2011-10-04, 11:24
Medlem
zBr9s avatar
Virtanens krönika var ju extremt dålig, men antar att det kändes jävligt enkelt för honom att skaffa lätta creds genom att hoppa på Birrodrevet och plita ner några självklarheter. Har problem med folk som samlar poäng genom att sparka in öppna dörrar.

Fast Birro ska ha skit så klart, önskar bara att folk kunde försöka göra det med lite finess.

Har för övrigt KDs valberedning gjort några uttalanden om Birrogate? Har inte sett några hittills, men det vore ju klart intressant att få veta hur peppade dom egentligen var på Birro som partiledare.
Senast redigerad av zBr9 2011-10-04 kl. 11:29.
Citera
2011-10-04, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Virtanens krönika var ju extremt dålig, men antar att det kändes jävligt enkelt för honom att skaffa lätta creds genom att hoppa på Birrodrevet och plita ner några självklarheter. Har problem med folk som samlar poäng genom att sparka in öppna dörrar.

Fast Birro ska ha skit så klart, önskar bara att folk kunde försöka göra det med lite finess.

Vi är i Expressen-Aftonbladet-TV4-land. Du har för höga krav.
Citera
2011-10-04, 11:29
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrpreben
Vi är i Expressen-Aftonbladet-TV4-land. Du har för höga krav.

Det skriver jag under på till 100%
Citera
2011-10-04, 11:33
Medlem
rootbits avatar
Det är ganska uppenbart att det har blivit fult att vara kristdemokrat eller konservativ i allmänhet i dagens Sverige. Helst ska man vara muslimkramare som TV4, det är nämligen alltid ok. Det finns en enda anledning till att Birro sparkas och det är att hans politiska värderingar skiljer sig markant från TV4s.

Att anledningen skulle vara att Birro har ett politiskt engagemang är fullständigt nonsens. Det går ju hur bra som helst för TV4 att i övrigt uttrycka politiska åsikter. Alla kommer vi ju ihåg deras kampanj mot Sverigedemokraterna. TV4 har ingen trovärdighet när de påstår sig vilja vara neutrala.

Fast jag är inte förvånad. Aftonbladet och SvD ägs ju av Schibsted som har haft en kommunist som koncerndirektör (!!). Densamme har tidigare varit styrelseordförande för TV4 och sitter just nu i styrelsen för DN. Att Schibsted har gjort gemensam sak med Bonnier är därför rätt uppenbart. Och nej, kommunister och borgare har inte alls några problem att byta varor och tjänster med varandra.

Lite intressant analogi:

Birro kommer ut som kristdemokrat och får sparken
Jan Guillou kommer ut som före detta springpojke till KGB och får skriva på ledarsidan i SvDs nätupplaga

Behöver jag säga mer??
Senast redigerad av rootbit 2011-10-04 kl. 11:57.
Citera
2011-10-04, 11:41
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Jag kollade in hans twitter nu, det där är långt ifrån det enda bittra inlägget. Sicken trött typ!

Vilka? Upp med dom!
Citera
2011-10-04, 11:45
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Vilka? Upp med dom!

Du kan inte gå in på den själv? http://twitter.com/#!/marcusbirro

Men tre bittra från idag:

Citat:
Marcus Birro
För övrigt är Virtanen kusligt lik Adam Alsing. Men utan Alsings varma, sköna glimt i ögat.

Citat:
Marcus Birro
Som att G Fridolin gick direkt som politiker till redaktionen på Kalla Fakta i Tv 4. Då var partitillhörigheten inget hinder.

Citat:
Marcus Birro
Enligt Corren satt Fridolin i riksdagen för MP när han fick jobb sin politisk reporter. Hur tänkte samhällsredaktionen på Tv 4 då?
Citera
2011-10-04, 12:17
Medlem
asdfasdfs avatar
Jag tycker faktiskt lite synd om Birro trots att han visat prov på synnerligen dålig självkännedom och verkar ha fått ett totalt hjärnsläpp. Tyvärr tror jag inte att han fått det på egen hand.
Jag tror att något (någon) annat ligger bakom.
Mikael Oscarsson.

Mitt intryck är att Mikael Oscarsson länge velat ha Hägglunds huvud på ett silverfat.
Att Mikael Oscarsson (iniativtagare till ja till livet) och Johan Lundell (generalsekreterare för Ja till livet) inte drar sig för något när det gäller att bekämpa de mer liberala krafterna inom KD.
Den tokkristna falangen ( och svansen runt KD) som har Sara Palin som förebild älskar detta.
Allt som kan röra om i grytan. Allt som kan förstöra för Hägglund och driva KD i en mer extrem rikting.

