2005-11-28, 21:33
Medlem
mpees avatar
SkrotNisse - helt galet läskigt.

Sen har jag ett till barnprogram som jag minns med fasa, men jag minns dock inte vad det hette. Det var iaf någon fågel av något slag - detta "odjur" bodde i en båt nera vid en kaj. Det var inte tecknat utan utspelades bland vanligt folk med någon stackare som var utklädd till denna fågel.
Det var väl ca 15år sedan jag såg eländet, men jag drömmer fortfarande mardrömmar.
Ni får gärna lista ut vad programet hette, håller på att bli galen av att inte minnas.
Citera
2005-11-28, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Lite otäckt när enstöringen hamnar ute i öknen och en massa läskiga gamar dyker upp också

Ja! Fan vilka trauman ni väcker till liv här. Lillstrumpa och syster yster var också en riktig feberdröm, var det inte deras hund som dog i varje avsnitt? minns att jag altid grät på slutet.
Citera
2005-11-28, 22:40
Medlem
occasuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Ja! Fan vilka trauman ni väcker till liv här. Lillstrumpa och syster yster var också en riktig feberdröm, var det inte deras hund som dog i varje avsnitt? minns att jag altid grät på slutet.
Lilla Flåset, änglahund, fanns en stund på jordens rund. Sjukt, riktigt sjukt.
Citera
2005-11-28, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av occasus
Lilla Flåset, änglahund, fanns en stund på jordens rund. Sjukt, riktigt sjukt.

Lilla flåset, ja jävlar...den där westerberg har förstört hela generationer med sitt skräp.
Citera
2005-11-28, 22:58
Bannlyst
Kommer ni ihåg Trasselsudd?

Citera
2005-11-28, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stargazer
Kommer ni ihåg Trasselsudd?

Ja, en smutsig hund, men var det läskigt?
Citera
2005-11-28, 23:02
Medlem
occasuss avatar
Det här borde utredas på högre nivå. Vi ser en tydlig skillnad mellan bra och sjuka barnprogram. Björnes Magasin är bra. Kalle Anka är bra. Ika i Rutan, Clownen Manne, Skrotnisse och Teletubbies är mindfuck.
Citera
2005-11-28, 23:03
Medlem
occasuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av astr0
fanns något halvruskigt, dock hade jag turen att missa det under tiden det
sändes på tv (en äldre kompis har det bandat fortfarande), men ja.. Apan
Coco, barnprogram för hörselskadade men för de som liksom mig INTE är
hörselskadad så fanns det inget annat sätt att slippa apan cocos grymtningar,
flåsande och andra ljud som verkligen bevisade att apan coco tände på varje
sekund av sändningstiden.. än att trycka Mute

PS: googlade och fick bara ETT! sökresultat (dock dömd till 404):
http://www.google.se/search?hl=sv&ie...nprogram&meta=
Pseudo-humor?
Citera
2005-11-29, 10:08
Medlem
cannibalcows avatar
Fanns bara ett program jag tyckte illa om som barn och det var den där sliskiga bokgubben som satt i regnbågssoffan och väste.

USCH!
Citera
2005-11-30, 04:10
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktpojken
Vad är det som är fel på Beppes godnattstund? Det var ju hyr mysigt som helst.. Man blev ju jätteledsen när Bebbe dog sen..

Jag tyckte också att det var sorgligt när Beppe Wolgers dog. Förändrar inte det faktum att godnattstundens atmosfär och scenografi mest påminde om en B-skräckis.

Citera
2005-11-30, 05:22
Medlem
Noonahs avatar
Någon annan som kommer ihåg ett barnprogram som kanske gick någon halvtimme efter Björnes Magasin, en antagligen engelsk spelserie om en annan planet där barn inte fick skratta eller le? Det var förbjudet på nåt vänster, men de gjorde det i hemlighet. Eh...jag kommer ju bara ihåg ungefär det men minns att jag tyckte det var vansinnigt läskigt. En gråblå ton över hela serien ökade bara vantrivseln framför teven.

Alla (tjeckiska) jävla dockfilmer som visades när Björne drog fram filmkort ur sitt kartotek hjälpte inte heller till. Jag minns speciellt en som handlade om några som satt i fängelse...någon kunde flyga. Äh, läskigt var det hursomhelst, jag har också för mig att det var en finlandssvensk berättarröst. Flum på högsta nivå.

Jag låter hellre mina framtida barn titta på Pokémon än Skrot-Nisse, Ika och Vilse, det är en sak som är säker.
Citera
2005-11-30, 22:24
Medlem
offe_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Jag tyckte också att det var sorgligt när Beppe Wolgers dog.

Fick faktikst reda på att han egentligen hete Bertil..

BTW fick hem två VHS/DVD vet inte riktigt va det var men det var en stor samling av Ika i Rutan på DreamHack nyligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in