2011-10-12, 08:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Du skriver och skriver och gång på gång vet du inte vad du själv skriver. Det du säger här är exakt samma som att hon (de) har sej själva att skylla.
Nej, det är en sjuk tolkning av det jag skrev, inget annat.
Citera
2011-10-12, 08:16
Bannlyst
Citat:
Med reservation för överdrifter i en del av TS anklagelser så tror jag att det är mkt möjligt att CS gjort sig skyldig till misshandel och övergrepp, men jag vet inte. Lika lite vet du att det inte är sant. Det som jag däremot är säker på är att kommunen och soc med Steijner o Frisk klantat sej.

TN borde varit mer flexibel i skolfrågan, det är sant. Men det kunde även kommunen, och hade inte CS tvärvänt i frågan i samma sekund som hon fick tillbaka vårdnaden så hade nog inte detta hänt.

Men du är ju dessutom säker på att Melinda är död, och hur du kan veta det fattar inte jag.
Var har jag skrivit att jag är säker på att M är död? Eller du kanske tolkar det så bara för att jag inte tror att det är M som ringt Catta?
En slutledning som jag inte får att gå ihop, lika lite som jag inte förstår varför man tros tycka illa om barnen bara för att man tycker illa om deras far. Det rimmar inte ens....
I övrigt så är jag med dej i det du skrev, vilket förvånar mej en smula.
Senast redigerad av VajRuss 2011-10-12 kl. 08:18.
Citera
2011-10-12, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VajRuss
Det låter säkert hårt men hon skulle inte ha lämnat det familjehem som hon och D hade blivit placerade på efter att ha varit på rymmen med sin far.
Handling och konsekvens.

Vänligen förklara för mig varför barn skall låsas in om säger om det är deras föräldrar
som gör fel.
Och det rör sig inte ens om såkallade vanartiga barn.
Sen kan man inte leta efter orsaker mitt i en påbörjad händelsekedja.

Citat:
Ursprungligen postat av nilsberth
Låter väldigt tufft, dels att vara inlåst och att må så dåligt och känna att ingen bryr sig.
Nu tror jag att de minnen M har av Folåsa är påverkade av hur hon mådde då. Är man hatisk inställd till allt är det svårt att hitta nån ljuspunkt, men klart det fanns såna oxå.
Det är verkligen synd att TN såg till att dom rymde från början.
Tänk hur det hade kunnat se ut om TN medverkat till att låta barnen få stanna i lugn och ro i ett familjehem en tid och leva som barn ska. Gå i skola, skaffa vänner och fritidsintressen och finnas som en stöttande pappa.
Fast det började ju långt tidigare. TN har enkelt inte kunnat vara en bra förälder åt sina barn.
Han fortsätter att låsa sig fast i det som hänt istället för att hjälpa M och D in i vuxenlivet.
Du är ingen bra förebild TN! Låt dina barn slippa ditt helvete och ditt krig.

Nu är drevet igång igen.
TN satt häktad när barnen rymde och hade inget med rymningen att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Tjenixen jag har helt annan uppfattning om Follåsa än det Melinda skriver om.
Dessutom finns det en del som uppfattas som att man hade väldigt stora sociala handikapp och var så pass ovana vid normala miljöer att det syntes/utreddes tydligt.

Expertisen ansåg att både Melinda och hennes bror hade stort vårdbehov/terapi.
Vad kom det sig att man va så monotona och robotliknande då man kom till Follåsa?

Sen undrar jag varför man gjorde framsteg där och varför Daniel träffade sin mor och bodde med henne?

Rasist masken du får ha vilka åsikter du vill om Folåsa, det finns andra otaliga berättelser
hur det går till på dessa instutioner och då inte från löneslavarnas tillrättalagda beskrivningar.

Citat:
Så polisen misshandlar en 11 årig flicka är det vad Melinda påstår?
I så fall ta nu en lögndetektor på den flickan.

Steijner bestämmer inget gör klart för dig det du får dra sagor för de idioterna som tror på dig, jag gör det inte.

Men lägg ner va jag ser inga övergrepp jag ser lögner så vad menar du din ryktesspridare.

Det är nog i stort sett omöjligt att ta hand om barn som kämpar vilt för sin frihet utan att
de blir misshandlade.
Om du masken skulle hålla fast ett barn på liknande sätt utan starka skäl så skulle du också bli anklagad för misshandel och fälld också.
Att polisen inte blir det, beror på att det anses befogat att använda ett visst mått av våld.

