utseendemässigt alltså. Han "anmälde sig själv" till polisen eftersom det var så många som tipsat polisen om honom, så att han skulle slippa bli gripen. Han hade förstås inget med saken att göra, men var ändå tvungen att börja varje kurs med att förklara saken för studenterna så att de slutade anmäla honom. Polisen gjorde också en ganska stor "drive" och uppmanade alla som stämde in på signalementet att komma in, vilket blev ganska många. Men stämningen var ju sån att ingen gnällde över det och folk var väldigt hjälpsamma.

Det mest frustrerande är jag passerade området med några polare vid tidpunkten för sista våldtäkten utan att se något, vilket säkert ett hundratal andra människor också gjorde. Fy fan vad man önskar att man kunde ha förhindrat det eller i alla fall fått tag i den jäveln och fått hoppa på hans huvud.
2005-12-13, 20:14
Medlem
mallorcamanges avatar
hagamannen

Citat:
Ursprungligen postat av Bastardo
Under min studietid i Umeå så var det en föreläsare som passade in väldigt bra på signalementet av Hagamannen, utseendemässigt alltså. Han "anmälde sig själv" till polisen eftersom det var så många som tipsat polisen om honom, så att han skulle slippa bli gripen. Han hade förstås inget med saken att göra, men var ändå tvungen att börja varje kurs med att förklara saken för studenterna så att de slutade anmäla honom. Polisen gjorde också en ganska stor "drive" och uppmanade alla som stämde in på signalementet att komma in, vilket blev ganska många. Men stämningen var ju sån att ingen gnällde över det och folk var väldigt hjälpsamma.

Det mest frustrerande är jag passerade området med några polare vid tidpunkten för sista våldtäkten utan att se något, vilket säkert ett hundratal andra människor också gjorde. Fy fan vad man önskar att man kunde ha förhindrat det eller i alla fall fått tag i den jäveln och fått hoppa på hans huvud.

det var en speciell stämmningen i Umeå på den tiden. Vi jobbade som s-tan på att få tag i honom men det gick verkligen inte. Efter universitetsvåldtäkten var han ju uppslukad som av jorden. Om man drar paralleller till vad som hände i helgen så är just längden av de facto att man kan tänka sig att det är samma. En annan poäng är det uppenbara övervåldet som användes, samt att han sa åt kvinnan att efter våldtäkten skulle hon dödas(i a f enligt ryktet som går här). Den här killen i helgen var uppenbart drogpåverkad och hade observerats av många personer men så var också fallet för 6 år sen. Hagamannen var vid sista tillfället förföljd av en taxichaufför som inte lyckades ta honom heller.
Länk till fantombild hagamannen: http://www.polisen.se/inter/nodeid=15749&pageversion=1.html
2005-12-13, 21:34
Medlem
Grappas avatar
Kan ju inte vara så jävla svårt att ta fast snubben nu när han varit borta i nästan fem år. Tror som föregående talare att han suttit inne nånstans.
2005-12-16, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wendigo
Dock har han definitivt lärt sig ett och annat av vår käre stadspsyko Hagamannen.. det var bland annat ögonen som utsattes för vad polisen och media väljer att kalla "kraftigt övervåld".
Ögonen? Hmm, kvinnan tog sig ju själv hem efter överfallet, vilket vore jävligt svårt om hon blivit blind...
Vars har du hört det ifrån?

Hur som helst, det senaste jag hörde gjorde gällande att mannen bl.a. bitit av hela/delar av örat samt försökt dränka kvinnan i älven (=mordförsök).
Tydligen kom det in en del nya tips efter Efterlyst igår. Hoppas galningen åker dit snart!! Såna där psykfall ska inte gå lösa. :shoot2:
Huruvida det är Hagamannen som gjort come-back eller inte, lär ju klargöras när SKL är färdiga med sina analyser, vilket är snart hoppas jag.
2005-12-16, 14:47
Medlem
MataGringoss avatar
Hagamannen
Citat:
Signalement i samtliga fall
Man 25-35 år, svensk, ingen utpräglad dialekt, ca 170 cm, blont – mellanblont hår, alldagligt ansikte, ovalt – kantigt, normal kroppsbyggnad. Svart eller mörkbrun jacka, skinn – fuskpäls eller kraftigt tyg, som går ner en bit på stussen, mudd längst ner som gör jackan bylsig. Mörka byxor, troligen mörka skor, okänd typ.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in