2011-09-11, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p3pz
Jag håller med om att det är förvirrande och börjar stark fundera på om det expressen skrev ut verkligen är sant.
Tidningarna kan ju gå till överdrift ibland och även förvränga delar i vissa "storys" en del.
För när jag läser på hennes Facebook tycker jag inte alls att det stämmer överens med det som skrevs ut i artikeln på expressen.

Detta är vad hon skriver på sin facebook den 4 september:

Dagen efter ändrar hon sin status från förlovad till singel.
Är detta bara ett sammanträffande eller är det så att hon insett att han är skyldig!?

Detta tyder ju på att hon inte visste om misshandeln sedan innan.
Jag vet inte längre vad jag ska tro..

Skyldig till mord kanske hon menar. Då kan ju det innebära att hon visste om att han, eller hon också, misshandlade tvillingarna.
Citera
2011-09-11, 23:18
Medlem
MammaHelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydsidan
Jo, adresserna stämmer nog, men det är lite rörigt: KS och AS är folkbokförda hos H****e F*******t-M***e och hennes familj alldeles straxt söder om Lindesberg. Jag skulle tro att det är det stället som de placerats på i familjehem? Men AS har skrivit på Facebook att de ska bo på adressen Resta 586, vilket är en plats (knappast en "herrgård"?) som ligger mella Stråssa och Ramsberg, några mil norr om Lindesberg. På den adressen bor en L***-E*** B****e som är 89 år. Tidigare hette H****e F*******t-M***e just B****e enligt SvBef 1970. Det är inte långsökt att tänka sig att det är hennes åldrige pappa som bor i Resta. Och jo, H****e F*******t-M***e förlorade sin son för några år sedandå polisen sköt honom till döds framför ögonen på familjen när han skulle omhändertas för vård. Familjen har fört en kamp mot polisen för att få upprättelse då de menar att polisen mördade grabben.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10571514.ab
Skulle tro att socialen som placerade den unga familjen i familjehemmet (var det nu var...) har ett och annat att fundera på.

Herrgården som skrivs om på FB är Yxe Herrgård som ligger just mellan Linde och Nora. Inte i Ramsberg. Plus att familjen som de bor hos nu, har en dotter som är skriven på samma adress, som är anställd just på Yxe Herrgård. Yxe Herrgård är ett behandlingshem....
Citera
2011-09-11, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MammaHela
Herrgården som skrivs om på FB är Yxe Herrgård som ligger just mellan Linde och Nora. Inte i Ramsberg. Plus att familjen som de bor hos nu, har en dotter som är skriven på samma adress, som är anställd just på Yxe Herrgård. Yxe Herrgård är ett behandlingshem....

jobbar dottern där också? det gjorde väl sonen också när han levde...eller var det ett annat behandlingshem?
Citera
2011-09-12, 00:05
Medlem
MammaHelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scartissue77
jobbar dottern där också? det gjorde väl sonen också när han levde...eller var det ett annat behandlingshem?

Jag har tyvärr ingen aning om D F-M någonsin har jobbat där. Det enda jag vet om honom är att han hade mycket stora psykiska problem

Enligt dotterns FB så:
Citat:
Jobbar på Yxe herrgård Har studerat Kognitiv beteendeterapi vid KBT Svealand
Citera
2011-09-12, 00:09
Medlem
Yxe Herrgård är väl inte ett lämpligt place för en "nyfödd" familj? Med tanke på klientelet som bor där... Och adressen i Resta? Ja, då är det alltså tre olika adresser. Rörigt!
Citera
2011-09-12, 16:36
Bannlyst
Jag hänger inte riktigt med, var har familjen varit placerade? På Yxe eller hos familjen Franklert-Murne? Kan någon ge klara svar?
Citera
2011-09-12, 18:33
Medlem
MammaHelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Jag hänger inte riktigt med, var har familjen varit placerade? På Yxe eller hos familjen Franklert-Murne? Kan någon ge klara svar?

Det är lite svårt att veta exakt vart de varit placerade, eftersom jag inte har insyn i soc papper. Men enligt folkbokföringen så är de skrivna hos familjen F-M.
Citera
2011-09-12, 19:30
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frederikdansken
så det kan alltså va en olycka ? njaa....
krävs extremt mycket våld för att bryta ett ben på ett spädbarn då de fortfarande är mjuka i skelettet.. knappast troligt att det uppkommit vid födseln
Citera
2011-09-12, 19:53
Medlem
vemedinmas avatar
vet inte om någon annan sett.. inte läst hela tråden... men kolla tillbaka till 17 augusti... några inlägg... inte annat än att man börjar undra..
http://www.facebook.com/profile.php?...679016&sk=wall
Citera
2011-09-12, 20:15
Medlem
MammaHelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
vet inte om någon annan sett.. inte läst hela tråden... men kolla tillbaka till 17 augusti... några inlägg... inte annat än att man börjar undra..
http://www.facebook.com/profile.php?...679016&sk=wall

Fast det där är en sån där jävla statuskedja. Sånt som alla kopierar av alla. Har sett den på hur många andras sidor som allra helst. Tror inte att den betyder nått...
Citera
2011-09-12, 20:23
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MammaHela
Fast det där är en sån där jävla statuskedja. Sånt som alla kopierar av alla. Har sett den på hur många andras sidor som allra helst. Tror inte att den betyder nått...
fattar inte riktigt vad du menar... jag läste det på hennes fb sida!
Citera
2011-09-12, 20:30
Medlem
Och jag läste det på 1249 andras sidor alltså något man kopierar av sina vänner, inget hon själv kommit på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in