2011-10-04, 07:16
Medlem
Querls avatar
I hans senaste krönika skriver han att han inte är svensk medborgare. Är det då överhuvudtaget tänkbart att bli partiledare för ett svenskt riksdagsparti? Få en ministerpost? Ytterst siktandes på statsministerposten?

Edit: Bortsett från det otänkbara att han skulle kunna bli partiledare öht naturligtvis. Men man kan ju inte sluta fundera över hur han så totalt måste ha brustit i omdöme.....
Senast redigerad av Querl 2011-10-04 kl. 07:28.
Citera
2011-10-04, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TLNTH
He, he, Fredrik Virtanen sågar Birro rätt skönt i en krönika i aftonbladet:

... den här gången sprang Birros bekräftelsebehov långt före hans hjärna när han – på fullaste allvar – ansåg sig kompetent att leda ett svenskt riksdagsparti.

Det är ett rätt underbart storhetsvansinne.

Enligt envisa rykten sent i natt överväger Birro nu att kandidera till jobbet som påve.

Virtanen skulle nog själv kunna kandidera.
Citera
2011-10-04, 08:42
Medlem
jobbigt läge att sätta familjen i skiten också! bo i en andrahandshyrd lägenhet som man inte ens själv betalar?! skulle fan aldrig våga sätta mig och min familj i en sån sits. man vet ju aldrig när man blir av med jobbet....
Citera
2011-10-04, 09:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eg0n
jobbigt läge att sätta familjen i skiten också! bo i en andrahandshyrd lägenhet som man inte ens själv betalar?! skulle fan aldrig våga sätta mig och min familj i en sån sits. man vet ju aldrig när man blir av med jobbet....

Det kan ev bli värre. Han är skriven på Tobaksspinnargatan 4 (Brf turbinen 20), och vad jag kunde se i stadgarna var det njet till andrahands-uthyrning, och det finns en del "mediaföretag" skrivna på denna brf-adress, så med detta i bakhuvudet kan en styrelsen då säga upp för den som nu står som ägare av kvarten för jag får vibbar att det är andra tv4:a medarbetare som idkar 2:a handsuthyrning med stor vinst.
Citera
2011-10-04, 09:37
Medlem
ugge_das_boots avatar
ÄNTLIGEN
Citera
2011-10-04, 10:40
Medlem
Att killen kunna sätta sig i den situationen är inte förvånande. Först: Trodde han på allvar att han kunde bli vald till partiledare i Kd? Sedan: Förstod han inte att han satte sitt journalistjobb i fara med sitt hastiga beslut? Sist: Hans språk i DN idag när han kommenterar sitt avsked har mycket litet att göra med den humanism han mässar för i sina tidningskolumner. Han kanske är en farisé. Det är synd om hans familj dock, de har inget dumt gjort.
Citera
2011-10-04, 10:40
Medlem
DIEXELs avatar
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article13722311.ab

TV4 vill vräka honom så fort som möjligt.

Birro: – Det här är ju en företagshyrd andrahandslägenhet. Den kostar ju hur mycket som helst. Den ingick som en del av lön i TV4. Vi får se hur det blir.

– Jag känner mig ledsen och sviken. Jag hade sett jättemycket fram emot det här och har slitit upp min familj till Stockholm för det här, det är klart att det är sorgligt. Min fru har varit ledsen och orolig i dag, det har varit mycket med bröllop och flytt hit. I dag började vi inskolningen på dagis för min son
Citera
2011-10-04, 10:55
Medlem
PWNs avatar
Blir han av med lägenheten börjar jag faktiskt tycka lite synd om honom. Då dras ju hela familjen med i soppan.
Å andra sidan måste man lära sig någon gång, och vissa människor kan bara lära sig den hårda vägen.
Citera
2011-10-04, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PWN
Blir han av med lägenheten börjar jag faktiskt tycka lite synd om honom. Då dras ju hela familjen med i soppan.
Å andra sidan måste man lära sig någon gång, och vissa människor kan bara lära sig den hårda vägen.

Familjen drogs med i soppan dagen då de associerade sig med Birro.
Citera
2011-10-04, 11:00
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TLNTH
He, he, Fredrik Virtanen sågar Birro rätt skönt i en krönika i aftonbladet:

... den här gången sprang Birros bekräftelsebehov långt före hans hjärna när han – på fullaste allvar – ansåg sig kompetent att leda ett svenskt riksdagsparti.

Det är ett rätt underbart storhetsvansinne.

Enligt envisa rykten sent i natt överväger Birro nu att kandidera till jobbet som påve.

http://twitter.com/#!/MarcusBirro/status/121116734076882944

Birro via twitter: -"Virtanen missar en hel del i sin surmulet uppblåsta och kukironiska text idag..."
Citera
2011-10-04, 11:06
Medlem
Birro, Virtanen och TV4. Fattas bara Ohly och vi har en rejäl clowncirkus.
Citera
2011-10-04, 11:18
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
http://twitter.com/#!/MarcusBirro/status/121116734076882944

Birro via twitter: -"Virtanen missar en hel del i sin surmulet uppblåsta och kukironiska text idag..."
Jag kollade in hans twitter nu, det där är långt ifrån det enda bittra inlägget. Sicken trött typ!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in