Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
Bumpar tråden. Köpte ett par byxor på jack n jones för 800kr och efter en vecka så gick dom sönder i sömmen, alltså inget som man skulle kunna orsaka själv utan sömmen släppte helt enkelt. Har letat som en idiot efter kvittot men hittar det inte. Kan jag byta dom ändå?
Byxorna är av senaste kollektionen och tjejen som jobbar där känner säkert igen mig då vi pratade en del och jag har handlat en del saker där. Betalade även med kort så jag skulle kunna visa ett kontoutdrag som visar att jag köpt en vara på jack n jones för 800kr.
Du och alla andra som får råkar ut för spruckna sömmar och andra produktfel kan ju givetvis gå tillbaka och reklamera varan, med eller utan kvitto. Reklamationsrätt gäller i alla butiker enligt svensk lag, DOCK så kan butikerna i sig (speciellt Carlings är väldigt bra på detta, deras reklamationspolicy SUGER nästan lika mycket som kvalitéten på deras kläder) avgöra om plagget går att åtgärda hos en skräddare upp till 3 ggr innan kontanter ges tillbaka till kunder.
Detta görs ofta då ett plagg är av det dyrare slaget och bara har mindre fel som folk kan ha orsakat själva såsom trasiga dragkedjor, just för att slippa folk som snattar och lämnar tillbaka varor utan kvitto mot kontanter.