Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2005-11-22, 02:16
Medlem
h0azs avatar
Är tjack verkligen värt det? Är det värt att betala många hundra lappar för några linor.

Har personligen inte tatt Tjack, men jag funderar på det behöver bara peppas.

Det jag hört hittils/läst är ju bara att man får lite kuk och enorm pungsvett. Finns det inga posetiva delar?
Citera
2005-11-22, 02:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av h0az
Är tjack verkligen värt det? Är det värt att betala många hundra lappar för några linor.

Har personligen inte tatt Tjack, men jag funderar på det behöver bara peppas.

Det jag hört hittils/läst är ju bara att man får lite kuk och enorm pungsvett. Finns det inga posetiva delar?

Tjack är helt klart värt att prövas! Men det är inget man ska ta allt för ofta och jag fattar inte hur folk kan missbruka det.

Olika människor gillar olika sortes rus - tjack kanske är just din drog.

Positiva effekter? Man blir tjatig, får sköna rysningnar, man mår bra, uppåt, glad, och uthållig. Sen kommer avtändningen och den är ingen höjdare.
Citera
2005-11-22, 02:22
Medlem
Nej, verkligen inte....har inte heller testat tjack, men har vänner som det gått illa för, just på grund av tjacket....det e smuts..
Varför funderar du på att börja med det? Jag förstår dig inte riktigt? Ren nyfikenhet alltså......
Citera
2005-11-22, 02:26
Medlem
h0azs avatar
Jo det är just det. Nyfikenheten som gör att jag vill testa. Vad har hänt med dina vänner? Jag har ju vänner som kör tjack ofta just därför jag blitt sugnare nu. Dom mår ju.. som dom alltid gjort, okej dom går ju inte till jobbet ofta och ser ju lite sådär ut, men fortfarande goa gubbar.

Men jag vill testa och se va som händer, är det inte värt det?

Angående avtändningen. vad innebär den?. Röker lite Cannabis annars försöker hålla det till dom mildare drogerna, men med Cannabis mår jag knappast piss efteråt eller har hört talats om avtändning`?
Citera
2005-11-22, 02:39
Medlem
durazels avatar
har aldrig provat tjack och kommer aldrig och rekommenderar dig jätte jätte starkt att avstå...
Citera
2005-11-22, 02:40
Bannlyst
Citat:
Angående avtändningen. vad innebär den?. Röker lite Cannabis annars försöker hålla det till dom mildare drogerna, men med Cannabis mår jag knappast piss efteråt eller har hört talats om avtändning`?

Jag vill inte tänka åt dig. Kolla upp lite objektiv information på Erowid och fråga dig sen åter igen - "Är det här något för mig?".

Avtändningen kan beskrivas lite grovt såhär; kroppen behöver sova, men det går inte, hur man än vrider och vänder på sig. Om man ställer sig upp, eller gör något annat krävande, så blir man yr i bollen. Varit uppe över 24 timmar i sträck någon gång? Det känns så fast någre gånger värre.
Citera
2005-11-22, 02:42
Medlem
BigFatCones avatar
åh, detta underbara vita pulver som jag bara älskar att hata men inte hatar att älska.. testar du tjack kan det gå på två sätt;
du kommer på att det inte är din grej eller så kommer du fullkomligt att älska det.. jag tycker att det är en underbar känsla att gå runt utan mål en hel natt med några vänner och prata om allt och inget och allt där i mellan.. eller stanna hemma med en likasinnad flicka och knulla som kaniner tills tjacket är slut.. eller bara sitta själv framför datorn och pyssla eller städa eller vad fan som helst.. dessutom går det utmärkt att blanda med vilken annan drog som helst..

sen var det ju baksidan.. det beror lite på hur länge du har vakat, hur mkt du har druckit och om kroppen har fått nån näring..
i värsta fall kan du bli så paranoid så att du inte kan visa dig ute, alla pratar om dig - alla vet.. pratar nån med dig så lyssnar du inte utan bygger dina egna söndernojjade tankar.. du kan få ångest och må illa, vara allmänt död eller kanske bara lite trött och hungrig.. så högre du tar dig, desto djupare faller du..

de första gångerna behöver du troligtvis inte oroa dig för att tända av, det kommer senare och tro inte att du har haft AT bara för att du har känt dig lite hängig - du kommer att veta när du har en riktig AT..

tips under ruset: drick vatten, mjölk eller vad du vill egentligen.. det är smart att undvika urindrivande saker som öl, kaffe och så vidare, tjacket torkar ut dig så det räcker.. om du kan, ät nånting.. yoghurt brukar slinka ner, gainomax funkar ganska bra, det ger en hel del protein till kroppen.. min personliga favorit är dock en proteinshake.. proteinpulver köper man på sin lokala muskelbyggaraffär.. sen blandar man det med mjölk och dricker.. det smakar inte det minsta illa faktiskt.. och framför allt ska du tänka på att ha roligt..