Citat:
Men det tror nog ingen längre hon håller sig borta frivilligt så storyn blir bättre och mer snyftrik den elaka jäveln.

TN hatare? Jag ser sanningen inget annat mås så vara att det finns hat, men det har en naturlig förklaring. Du som pekar ut mamman och Steijner som prostituerade är ju bara en flamsare.

Vilka övergrepp? De som utretts och lagts ner? Eller Tomas Norbergs loppkliande?
Eller är det den psykiska terrorn du menar som han utfört på sina sambos och barn?

Vilka är det som inte tror att hon håller sig borta frivilligt?
Om jag förstår dig rätt så är alla som pekar ut andra som prostituerade bara flamsare,
titta dig då i spegeln, rasist.

Citat:

1825-07

Melinda har under vårdtiden vistats på behandlingshemmet Folåsa i Östergötland. Det har skett vissa positiva framsteg gällande Melinda på behandlingshemmet.

Länsrätten bifaller socialnämndens ansökan och förordnar att Melinda Nor-
berg skall beredas vård enligt 3 § lagen med särskilda bestämmelser om
vård av unga. Länsrätten förordnar att domen skall gälla omedelbart i denna
del.

Källa på prostitutionen tack.

Man måste ju motivera sitt arvode på något sätt.
Snyggt behandlingshem som inte ens märker att en intagen börjar skära sig,
utan tar tillfället i akt och skylla ifrån sig så fort tillfälle ges.
Källa på dina egna påståenden om vissa kvinnors prostitution tack.

Citat:
Men vad håller du på med?
Fatta att det rör sig om mycket störda individer på Limkullen inget annat.
Lägger man sig i en tråd på flashback och ljuger får man höra det också det är inte frälsningsarmen du befinner dig på.

Dessutom har du påstått saker som prostituerade om Steijern och Carina,.
Du påstår vidare att man tvingade dom saker på Folås för att barnen skulle få komma därifrån.
Du har ingen källa alls du bara babblar på.

Du påstår även att det förekommit övergrepp och jag frågar källa på det och bevisa det gärna din svammelhög.

Problemet Mgotten är att det finns inga som helst fakta eller bevis för att någon på Limkullen
är störd , det är bara vad vissa tycker för att de kämpar för något som de anser är rätt.

Citat:
Precis det va hon som anmäldes för att lämna ut sekretessmaterial senare.
Jobbar hon kvar tro?
Eller knullade hon med Tomas?

Eller vänta nu han får ju ingen kvinna alls dom springer fort då dom ser denna fula raggaren som tror han har en kukförlängare i form av raggarbil,.

Nej den, det aset är det ingen som vill ha därför har han förmodligen problem.

Du kanske tillhör de som var för fula för att han skulle välsigna dem i sin ungdom.
Ta reda på vad han kallas kungen för istället.

Citat:
Stod det nånstans i mitt inlägg att jag tyckte att det var rätt åt henne?
Nej, men det är vad du och andra läser in mellan raderan, din perversa stackare.

Vad är det du inte fattar? Hade de inte rymt så hade detta inte hänt!
Nu rymde de och det har hänt, vilket är beklagligt, men fortfarande... 2 rymningar senare så är detta konsekvenserna. Tyvärr.

Tack för ignore, hoppas jag stannar kvar där för din attityd stinker.

Återigen , man kan inte börja en historia mitt i en händelsekedja.

Citat:
Folåsa ter sej ju som själva paradiset i jämförelse så varför välja helvetet?
Det går liksom inte ihop.
Daniel ansåg nog att han var tillräckligt stor och vuxen för att reda sig mot modern.
Vad han inte hade räknat med var hennes lömska psykopatiska egenskaper.
Citera
2011-10-12, 08:55
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Nej, Catta, alla människor anmäler inte brott som begås mot dem. Det är därför det finns psykiskt och fysiskt misshandlade kvinnor som till slut mördas av sina plågoandar.
Husfrid, grannfrid eller vad för anledning de än har, alla mäktar helt enkelt inte med att anmäla eftersom de riskerar att stöta på'n igen och igen och igen.
Och nej, man behöver inte vara vittne som i se vad en psykopat tar sej för, det räcker med att höra. Och då menar jag inte skvaller på byn.
Det får stå för dom som kallar henne det de kallar henne, varför bry sej? Det är bara de själva som ska leva med sej själva sen. Jag tycker att det är lika lågt av oss här inne att kalla varandra idioter och annat. Vi känner varandra lika lite som vi känner de 4 som tråden avhandlar.
Att det sen är mer synd om de 4 ursäktar inte vårt beteende mot varandra.

