2011-09-21, 23:42
Medlem
Tjenare! Rakade mig downstairs idag som jag inte gjort på ett tag. Tog en gammal rakhyvel och bara körde på i duschen mothårs utan någon kräm eller nåt skit , sen när var jag färdig såg det riktigt bra ut och jag var ganska stolt!

Sen kom det typ en eller två små röda-gula finnliknande saker? Vad är det för nåt och hur får jag bort det?

EDIT: Huden har nu blivit ganska röd och irriterad, och flera mindre finnar har upptäckts..
Citera
2011-09-21, 23:47
Medlem
Ostkroks avatar
Raka förfan inte mothårs
Raka förfan inte med en gammal sketen hyvel
Citera
2011-09-21, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eJadZeK
Tjenare! Rakade mig downstairs idag som jag inte gjort på ett tag. Tog en gammal rakhyvel och bara körde på i duschen mothårs utan någon kräm eller nåt skit , sen när var jag färdig såg det riktigt bra ut och jag var ganska stolt!

Sen kom det typ en eller två små röda-gula finnliknande saker? Vad är det för nåt och hur får jag bort det?

EDIT: Huden har nu blivit ganska röd och irriterad, och flera mindre finnar har upptäckts..

Det diskuterades bara för ngr timmar sedan:

https://www.flashback.org/t1662975
Citera
2011-09-21, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkrok
Raka förfan inte mothårs
Raka förfan inte med en gammal sketen hyvel

Exakt, det förstår du väl själv att du inte kan göra. Har du inget sunt förnuft människa?
Citera
2011-09-22, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eJadZeK

Du rakade mothårs
Du rakade med en gammal rakhyvel
och du rakade utan någon kräm eller nåt skit

vad hade du förväntat dig egentligen?
Citera
2011-09-22, 01:55
Medlem
HelloMyNameIss avatar
Jag undviker problemet genom att trimma all oönskad hårväxt.
Citera
2011-09-22, 21:54
Medlem
TheBusters avatar
Det är inga problem att raka mothårs, men hoppar man in i duschen med en gammal hyvel så får man skylla sig själv.

1 fräsch hyvel
2 Bra uppmjukning.
3 bra raktvål.
4: raka 3 pass
5. Bra after shave balm.
Citera
2011-09-22, 23:45
Medlem
.YDGs avatar
RFSU säljer bra after shave balm just för downstairs på apoteket, annars funkar väl axe after shave balm.
Citera
2011-09-23, 21:52
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .YDG
RFSU säljer bra after shave balm just för downstairs på apoteket, annars funkar väl axe after shave balm.

Skulle hellre rekommendera Nivea, men spelar ingen roll hur bra balm man har, kör man med ofräsch hyvel och utan prep så blir det röda prickar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in