tips efter ruset: rök en feting, försök äta nånting fett och salt om du kan, det funkar uppenbarligen bäst efter en spliff..
käka ett par benzos eller roppar om du har.. har du tur så somnar du och sover igenom avtändningen..

avslutningsvis så önskar jag dig lycka till och jag tycker att du ska ta en riktig AT åtminstone nån gång.. om man röker eller fluddrar bort AT:n så tappar man respekten för den och det kan sluta med att man bara märker de positiva effekterna.. även bakruset är en del av ruset..
Citera
2005-11-22, 02:46
Medlem
Citat:
Jo det är just det. Nyfikenheten som gör att jag vill testa. Vad har hänt med dina vänner? Jag har ju vänner som kör tjack ofta just därför jag blitt sugnare nu. Dom mår ju.. som dom alltid gjort, okej dom går ju inte till jobbet ofta och ser ju lite sådär ut, men fortfarande goa gubbar.

Men jag vill testa och se va som händer, är det inte värt det?

En fick psykos för att hon inte sov på en vecka, en annan brydde sig till slut bara om tjacket-svek allt o alla, och en tredje fortsatte med heroin o dog av en överdos..Resten av dem håller fortfarande på o de som slutat är alkisar nu..

Håll dig till droger utan avtändning-de gud gav oss som berusningsmedel
Citera
2005-11-22, 02:48
Medlem
h0azs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
åh, detta underbara vita pulver som jag bara älskar att hata men inte hatar att älska.. testar du tjack kan det gå på två sätt;
du kommer på att det inte är din grej eller så kommer du fullkomligt att älska det.. jag tycker att det är en underbar känsla att gå runt utan mål en hel natt med några vänner och prata om allt och inget och allt där i mellan.. eller stanna hemma med en likasinnad flicka och knulla som kaniner tills tjacket är slut.. eller bara sitta själv framför datorn och pyssla eller städa eller vad fan som helst.. dessutom går det utmärkt att blanda med vilken annan drog som helst..

sen var det ju baksidan.. det beror lite på hur länge du har vakat, hur mkt du har druckit och om kroppen har fått nån näring..
i värsta fall kan du bli så paranoid så att du inte kan visa dig ute, alla pratar om dig - alla vet.. pratar nån med dig så lyssnar du inte utan bygger dina egna söndernojjade tankar.. du kan få ångest och må illa, vara allmänt död eller kanske bara lite trött och hungrig.. så högre du tar dig, desto djupare faller du..

de första gångerna behöver du troligtvis inte oroa dig för att tända av, det kommer senare och tro inte att du har haft AT bara för att du har känt dig lite hängig - du kommer att veta när du har en riktig AT..

tips under ruset: drick vatten, mjölk eller vad du vill egentligen.. det är smart att undvika urindrivande saker som öl, kaffe och så vidare, tjacket torkar ut dig så det räcker.. om du kan, ät nånting.. yoghurt brukar slinka ner, gainomax funkar ganska bra, det ger en hel del protein till kroppen.. min personliga favorit är dock en proteinshake.. proteinpulver köper man på sin lokala muskelbyggaraffär.. sen blandar man det med mjölk och dricker.. det smakar inte det minsta illa faktiskt.. och framför allt ska du tänka på att ha roligt..

tips efter ruset: rök en feting, försök äta nånting fett och salt om du kan, det funkar uppenbarligen bäst efter en spliff..
käka ett par benzos eller roppar om du har.. har du tur så somnar du och sover igenom avtändningen..

avslutningsvis så önskar jag dig lycka till och jag tycker att du ska ta en riktig AT åtminstone nån gång.. om man röker eller fluddrar bort AT:n så tappar man respekten för den och det kan sluta med att man bara märker de positiva effekterna.. även bakruset är en del av ruset..

Tack så mycket för denna fina post. Låter som du vet vad du tycker om Amfetamin/Tjack iaf.

Tjack intas genom sniffning eller hur?
Vad betyder dom olika fraserna? Bomba snorta m.m? Förklara gärna

Och hur mycket behövs för att en Nybörjare - Mer van Pundare skall bli "väck" av tjack.
Citera
2005-11-22, 03:04
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Tack så mycket för denna fina post. Låter som du vet vad du tycker om Amfetamin/Tjack iaf.