Nej jag vet att misshandlade kvinnor inte brukar anmäla i rödaste rappet, men jag var ju ganska tydlig när jag skrev att vi skulle bortse från G och CS och inrikta oss på alla andra brott han påstås ha begått under dessa 30 år, just av den anledningen.
Hur hör man att någon mördar en katt och vet att det är den personen om man inte sett det?
Varför bry sig? Jag vet inte, men jag tycker nog att det är ganska sunt att reagera på att vuxna människor reagerar på när andra vuxna kallar en 16 åring för allehanda vidrigheter. Ja det är lågt, men jag ser det nog som att den typen av kommentarer kommer när andra argument tagit slut.

Citat:
Ursprungligen postat av pilgrimsresa
Enligt sagofjanten BoyGoneBad
Dock inte tillgängliga då mamman just nu har skyddat boende och inte kan åka till sin lägenhet där dom finns.
Ja det var det jag mindes men jag hittade inte inlägget. Här ser vi ju då också hur alla dessa dramatiska rykten kommer igång, i inlägget du länkar till skriver Bgb att det tycks som att ombudsbytet stoppades pga att rätten inte var övertygad att det var M som skrivit brevet. Var fick han den uppgiften ifrån? Det tycks ju som han stod i kontakt med CS/IM så man kan väl tänka att det kom därifrån. Senare skriver han i tråden följande:
Citat:
Jag hade ingen aning om att han eller hon skrev här i tråden på FB.
Var det samma brev han/hon fick menar du? I sådana fall kan domaren
också ta åt sig av kritiken. Eller syftade du på brevet där hon ville
byta ombud men där man inte trodde att det brevet kom från henne själv?

Således har det planterade ryktet här blivit en sanning (och det pratas om att jag är naiv och blir lurad?). Sedan hakar de andra på Bgb´s "sanning". Först TheSuede, som här skriver att han vet att TN begått urkundsförfalskning.
Citat:
Vi vet däremot att TN via en urkundsförfalskning (som vanligt) försökte byta ut det juridiska ombud som företräder henne i våras.
Sen adina som tycks sitta på något dokument som bekräftar denna "sanmning" som varken ombud eller Förv.rätten känner till.
Citat:
Stod i handräckningsbegäran att M skickat en skrivelse och ville byta ombud men det godtogs inte eftersom myndigheterna inte trodde att kom från henne.
Sen kommer TheSuede med samma "sanning" igen. Notera att det inte spekuleras, det är en sanning, fakta.
Citat:
Kom ihåg att så sent som i våras försökte "någon" (*host* TN) via en urkundsförfalskning ändra M's ombud... Vad säger detta egentligen?
Också adina igen.
Citat:
M har tydligen har skrivit skrivelser till myndigheter i våras med bla önskan om att byta ombud, vilket inte medgavs eftersom det inte var styrkt att det var hon som skickat detta.

Här har vi alltså tre personer som "vet" att ombudsbytet inte kom till stånd pga att myndigheterna inte trodde/visste om det var M som begärt det, också har vi TheSuede som "vet" att TN begått urkundsförfalskning.

Enligt ombudet och förvaltningsrätten som jag pratat med (för Ms räkning) så har dom inte tvivlat på att det var M som skrev begäran (helt handskriven), så varifrån kommer denna lögn? Jag tror inte Bgb hittade på den själv, men däremot att han fått den uppgiften, precis som donco fick uppgiften att TN varit häktad för sexuella övergrepp etc. Det tycks alltså som att det finns ett par personer i detta som medvetet planterar lögner hos vissa personer som i sin tur köper det och villigt sprider det som en sanning, och varför kan man undra ? Möjligheten finns förstås att så väl ombudet AO som förvaltningsrätten ljugit för mig när dom säger att de aldrig betvivlat att det var M själv som skickade in begäran och att det krånglade med ombudsbytet berodde på en helt annan sak, men jag är nog 99,9% säker att dom talar sanning
Citera
2011-10-12, 09:22
Medlem
harperlees avatar
Kan inte alla släppa nu i alla fall att CS inte "styr" KS. Jag har inte sett något annat från CS sida än klagomål över att KS inte lyssnar på henne med mera, med mera. Fritt fram för er alla att tro att både CS och KS inget hellre vill än att förstöra barnens liv, men i så fall agerar de oberoende av varandra. Och man kan ju verkligen fråga sig vad KS skulle ha för motiv att förstöra livet för två barn hon inte har någon relation till alls.
Citera
2011-10-12, 09:24
Medlem
Citat:
Du menar att man ska dalta med barn som rymmer? Aja baja, inte göra så. Fy, fy, inget lördagsgodis.
Eller ännu värre, dalta med föräldrar som olovligt för bort sina barn?
Hur i helvete fick du det inlägget till att komma i närheten av din beskrivning av hur jag tänker?
Du måste hallucinera.