Citat:
Att han ville bli partiledare såg kanske för en del ut som ett snabbt infall. Så var det inte enligt Marcus Birro.
– Jag har tänkt på det ett tag och haft lite möten med Mikael Oscarsson som är med i riksdagen.

http://mobil.aftonbladet.se/nojesbladet/article13722311.ab;.mobil-www3

Citat:
Riksdagsledamoten Mikael Oskarsson från Uppsala öppnar för att Marcus Birro skulle kunna ersätta Göran Hägglund.

– Jag välkomnar hans kandidatur och tror att han skulle kunna dra helt nya grupper till partiet, säger Mikael Oskarsson till Expressen.

http://www.dn.se/nyheter/politik/marcus-birro-vill-bli-ny-kd-ledare

Tror inte att Mikael Oscarsson på allvar trodde att Birro hade en chans. Men dessa citat pekar på att det inte är Birro som plötsligt en dag vaknat upp och fått för sig att han vill bli partiledare för KD... utan något helt annat som ligger bakom. Ett cyniskt spel från Oscarsson och den tokkristna feministhatande, homofoba, abortmotståndar svansen runt KD. Kristna fanatiker som inte drar sig för någonting för att förstöra för Hägglund och KD så länge KD inte är tillräckligt extremkristet för deras smak. Tycker det är vidrigt att de utnytjat en uppenbarligen labil, naiv och impulsiv person i sitt fula spel.
Senast redigerad av asdfasdf 2011-10-04 kl. 12:20.
Citera
2011-10-04, 12:28
Medlem
Sobofieds avatar
Ovanstående är en konspirationsteori jag definitivt kan tro på.
Citera
2011-10-04, 12:37
Medlem
bj4rvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDestroy
Jaaaaaaaaaaa Marcus, du är katolik och anser att de som inte är det är lägre stående varelser som helt saknar ett själsliv, vi har hängt med på det vid det här laget.
Birros inställning till den Katolska Kyrkan är rätt komplicerad om man tittar närmare på det, exempelvis så har han ju bott sambo (vilket räknas som att man lever i ett tillstånd av dödssynd) och dessutom haft provrörsbefruktning (vilket Kyrkan starkt motsätter sig) med sin sambo (!!!)...

Det sammantaget gör att han gör rätt dålig "reklam" för Katolska Kyrkan.
Dessutom, att han har mage att kritisera Kyrkan samtidigt, det blir bara för mycket för en som försöker följa det Kyrkan säger..

"Katolska kyrkan måste omedelbart avskaffa celibatet för prästerna. Det är direkt människovidrigt, fientligt och kärlekslöst. Kyrkan måste också sluta förtrycka homosexuella och upphäva förbudet mot preventivmedel. " - http://www.dn.se/debatt/min-gud-dras-i-smutsen-av-praster-och-biskopar

Suck säger jag bara, suck...
Man hoppas ju att om Birro menat allvar att han nu tar chansen att fundera lite över det hela och ödmjuka sig inför Kyrkan.
Citera
2011-10-04, 12:44
Medlem
JohnnyDestroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bj4rven
Birros inställning till den Katolska Kyrkan är rätt komplicerad om man tittar närmare på det, exempelvis så har han ju bott sambo (vilket räknas som att man lever i ett tillstånd av dödssynd) och dessutom haft provrörsbefruktning (vilket Kyrkan starkt motsätter sig) med sin sambo (!!!)...

Det sammantaget gör att han gör rätt dålig "reklam" för Katolska Kyrkan.
Dessutom, att han har mage att kritisera Kyrkan samtidigt, det blir bara för mycket för en som försöker följa det Kyrkan säger..

"Katolska kyrkan måste omedelbart avskaffa celibatet för prästerna. Det är direkt människovidrigt, fientligt och kärlekslöst. Kyrkan måste också sluta förtrycka homosexuella och upphäva förbudet mot preventivmedel. " - http://www.dn.se/debatt/min-gud-dras-i-smutsen-av-praster-och-biskopar

Suck säger jag bara, suck...
Man hoppas ju att om Birro menat allvar att han nu tar chansen att fundera lite över det hela och ödmjuka sig inför Kyrkan.

Mycket bra inlägg, men jag vet inte om jag skulle kalla hans förhållande till kyrkan komplicerat. Känns mer som att han har samma förhållande till katolska kyrkan som han har till allt annat i livet:

Han vill äta kakan, ha den kvar OCH sälja den till ett bokförlag, gärna flera gånger om.
Citera
2011-10-04, 13:06
Medlem
Om Birro nu blir vräkt från lägenheten, var ska då alla hans ofödda barn bo?
Citera
2011-10-04, 13:22
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Du kan inte gå in på den själv? http://twitter.com/#!/marcusbirro

Men tre bittra från idag:

Jaha. Trodde det var andra mer bittrare kommentarer från honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in