Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
nej, det menar jag inte. jag uttryckte mig lite otydligt. att "det inte låter som en yrkesmördare direkt" syftade på att det kändes oplanerat.. (som när man säger om någon som inte har alla hästar i stallet att han inte är någon raketforskare, det är klart att det finns ett skikt däremellan av människor som oss).
och yes, det kan ha funnits en plan innan.. jag tycker bara att hans planerande känns väldigt irrationellt. skrämma? skrämma en liten kille med en kniv? eller kidnappa? råna? jag tycker det känns rätt så verklighetsfrånvänt att ge sig på en liten kille som går och bär på en skolväska, på väg till skolan. det finns inte så mycket här i världen som utstrålar mer oförarglighet än det. hade ouppklarade affärer med farsan? men isf var det ju oplanerat att ge sig på sonen.
Jag tro inte att jag förstår vad du menar med jämförelsen.En yrkesmördare är tränad att utföra med precision och omärkt.
Tycker inte att det känns irrationellt,mer en beslutsamhet att genomföra sin plan vad nu motivet kan ha varit att göra något sådant.
Sen förändrades händelse förloppet också och gm kan ha varit i lite chock eller mycket när gm lämnar platsen.
Tror inte att gm brukar bruka våld eller är utåt aggerande .