Vet du, vad du tycker hamnar på samma ställe som min katt skiter, det är av samma värde för du kan inte ta en diskussion utan att vara otrevlig.
Skulle inte förvåna mej om du är lika ohyfsad och falsk som TN själv.
Vik hädan!!!! *håller upp både vitlök och krucifix*
Med handen på hjärtat: tycker du inte själv att det var lite hårt att låsa in en 11-årig flicka som ej var kriminell, ej drogberoende på ett behandlingshem för betydligt äldre barn. Man gav henne en chans på familjehemmet (några timmar)? Tycker du inte att hon skulle få åtminstone en chans till? Jag tror t.o.m att det varit bättre att sära på henne och D tills det lugnat ner sig istället för att låsa in dem.
Citera
2011-10-12, 09:37
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Och det är precis så som rykten skapas, man tar nått ur tråden, lite hipp som happ.
Spela roll om det kom från ett dokument eller från en FBare, och vips, ett påstående som blev till en sanning... eller nått.

Jag tror iofs att du spelar dummare än du egentligen är (snälla, säga att det är så) men jag får väl påminna dej om vad det var i ditt inlägg jag fetade:

Påstår du att du inte känner igen scenariot från en tidigare rymning?

Psykopater jobbar i lönndom. Det kan ta år innan du fattar att du haft med en att göra.
Som du ser i detta inlägg så var det alltså Bgb som sa att hon hade skyddat boende, vi kan väl förutsätta att eftersom LL och ev även Bgb haft kontakt med så väl CS som IM så kommer uppgiften från CS själv? Ibland ska medges att jag spelar lite dum för att få folk att se hur idiotiskt vissa resonerar, men för det mesta gör jag inte det vilket betyder att jag är nog precis så dum som du uppfattar mig. Vilken rymning syftar du på?
Åter igen, jo jag har träffat på psykopater, det finns ganska gott om dom.'

Citat:
Att vuxna människor drar in sina barn och använder dom som bollträ är inte speciellt fin egenskap hos en vuxen man.
Men det är en fin egenskap om en kvinna gör detsamma menar du?
Citat:
Var har jag skrivit att jag är säker på att M är död? Eller du kanske tolkar det så bara för att jag inte tror att det är M som ringt Catta?
En slutledning som jag inte får att gå ihop, lika lite som jag inte förstår varför man tros tycka illa om barnen bara för att man tycker illa om deras far. Det rimmar inte ens....
Varför tror du att Thymallus så hårdnackat vägrar svara på om h*n kan bekräfta Ms historier från A?
Som jag ser det så kan det bara bero på några få saker
A) Man vill att folk ska fortsätta tro att TN grävt ner henne
B) Man är orolig för vad hon kan tänkas ha sagt och därför vill man ha möjligheten kvar att påstå att det inte är hon som ringt.

Du nu då som inte är lika dum som mig, kan du se någon annan anledning? Har du någon idé om varför folk som är bekanta med CS/IM medvetet sprider lögner till folk i tråden ? Har du någon idé om varför de som haft en koppling till CS/IM (syftar inte bara på LL nu) och som skrivit vidriga saker om barnen helt plötsligt försvann kring den 30/9 och helt slutade skriva om "fallet" (åtminstone under "eget" namn) trots att de varit de mest aktiva innan ?
Citera
2011-10-12, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
På det svarar jag utefter dina önskemål:

Melinda är troligtvis redan stendöd sedan 2010 så henne behöver vi inte oroa oss för något mer.

[B]Vad gäller Daniel. Tja, han kommer troligtvis aldrig göra oss den ädla tjänsten att ta sitt liv av daga

[/b]
Det står var och en fritt att välja om dina åsikter är sunda.
Jag tror detta kom från Donco. En vidrig kommentar.
Citera
2011-10-12, 09:47
Bannlyst
Citat:

Citat:
...eller för att hon inte längre finns i livet...
Fast då vet dom ju antagligen ändå var hon är. My bad.

