2010-06-29, 17:05
Medlem
hypruss avatar
Är det bara eller går det inte starta ny tråd i humor delen?

Ser den inte heller på huvudmenyn utan måste gå in på "toppmenyn" för att komma in :S
Citera
2010-06-29, 17:08
Medlem
hokoris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyprus
Är det bara eller går det inte starta ny tråd i humor delen?

Ser den inte heller på huvudmenyn utan måste gå in på "toppmenyn" för att komma in :S

https://www.flashback.org/t1230411
Citera
2010-06-29, 17:09
Medlem
hypruss avatar
Okey, tack!

Men om man vill skapa något humoristiskt ?
Citera
2010-06-29, 17:12
Medlem
Antar att man får ta det i Övrigt isf.
Citera
2010-06-29, 17:14
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
nej, det får man knappast.
Citera
2010-06-29, 17:15
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyprus
Okey, tack!

Men om man vill skapa något humoristiskt ?
Antingen i Övrigt eller så får du väl vänta tills det öppnar igen!
Citera
2010-06-29, 17:15
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
Tills vidare, ja. Men jag nazimodererar där för att få bukt med alla jävla skittrådar som startas så den som vill starta trådar i Övrigt får se till att ha en ordentlig trådstart.
Citera
2010-06-29, 17:37
Medlem
epost72s avatar
De trådar som startas i humordelen hör allt som oftast hemma i Humorlänkar och den delen är fortfarande öppen.

Många missar Ska jag posta min roliga länk här? i just Humor - allmänt
Citera
2010-08-06, 19:32
Medlem
epost72s avatar
Jag funderar mer och mer på vilken uppgift Humor - allmänt egentligen fyller?
95% av trådarna är felplacerade och hör hemma i någon av länktips underavdelningar eller i Roliga historier.

Vad skulle sägas om att stänga forumdelen för nya trådar, men tillåta fortsatta diskussioner i de trådar som trots allt ligger rätt?

Samt flytta trådar dit som då hör hemma där?
Det borde bli mindre arbete totalt sett.
Citera
2011-10-22, 14:34
Medlem
epost72s avatar
Känner att detta hör hemma här...
Allmänt meddelande

Alltså, jag förstår problematiken med felpostade trådar och allt vad det innebär, men samtidigt innebär det problem på ett annat plan att rakt av radera trådar som enbart är felplacerade.

Det kan vara så att många mer än TS funderar på vart tråden tog vägen...

Det startas trådar i FB-delen där man frågar om det osv, man har tittat i papperskorgen utan resultat eftersom tråden helt enkelt är borta.
Jag vet att man ska fråga en moderator i första hand men samtidigt blir det lite märkligt när en tråd som befunnit sig på HÄ plötsligt försvinner och så ska ett antal hundra kontakta moderator för att få reda på orsaken som oftast är så banal som att tråden var felplacerad.

Jag tror att det finns enklare och bättre lösningar på problemet som humorforat länge brottats med.

Vänder mig främst till ojn , Evil Ed och admin
Senast redigerad av epost72 2011-10-22 kl. 14:54.
Citera
2011-10-22, 23:06
Medlem
ojns avatar
Jag postade i Fråga om Flashback-tråden.
För att svara mer specifikt på epost72s inlägg ovan:

Jag (jag säger jag då jag inte kan svara för Evil Ed) får PM emellanåt, men de hör ihop med klagomål på de varningar som medföljer en raderad (eller papperskorgad) tråd. Ofta med tillhörande personangrepp, vilket säger lite om åldern och mognadsnivån på den genomsnittlige användaren i Humorforumen.

Jag vet inte vad den långa nivån beror på, men jag tror den beror mycket på att användarna är vana att se Youtubelänkar postade där. Ibland är vi tyvärr för långsamma att rensa dem (tack förresten till alla som rapporterar dem, ni vet vilka ni är) så alltför många ser den. Detta medför att de tänker "Ok, i Humor postar man tydligen länkar". Och så fortgår det. Och sedan lika mycket på att det, precis som Magnus Betnér alltid "rant:ar" om, inte skrivs om humor i Sverige. I alla fall inte på en nivå högre än en kvällstidningsjournalists. Detta smittar också av sig på forumet.

Det bästa vore nog att, precis som med Sista Utvägen, göra forumet förhandsmodererat, det vill säga att nya trådar måste godkännas av oss mods. Papperskorga trådar fungerar inte. Radera dem fungerar inte heller. Allmänna meddelanden finns det inte ens käft som heter, de finns nog mest där av "juridiska" skäl.

I all hast.
ojn - Humormoderator
Citera
2011-10-23, 01:19
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Jag postade i Fråga om Flashback-tråden.
För att svara mer specifikt på epost72s inlägg ovan:

Jag (jag säger jag då jag inte kan svara för Evil Ed) får PM emellanåt, men de hör ihop med klagomål på de varningar som medföljer en raderad (eller papperskorgad) tråd. Ofta med tillhörande personangrepp, vilket säger lite om åldern och mognadsnivån på den genomsnittlige användaren i Humorforumen.

Jag vet inte vad den långa nivån beror på, men jag tror den beror mycket på att användarna är vana att se Youtubelänkar postade där. Ibland är vi tyvärr för långsamma att rensa dem (tack förresten till alla som rapporterar dem, ni vet vilka ni är) så alltför många ser den. Detta medför att de tänker "Ok, i Humor postar man tydligen länkar". Och så fortgår det. Och sedan lika mycket på att det, precis som Magnus Betnér alltid "rant:ar" om, inte skrivs om humor i Sverige. I alla fall inte på en nivå högre än en kvällstidningsjournalists. Detta smittar också av sig på forumet.

Det bästa vore nog att, precis som med Sista Utvägen, göra forumet förhandsmodererat, det vill säga att nya trådar måste godkännas av oss mods. Papperskorga trådar fungerar inte. Radera dem fungerar inte heller. Allmänna meddelanden finns det inte ens käft som heter, de finns nog mest där av "juridiska" skäl.

I all hast.
ojn - Humormoderator

Utan humor

Skämt åsido, en fråga som korrelerar med etta, och som jag själv undrat över. Blev det värre efter att man flyttade Humorlänkra till Länktips?

Av någon anledning så får jag själv känslan av att en del av orsaken till att folk postar länkar i humortips, är för att de vill posta en humoristisk länk, och tänker då att de snarare skulle passa i Humor än i Länktips, även om det råkar vara en länk. Jag hoppas att du förstår hur jag tänker.

Kunde det kanske inte lösa problemet, om man i huvudmenyn för Humor klistrade in en form av direktlänk till Länktips? Då skulle ju de som glider in i Humor se ett alternativ för Länkar, klicka där och posta rätt så att säga. Eller är det tekniskt omöjligt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in