Tjack intas genom sniffning eller hur?
Vad betyder dom olika fraserna? Bomba snorta m.m? Förklara gärna

Och hur mycket behövs för att en Nybörjare - Mer van Pundare skall bli "väck" av tjack.

jag är också nöjd med posten så det tackar vi för..

snorta = dra upp en lina genom näsan.. "sniffa" (2)
bomba = lägga pulver i ett rizla som man har vikt och sedan sväljer (3)
ta en panna = injicera intravenöst (1)
siffrorna inom parantes visar vilket som är effektivast..

väck blir man när man har varit vaken så länge som hjärnan klarar av.. för mig börjar det visa sig efter ungefär 36 timmar, man hittar inte saker i sina egna fickor, har taskig koordination och glömmer vad man pratar om.. jag personligen tycker att det är rätt roligt.. i mina kretsar brukar det kallas att slira, skeva och ibland snöa..

dos då.. tja.. det är lite knepigt..
jag är helt klart en van tjackis och jag kan klämma nåt gram per dygn när jag festar men om jag bara är hemma, glider runt och småduttar så kan ett gram räcka 5-6 dagar.. men börja du med en liten lina, typ 0,1 kanske.. har inte den fäst efter 20 minuter så tar du en till.. ta det dock lugnt i början eftersom du inte vet hur du beter dig när du är påtänd eller ungefär hur påtänd du är/blir.. tar du för mycket finns det dessutom risk för att du somnar(!) men det är ungefär det värsta som kan hända när man tar nasalt/oralt..

jag tycker att du ska undvika att bomba tills du vet att du kan hantera effekten.. det slår lite annorlunda och inte på samma snabba sätt som när du snortar vilket gör det lätt att ta "för mycket"..
för vana brukare finns det dock inget som heter "för mycket" fast det är överkurs..
Citera
2005-11-22, 03:17
Medlem
h0azs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
jag är också nöjd med posten så det tackar vi för..

snorta = dra upp en lina genom näsan.. "sniffa" (2)
bomba = lägga pulver i ett rizla som man har vikt och sedan sväljer (3)
ta en panna = injicera intravenöst (1)
siffrorna inom parantes visar vilket som är effektivast..

väck blir man när man har varit vaken så länge som hjärnan klarar av.. för mig börjar det visa sig efter ungefär 36 timmar, man hittar inte saker i sina egna fickor, har taskig koordination och glömmer vad man pratar om.. jag personligen tycker att det är rätt roligt.. i mina kretsar brukar det kallas att slira, skeva och ibland snöa..

dos då.. tja.. det är lite knepigt..
jag är helt klart en van tjackis och jag kan klämma nåt gram per dygn när jag festar men om jag bara är hemma, glider runt och småduttar så kan ett gram räcka 5-6 dagar.. men börja du med en liten lina, typ 0,1 kanske.. har inte den fäst efter 20 minuter så tar du en till.. ta det dock lugnt i början eftersom du inte vet hur du beter dig när du är påtänd eller ungefär hur påtänd du är/blir.. tar du för mycket finns det dessutom risk för att du somnar(!) men det är ungefär det värsta som kan hända när man tar nasalt/oralt..

jag tycker att du ska undvika att bomba tills du vet att du kan hantera effekten.. det slår lite annorlunda och inte på samma snabba sätt som när du snortar vilket gör det lätt att ta "för mycket"..
för vana brukare finns det dock inget som heter "för mycket" fast det är överkurs..

Okej, så 0,1 gram då alltså och sedan vänta. det låter som små mängder men blir väll en del av dom små "pulverna". hört att man skall lägga upp det i fyra högar och grejjer eller spelar det ingen roll om man drar allt i en näsa?

Det där med att bomba lät ju inte speciellt gott. Rizla är väll papper?

PEACE
Citera
2005-11-22, 03:31
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Okej, så 0,1 gram då alltså och sedan vänta. det låter som små mängder men blir väll en del av dom små "pulverna". Skall man alltid lägga upp det i fyra högar eler spelar det ngn roll om man drar allt i en näsa?

Det där med att bomba lät ju inte speciellt gott. Rizla är väll papper?

PEACE

tjack är aktivt redan vid så små doser som 50mg men det ger dock inget rus.. känner du dig modig kan du lika gärna lägga upp 0,2 på en gång.. 0,2 gör mig (178cm~60kg) klart påtänd men inte speedad och jag är som sagt ganska van..

hur du drar det är en smaksak, en bra variant är att dra halva linan i ena näsborren och halva i andra..

ja, det stämmer, rizla är ju rullpapper..
en bomb av ett litet rizla blir inte särskilt stor och slinker lätt ner, du känner säkert nån som kan visa dig hur du bygger en bomd..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in