Nja, säker o säker små gliringar kanske jag skulle sagt.
Citera
2011-10-12, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Kan inte alla släppa nu i alla fall att CS inte "styr" KS. Jag har inte sett något annat från CS sida än klagomål över att KS inte lyssnar på henne med mera, med mera. Fritt fram för er alla att tro att både CS och KS inget hellre vill än att förstöra barnens liv, men i så fall agerar de oberoende av varandra. Och man kan ju verkligen fråga sig vad KS skulle ha för motiv att förstöra livet för två barn hon inte har någon relation till alls.

Det finns en anledning till att CS helt plötsligt beklagar sig över att "inte ens Steijner" lyssnar på henne, och det är att hon förr sprang CS ärenden. Sen verkar det som Steijner inser att hon inte längre kan hålla på så.
Citera
2011-10-12, 09:57
Bannlyst
Citat:
Det finns en anledning till att CS helt plötsligt beklagar sig över att "inte ens Steijner" lyssnar på henne, och det är att hon förr sprang CS ärenden. Sen verkar det som Steijner inser att hon inte längre kan hålla på så.

Men hade de inte varit arbetskamrater? Var det alltså fel?
Citera
2011-10-12, 10:04
Medlem
Citat:
I det här brevet från 2010 skriver om sin besvikelse över att inte ha lyckats manipulera längre.

Del 1.

Socialstyrelsen
Box 423
701 48 ÖREBRO

Carina Simm
Vikgatan 6 A
682 30 Filipstadxxxx

Anmälan gällande Filipstads kommuns agerande omkring leg psykolog Lena Hellbloms Sjögrens utredningsförfarande mot Carina Simm samt barnen Daniel och Melinda Norberg.
Beskrivning av Lena Hellblom Sjögrens utredningsförfarande omkring barnen Daniel och Melinda Norberg ur Carina Simms perspektiv:

Hur kom Lena Hellblom Sjögren in som utredare i ärendet omkring barnen Melinda och Daniel Norberg?

Gösta Emtestam frilansande familjeterapeut föreläste på Folåsa behandlingshem om barn i svåra vårdnadskonflikter, enligt honom skulle den kunnigaste psykologen i Sverige på detta ämne vara Lena Hellblom Sjögren. Lena HS anlitades sedan som föreläsare på Folåsa behandlingshem. Vid detta tillfälle var också socialsekreterare Lena Bergqvist från Filipstadssocialförvaltning närvarande. Efter föreläsningen frågade Lena Bergqvist Hellblom Sjögren om hon kunde ta sig an ett utredningsuppdrag med den utredningsmetodik som hon föreläst om. Det ledde till att Filipstads socialförvaltning köpte in Lena Hellblom Sjögrens tjänster. Syftet enligt inledning i Hellblom Sjögrens utredning var ”att rekonstruera barnens livshistoria och familjens historia så nära sanningen som möjligt för att denna historia skulle vara en hjälp för barnen i deras framtida liv”. Som en del i utredningsuppdraget ansåg Hellblom Sjögren att hon skulle utröna hur det varit för barnen under den tiden de levde som familj fram till att mamman lämnade hemmet 2005. En så noggrann rekonstruktion som möjligt skulle bilda underlag för barnens framtid.

Möten med berörda:
Hellblom Sjögren gick först igenom socialtjänstens dokumentation. Därefter beslutades att hon först skulle träffa barnens far, Tomas Norberg. Detta ansåg socialtjänsten i Filipstad vara viktigt då han tidigare inte hade visat någon som helst samarbetsvilja vad gällde barnen och deras rehabilitering.
Därefter träffade Hellblom Sjögren Daniel och Melinda Norberg på Folåsa behandlingshem vid ett tillfälle vardera någon gång under okt - nov 2008, därefter fick barnen läsa en sammanställning av samtalen och med sina underskrifter godkänna densamma.

