2009-04-26, 09:14
Medlem
eskimås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
En av mina absolut favorita restaurang är den som ligger på engelbrek-gatan. Heter nån med med samui. Riktigt god mat och man blir grymt mätt!

Den heter Thai Samui och ligger på Engelbrektsgatan 51. Grymt god mat där, man får väldigt mycket mat oxo, jag brukar få göra extra ris dagen efter för grytorna man får räcker minst till 2 portioner!

Rekomenderas starkt!

Annars kan jag ge ett litet tips på ett hål i väggen som serverar mat, ligger aldeles vid Amerikahuset. Mycket billigt där, man får 2 rätter med tillbehör för runt 100kr!
Citera
2009-04-26, 10:33
Medlem
Paer86s avatar
Vid Handelshögskolan finns ett ställe som heter Thaibasilika. Väldigt gott och stora portioner. Lokalen är ganska kass, så man gör bäst i att ta med och käka i Hagaparken.

Personalen är väldigt glad, nästan så att det blir lite obehagligt. Lite mad scientist.
Citera
2009-05-06, 12:37
Medlem
Nihennas avatar
Finns en jättegod thairestaurang på Nordenskiöldsgatan i Linnéstaden som heter Ec2Thai, brukar äta lunch där 2 gånger i veckan då jag bor alldeles brevid, lite skumt dock att lunchen kostar mer än om man skulle köpa efter, 69 kr Lunchbuffé (inkl dricka.) samt 65-75 kr om man inte köper lunch.
Citera
2009-09-30, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomTam
Sukhothai på Drottninggatan har väldigt goda och lite speciella rätter tex kyckling i bananblad. Servicen är bra,priserna humana. Lokalen är mysig,källare med gamla valv.

Varning! Thai wok på Chapmans torg,bitcig subba (ägarinnan?) som skäller på och förolämpar gästerna (kan några ord thai) Ojämn matkvalite (hög omsättning på kockar?) Svettluktande gammal gubbe som krafsar i buffen (Maken?) Minimala portioner+betala för X-tra ris!? UNDVIK!

SukhoThai har även en otroligt god buffé! Framför allt på helgerna!
Citera
2010-03-10, 18:06
Medlem
Jag älskar thai mat. Jobbade i närheten av Svingeln i 2 år. Jag åt på göteborgs bästa thai varje dag. Niyom Thai.
http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vkiid=B9Ix0z2QCy2G63ioq9GZLA= =&vad=Niyom+Thai

Gå ditt, själv åt jag grön kurry nästan varje dag. Den e så god! en polare gillar phad thai och säger att den e fantastisk! Testa även nr 18 om ni gillar ris nuddlar! wow!
Peace!
Citera
2010-03-10, 18:30
Medlem
Ton Cha Bub på Gustav Dahlénsgatan på Hisingen. Gott, vällagat och ok priser.
Citera
2010-03-14, 13:32
Medlem
likeithards avatar
Nu blev jag aphungrig, en god thaibuffé kan man stå sig på en hel dag, dessutom är det oftast svingott! Kyckling i kokosmjölk med lite bambuskott och annat gojs är verkligen inte dumt!

Problemet är att det är pinsamt att ta mer än typ 2-3 portioner, speciellt om det är thaihak modell mindre.

Betyder buffé verkligen att man får ta hur många lass som helst? Det känns som vinsten de gör på mig blir väldigt dålig när jag äter för fyra...
Citera
2010-10-31, 13:03
Medlem
Gift44s avatar
Vagnen/frisörsalongen/massagestället/hudvård m.m bakom Plantagen i Sisjön är rätt okej.
Citera
2011-09-22, 16:25
Medlem
Jag säger bara en sak, Thai Spice vid Vågmästarplatsen på Hisingen (Hjalmar Brantingsgatan 17), är den överlägset bästa Thaimaten i Göteborg. Man kan inte riktigt lita på öppning och stängningstider men mat, det kan dom
Citera
2011-09-26, 01:33
Medlem
devilspawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somesayjah
Jag älskar thai mat. Jobbade i närheten av Svingeln i 2 år. Jag åt på göteborgs bästa thai varje dag. Niyom Thai.
http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vkiid=B9Ix0z2QCy2G63ioq9GZLA= =&vad=Niyom+Thai

Gå ditt, själv åt jag grön kurry nästan varje dag. Den e så god! en polare gillar phad thai och säger att den e fantastisk! Testa även nr 18 om ni gillar ris nuddlar! wow!
Peace!

Håller med ovanstående! Niyom Thai är den bästa jag har testat i Göteborg.
Till och med kompisen som är en genuin thailändare säger att den är grym
Citera
2012-07-11, 17:50
Medlem
Tlagnojs avatar
Om man är begränsad till restaurangguidens utbud:

*Amazing Thai
*S.P.I.C.E. of Asia
*Lotus Bar

Vilken är bäst av dom tre? Om någon av dom är värda att gå till överhuvudtaget.
Citera
2012-07-11, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afv90
SukhoThai har även en otroligt god buffé! Framför allt på helgerna!

Jess på söndagar riktigt nice.

Sukko thai och thai samila får min röst. Phi Phi på studiegången som ts nämnde är helt ok med. Finns förmodligen många andra bra. Gbg är en bra thaimatsstad .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in