• 1
  • 2
2011-04-12, 08:04
Medlem
Om man ska till Örebro över en helg, eller lite längre för den delen, är det här stället ett bra tips: www.boiorebro.se.
Citera
2011-09-30, 17:20
Medlem
Noraas avatar
Ska ni köpa hus? I så fall kan jag kan varmt rekommendera Lundby. Lundby är ett jättefint, barnvänligt villaområde. Där det mest bor svenska barnfamiljer (och några pensionärer). Fina strövområden, bra dagis och skola, nära till skogen och ängar. Är själv uppväxt där som barn och bor nu i villa där med min lilla familj. Bättre och barnvänligare område i Örebro får man leta efter! Har tidigare även bott i en bostadsrätt i Hovsta och sedan en mindre villa i Adolfsberg, men inget av dessa områden tycker jag slår Lundby!

lycka till!
Citera
2011-10-01, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noraa
Ska ni köpa hus? I så fall kan jag kan varmt rekommendera Lundby. Lundby är ett jättefint, barnvänligt villaområde. Där det mest bor svenska barnfamiljer (och några pensionärer). Fina strövområden, bra dagis och skola, nära till skogen och ängar. Är själv uppväxt där som barn och bor nu i villa där med min lilla familj. Bättre och barnvänligare område i Örebro får man leta efter! Har tidigare även bott i en bostadsrätt i Hovsta och sedan en mindre villa i Adolfsberg, men inget av dessa områden tycker jag slår Lundby!

lycka till!

För det första skriver ts att denne vill bo i lägenhet. För det andra är tråden 5 år gammal...
Citera
2011-10-02, 20:52
Medlem
Noraas avatar
Hoppsan! Ja då har ts förhoppningsvis redan hittat ett bra boende i vår fina stad! Om inte så rekommenderar jag sörbyängen, norr eller västhaga om det är en hyresrätt hon söker. För dessa är också barnvänliga.
Citera
2011-10-03, 14:24
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Jag har bott i Vivalla, och kan inte rekommendera det. Inte helt ovanligt med knivrån mitt på dagen i centrum där!
Citera
2011-10-04, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69
Jag har bott i Vivalla, och kan inte rekommendera det. Inte helt ovanligt med knivrån mitt på dagen i centrum där!

Äh, Vivalla är charmigt!

NOT.
Citera
2011-10-04, 15:14
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69

Jag bor för tillfället i Vivalla och skulle inte ens rekommendera min värsta fiende att flytta hit. Fast uppskattar man knivbråk, våldtäkter, skottlossning, blattar i överflöd osv. kommer man säkert trivas som fisken i vattnet
Citera
2011-10-05, 12:43
Medlem
Noraas avatar
För att sammanfatta områdena lite..

Dessa områden bör du undvika:

Oxhagen
Vivalla
Mellringe
Markbacken
Brickebacken
Varberga
Baronbacken

Dessa områden anses som bra:

Rynninge
Lundby
Hagaby
Björkhaga
Almby
Adolfsberg
Lillån
Hovsta (1 mil från örebro centrum)
Marieberg (1 mil från örebro centrum)
Sörby
Sörbyängen
Citera
2011-10-11, 11:27
Medlem
Jag och frun tänker flytta till Örebro vår 9-åring son följer med, plus våra hundar. Vi tittar på hus bla. i Fjugelsta verkar var ok pendlings avstånd. Någon som har någon uppfattning om orten Fjugelst då främst i hur det kan vara att bo/växa upp för en nio åring. Vi bor nu i Umeå, har bott utanför i mindre ort och där var det lite inskränkt och så men grabben trivdes i alla fall.
Citera
2011-10-26, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ersa69
Jag och frun tänker flytta till Örebro vår 9-åring son följer med, plus våra hundar. Vi tittar på hus bla. i Fjugelsta verkar var ok pendlings avstånd. Någon som har någon uppfattning om orten Fjugelst då främst i hur det kan vara att bo/växa upp för en nio åring. Vi bor nu i Umeå, har bott utanför i mindre ort och där var det lite inskränkt och så men grabben trivdes i alla fall.
Fjugesta menar du?
Vill ni bo utanför stan alltså? Fjugesta har en del raggare som kör runt där på "huvudgatan" och tycker att de är coola. Men för en barnfamilj kan det förstås vara skönt, barnvänligt.
Mest barnfamiljer som flyttat dit ut.
Men som med alla mindre ställen blir det nog inte så roligt i längden, alla känner alla osv.
Dessutom kan det bli segt i längden att pendla både för er och barnet när han börjar på gymnasiet.
(Vet detta pga att jag hade flera kompisar därifrån och de tyckte alla det var jobbigt att pendla)

Men helt klart en av de bättre bondhålorna runt stan!
Citera
2011-10-27, 11:01
Medlem
c-As avatar
Citat:

Jag skulle hellre välja Nora. 3 mil från Örebro med stor 2-2 vajerväg och bra bussförbindelser. Nora är en mysig liten trästad vid sjön Norasjön. Kommunen har ca 10 000 invånare och har många skolor åk 1-6 sedan en skola för 7-9. Många idrottsaktiviteter finnes.
Citera
2011-11-16, 06:00
Medlem
kahnaras avatar
Citat:

Fjugesta är väl bra om sonen är bil intresserad. Annars skulle jag skippa fjugesta och ta kumla eller någe.. Är uppväxt i örebro vid svampen i hus. Har själv köpt hus i åbytorp utanför kumla har egen liten skogsplätt och så väldigt bra område lite off dock bara egna företagare nästan här,men passar min livstid när jag äger 4 pitbulls.. hällabrottet utanför kumla är bra med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in