Hellblom Sjögren besökte undertecknad under ett par timmar och ställde frågor. Intervjun kändes inte bekväm jag kände att något var fel utan att riktigt kunna säga vad. Under en del av samtalet satt socialsekreterare Lena Bergqvist med, när hon lämnade mitt hem förändrades Hellblom Sjögrens attityd gentemot mig, hon blev otrevlig hennes frågor var ledande och jag upplevde samtalet som en rättegång snarare än en utredning. Jag påpekade att det är viktigt att förstå att jag tagit mig ur ett mångårigt misshandelsförhållande för att överleva och för att kunna hjälpa mina barn till ett normalt liv och att inte förväxla det som skett och sker med en vårdnadstvist. Under samtalet uttryckte bl a Hellblom Sjögren att min son Daniel och jag inte skulle bo tillsammans i Linköping. Detta hade beslutats av Folåsas personal och Filipstadssocialförvaltning. Jag hade efter mycket lång tid och med hjälp av Folåsas personal äntligen skapat en relation med min son. Jag ansåg inte att Hellblom Sjögren hade någon insikt eller kunskap omkring vad som var lämpligt eller inte i detta skeende av utredningen. Jag fick berätta om mitt släktträd, hon ställde besynnerliga frågor, bl a om jag hade halvsyskon vilket gjorde mig häpen, förstår inte syftet med frågan, jag har inga halvsyskon men däremot en äldre bror.
Lotta Ginning (Johansson), familjeterapeut på Folåsa behandlingshem. Lotta har via sitt arbete i familjeteamet under de två år Daniel och Melinda varit placerade på Folåsa behandlingshem skaffat sig en stor kunskap inte bara om barnen utan även om mig och Thomas, hennes synpunkter beskrivs inte i utredningen, varför?
Telefonsamtal med Roy Svensson, far i den familj där barnen gömdes under större delen av deras 5 (Melinda) respektive 7 månader (Daniel) långa rymning från Folåsa. Här beskriver Hellblom Sjögren inget om samtalet, Roy har beskrivit barnens dåvarande livssituation som var förfärlig, för socialchef Cristina Steijner i Filipstad, Rolf Sundqvist chef på Melindas avd på Folåsa samt för mig. Han har berättat för samtliga hur Tomas Norberg behandlade barnen när han besökte familjen i Mölndal som blev utsatta för fullständigt oacceptabla handlingar och hur Thomas hela tiden styrde barnen via mobiltelefon. Jag har material där Roy Svensson berättar om det som skett.
Ingemar Martinsson min särbo sedan 4 år skulle också kontaktas av Hellblom. Så skedde ej, Ingemar ringde själv upp henne och erbjöd sig att bli intervjuad, han framförde också att det var viktigt att hon även kontaktade Britt-Marie Söderlind samt kriminalinspektör Susanne Bråth. Eftersom jag utsatts för olika beskyllningar och påståenden om mig och min person borde det varit viktigt för HS att tala med Ingemar. Vi hade varit tillsammans de senaste fyra åren och hans upplevelser av mig visar en annan person än den som Tomas Norberg beskriver. Han har också varit med mig runtom i både Sverige, Norge och letat efter barnen, varit med på möten med socialförvaltningen pratat med poliser, åklagare mm. Obs att det var han som fick ta kontakt med Hellblom och att hon var tämligen ointresserad av vad han försökte berätta.
Susanne Bråth, kriminalinspektör och förhörsledare, beskrivs av Hellblom Sjögren som”mammas vännina”, vilket inte överensstämmer med sanningen. Hon var inte min vännina vid förhören, jag hade aldrig tidigare träffat henne. Jag beskrev däremot för HS att jag senare då åtalet mot mig lagts ner och jag kontaktade Bråth i olika frågeställningar blev mycket väl behandlad, vilket var ovanligt för mig då ingen myndighetsperson hade visat mig någon respekt, Bråths förhållningssätt fick mig att känna för henne som för en vännina. Susanne valde att inte svara på Hellblom Sjögrens frågor då hon ansåg att hon inte ingav ett seriöst intryck.
När Hellblom Sjögren ringde min barndomsvän Britt-Marie Söderlind (inte Söderberg som Hellblom skriver) upplevde Britt-Marie att frågorna inte var seriösa, HS:s attityd var otrevlig och B-M bad därför att få frågeställningarna skriftligt. När brevet kom fick B-M känslan av att HS frågeställningar var vinklade och mera liknade en rättegång varför B-M valde att inte besvara frågorna som hon ansåg var mer till skada än nytta för barnen och mig.
Hellblom Sjögren skriver i utredningen om Erik Chrigström Filipstad, en vän till Thomas sedan många år. Det hon väljer att inte berätta är att Chrigström fru under många år var kvinnojourens ordförande i Filipstad. (Även under ”Ginas tid”). Det var därför omöjligt för oss att vända oss till kvinnojouren för att få hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in