2011-10-03, 19:21
Medlem
PetterPs avatar
Var påväg hem ifrån krogen i lördags då jag bestämde mig för att testa en Orangina på vägen hem, jag gick hem. Det står "Shake to wake" så jag börjar skaka den, det jag dock inte inser är att den har kolsyra i sig så när jag öppnar den så sprutar halva flaskan ut på mina händer och min jacka.
Nu får jag alltså gå hem med blöta händer och förfryser nästan. Drycken smakade f.ö bajs.

Varför luras dom och säger att man ska skaka en kolsyrad dryck?
Jag kräver svar.

Hur ska jag gå vida rent juridiskt? Mitt lillfinger förfrös. Kan jag få skadestånd?
Senast redigerad av PetterP 2011-10-03 kl. 19:24.
Citera
2011-10-03, 19:24
Medlem
Det är ingen kolsyra i Orangina. Däremot kan det verka som att det är de.
Citera
2011-10-03, 19:24
Medlem
alroberts avatar
dom kanske menar att du skulle skaka den och vakna up hur dumt det är att skaka en kolsyrad dryck.
Citera
2011-10-03, 19:25
Medlem
PetterPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
"Kolsyrad apelsinjuice dryck" står det på flaskan i ytterst liten text.
Citera
2011-10-03, 19:26
Medlem
Wups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders

"Orangina skapades i Frankrike på 1930 talet på uppdrag av Jean Claude Beton som ville kunna njuta av apelsiner året runt. Orangina är en unik dryck inte en läsk, inte en juice utan något mitt emellan. Orangina är gjord av naturliga ingredienser, den är försiktigt kolsyrad och innehåller 12 % juice med fruktkött.

För att få fram den bästa smaken bör flaskan skakas före användning, så att fruktbitarna blandas ordentligt."
Citera
2011-10-03, 19:30
Medlem
TrueBromances avatar
Skaka kanske är fel men vända på den bör man.
Citera
2011-10-03, 19:35
Medlem
wippedcreams avatar
Jag fick inga vingar av min Redbull..så jävla segt att åka vagn hem efter krogen så tänkte testa med ett par sköna vingar...gav ingen effekt så har nu klagat på detta och krävde en ursäkt...har nu fått mina vingar hemskickade tillsammans med en ursäkt...så lycka till
Citera
2011-10-03, 19:38
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterP
Var påväg hem ifrån krogen i lördags då jag bestämde mig för att testa en Orangina på vägen hem, jag gick hem. Det står "Shake to wake" så jag börjar skaka den, det jag dock inte inser är att den har kolsyra i sig så när jag öppnar den så sprutar halva flaskan ut på mina händer och min jacka.
Nu får jag alltså gå hem med blöta händer och förfryser nästan. Drycken smakade f.ö bajs.

Varför luras dom och säger att man ska skaka en kolsyrad dryck?
Jag kräver svar.

Hur ska jag gå vida rent juridiskt? Mitt lillfinger förfrös. Kan jag få skadestånd?
Ja, men vaknade du inte till, kanske? De höll vad de lovade.
Citera
2011-10-03, 19:59
Medlem
PetterPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrpator
Förväntade mig inte detta.
Vem bör jag vända mig för juridisk vägledning?
Citera
2011-10-03, 20:01
Medlem
älskar orangina. skakar den jämt och för mig blir det inget sprut hahaah
Citera
2011-10-03, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrpator
Hahaha, klockrent!

Rent juridiskt finns liten eller ingen grund alls (tyvärr). Rättshaverist.
Citera
2011-10-03, 20:25
Medlem
forattjagkans avatar
Jag gjorde misstaget att köpa den där Orangina en gång. Fy för vad äcklig den var!
Antingen ska det vara juice eller så ska det vara läsk (dvs utan äckliga fruktbitar).

Fast jag tror inte du har någon laglig grund för något alls. Inte ens för ett förfruset lillfinger. Var bor du förresten, för vi har haft sjukt varmt i helgen. Tror inte man förfryser några fingrar än.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in