2011-09-22, 16:59
Medlem
hej, jag undrar vilket avgassystem som ger mest effekt efter att man har tagit bort pluggen?

Doppler S3R

Stage 6 Pro Replica

LeoVince ZX-R

vilket ger bäst toppfart samt acc?
Citera
2011-09-22, 17:04
Medlem
Köp inte något stage 6 rör, Dom var inte till någon nytta om du inte gillar att laga dom i kröken varanan vecka! Doppler röret är Jäkligt bra om du kör med någon 70cc cylinder. Men om du bara kör med draven V-ring o så är nog ZX bäst enligt mig
Citera
2011-09-22, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ollebolle15
hej, jag undrar vilket avgassystem som ger mest effekt efter att man har tagit bort pluggen?

Doppler S3R

Stage 6 Pro Replica

LeoVince ZX-R

Leovince! Absolut, om du som tidigare nämnt, bara hsr dratt V-ringen.
Sen får du testa lite med vikter, vilka som passar din bäst för olila ändamål.

Måste bars slå ett slag för Gianelli, billigt, hög hastighet MEN rostar som fan.
Citera
2011-09-22, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kri11ee
Köp inte något stage 6 rör, Dom var inte till någon nytta om du inte gillar att laga dom i kröken varanan vecka! Doppler röret är Jäkligt bra om du kör med någon 70cc cylinder. Men om du bara kör med draven V-ring o så är nog ZX bäst enligt mig
okej, ja har bara dragen V-ring och 50cc sport
Citera
Medlem
Mr.Maazes avatar
Jag hade precis som föregående talare valt LeoVince-systemet.
Citera
Medlem
Monsterkaffes avatar
LeoVince zx var överrepresenterat på min tid vet jag vill jag minnas, skulle tydligen vara det bästa för accelerationen med.
Citera
2011-09-22, 17:16
Medlem
Köp ett Yasuni rör preferabelt Yasuini R, bänkade min Aerox till 14.5 bhp med en något modifierad 50cc. Sen om man vill gå upp till 70cc sport/midrace så funkar det röret fortfarande. Men om du inte besitter grundliga kunskaper om att ställa in förgasare och variator så borde du gå på något av de snällare rören. (zx)
Citera
2011-09-22, 18:52
Medlem
har en till fråga, är det svårt att ta bort pluggen? vilka verktyg är bäst att använda för pluggen är vell dit svetsad?
Citera
2011-09-23, 15:58
Medlem
Anbivalents avatar
Citat:

Doppler S3R

Stage 6 Pro Replica

LeoVince ZX-R

Köp ett stage 6 pro (inte replica) eller doppler s3r.

Om du kan ställa in moppen hyffsat kommer du totalt skita på alla nybörjare som glider runt med leo.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Maaze
Jag hade precis som föregående talare valt LeoVince-systemet.

Varför? Leovince zx är bland de sämsta system du kan köpa på marknaden, det är endast populärt för att det är billigt och lätt att ställa in men det ger sämst effekt då det är otroligt lågvarvigt å presterar inte alls så bra som övriga rör.
Citera
2011-09-23, 15:58
Medlem
Anbivalents avatar
Citat:
har en till fråga, är det svårt att ta bort pluggen? vilka verktyg är bäst att använda för pluggen är vell dit svetsad?

Hammare och plattmejsel eller liknande, har du tillgång till dremmel funkar det utmärkt!
Citera
2011-09-25, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anbivalent
Köp ett stage 6 pro (inte replica) eller doppler s3r.

Om du kan ställa in moppen hyffsat kommer du totalt skita på alla nybörjare som glider runt med leo.

okej, men va är det för skillnad på Pro och Pro Replica? mer än att Pro Replica är strypt.
Citera
2011-09-25, 20:19
Medlem
Anbivalents avatar
Citat:
okej, men va är det för skillnad på Pro och Pro Replica? mer än att Pro Replica är strypt.

Pro är lite högvarvigare så kör på det å ställ in moppen ordentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in