2011-10-25, 07:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av auto607989
HAha ja men då vet vi att du inte vet vad du snackar om iaf.

mvh

Så vad skulle du kalla roslagsbanan? toppmodern och ultra ny med framtidens vagnar?
Citera
2011-10-25, 07:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av natogandalf
Säker på att du inte hoppat på när dom kör runt de gamla vagnarna?

Roslagsbanan har värme på vintern. Ibland är det nästan för varmt om jag ska vara ärlig. Brukar inte heller vara speciellt försenad. Sen jag flyttat till england har jag lärt mig att aldrig klaga på SL igen.

Om dom inte fått nya vagnar det senaste åren så är det dom jag åkt i ja. Fast med tanke på att det är smalspår så lär det vara svårt att hitta "nya" vagnar att köra. Om dom nu inte väljer att lägga ner mer pengar på det än att lägga om spåret dvs.
Citera
2011-10-25, 11:31
Medlem
Codens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperGnu
Om dom inte fått nya vagnar det senaste åren så är det dom jag åkt i ja. Fast med tanke på att det är smalspår så lär det vara svårt att hitta "nya" vagnar att köra. Om dom nu inte väljer att lägga ner mer pengar på det än att lägga om spåret dvs.

Om du kallar det som rullar på roslagsbanan idag för 1700-tal så framstår du som rätt korkad.

De gamla vagnarna som byttes ut nån gång tidigt 90-tal om inte ännu tidigare var av den standarden ja men i dagsläget är det som vilken lokaltrfik som helst. Värme finns också.

Nu skriver du att det var "några år sedan" du åkte med banan men KAN det ha varit så mycket som 20 år?
Alternativt så har du åkt med ett jubileumståg varje gång du åkt men det känns väldigt osannolikt.
Citera
2011-10-25, 12:21
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coden
Om du kallar det som rullar på roslagsbanan idag för 1700-tal så framstår du som rätt korkad.

De gamla vagnarna som byttes ut nån gång tidigt 90-tal om inte ännu tidigare var av den standarden ja men i dagsläget är det som vilken lokaltrfik som helst. Värme finns också.

Nu skriver du att det var "några år sedan" du åkte med banan men KAN det ha varit så mycket som 20 år?
Alternativt så har du åkt med ett jubileumståg varje gång du åkt men det känns väldigt osannolikt.

Tågen på Roslagsbanan är väl inte top-notch kanske, men jämfört med exempelvis Lidingöbanan är det rena futurismen. Det jag stör mig mest på när det gäller Roslagsbanan är att det bara finns två dörrar i varje vagn. Det är inte direkt handikapp- eller barnvagnsanpassat heller om man säger så. Om de fortfarande har kvar de vagnarna vill säga? De fyrkantiga med dörrar i vardera ände. Ett tag strulade den ganska mycket, men senast jag åkte (förrförra vintern) var det rena vargavintern och t-banan hade stora problem och pendeln var nere för räkning, men Roslagsbanan rullade på.
Citera
2011-10-25, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperGnu
Var vagnarna blå har de värme. Var de bruna/gröna så är det de "gamla" vagnarna, men det känns som sagt osannolikt att du ska ha åkt dom varje gång eftersom dom tar ut dom typ en gång per år om ens så ofta?
Citera
2011-10-25, 20:30
Bannlyst
Citat:
Var vagnarna blå har de värme. Var de bruna/gröna så är det de "gamla" vagnarna, men det känns som sagt osannolikt att du ska ha åkt dom varje gång eftersom dom tar ut dom typ en gång per år om ens så ofta?

Har bara åkt blåa vagnar på den.
Citera
2011-10-25, 20:47
Medlem
Yatsys avatar
Vid minsta lilla kyla och ett par korn snö är de flesta pendlar försenade eller inställda.
Citera
2011-10-25, 21:22
Bannlyst
Pendeltåg i Täby ? Vilken linje hade du tänkt ta då egentligen?
Citera
2011-10-26, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Pendeltåg i Täby ? Vilken linje hade du tänkt ta då egentligen?
Inte lätt för utomsocknes att förstå att det är skillnad på pendeltåget och roslagsbanan, dock. Vi ska vara glada att dom kan skilja på buss och tunnelbana
Citera
2011-10-26, 12:13
Bannlyst
Citat:
Inte lätt för utomsocknes att förstå att det är skillnad på pendeltåget och roslagsbanan, dock. Vi ska vara glada att dom kan skilja på buss och tunnelbana
Kan då även passa på att be TS att stå till höger i rulltrappan. Något bönder ofta missar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in