Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2005-11-22, 03:35
Medlem
h0azs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
tjack är aktivt redan vid så små doser som 50mg men det ger dock inget rus.. känner du dig modig kan du lika gärna lägga upp 0,2 på en gång.. 0,2 gör mig (178cm~60kg) klart påtänd men inte speedad och jag är som sagt ganska van..

hur du drar det är en smaksak, en bra variant är att dra halva linan i ena näsborren och halva i andra..

ja, det stämmer, rizla är ju rullpapper..
en bomb av ett litet rizla blir inte särskilt stor och slinker lätt ner, du känner säkert nån som kan visa dig hur du bygger en bomd..

Okej nej tror jag håller mig till att snorta först iaf. Jag är 175-180 och väger runt 62-65, skall jag satsa på 0,2 direkt?

Tjack är något jag får vänta på ett tag, vill bara ha lite info innan. för det första behöver jag pengar och sedan behöver jag vakna lite. Skall köpa 20 Blå Mitzar Trekantiga nu i helgen så jag blir fattig ett tag. Hur mycket brukar man köpa åt gången när man köper tjack. 5 g? 1 g?
Citera
2005-11-22, 04:24
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h0az
Okej nej tror jag håller mig till att snorta först iaf. Jag är 175-180 och väger runt 62-65, skall jag satsa på 0,2 direkt?

Tjack är något jag får vänta på ett tag, vill bara ha lite info innan. för det första behöver jag pengar och sedan behöver jag vakna lite. Skall köpa 20 Blå Mitzar Trekantiga nu i helgen så jag blir fattig ett tag. Hur mycket brukar man köpa åt gången när man köper tjack. 5 g? 1 g?

det beror på hur många som ska vara med eller hur länge man behöver tjack.. för några helger sen gick det åt 46 g. och snart ska det lösas ungefär lika mkt till.. men är det du och ett par lika ovana vänner så räcker det väl med ett eller två gram..

ett gram kostar allt mellan 100 om man har tur och 400 spänn om man har otur.. känner du inte snubben som ordnar det så kan det vara allt från skitbra till värdelöst.. men sån är ju branschen..

ja för fan.. dra på med en 0,2.. första gången jag tog tjack så tog jag 0,3 allt som allt och jag var vaken i fyra dagar men det var å andra sidan finaste meta..
Citera
2005-11-22, 06:17
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruttan
Nej, verkligen inte....har inte heller testat tjack, men har vänner som det gått illa för, just på grund av tjacket....det e smuts..
Varför funderar du på att börja med det? Jag förstår dig inte riktigt? Ren nyfikenhet alltså......

Alltså inte för att vara dum eller nått men har du inte provat ska du inte sitta och ge några tips heller.
Hur kan du veta om det är värt det eller inte, du snackar om att dina polare fått psykoser osv men tror du på fullaste allvar att man tar tjack eller nån drog för att må illa? Det är inte så det funkar, livet är inte som "hash boken" ifall du hajjar vad jag menar. Jag ger ofta inte råd i sånt jag inte vet ett skit om, det tycker jag andra inte ska göra heller.

Till trådskaparen: Det finns ingen som kommer att kunna välja åt dej, men bara en sån sak som att du frågar på internet om du ska ta tjack eller inte får mej att ifrågasätta varför du skulle ta det.
Det är klart värt det att ta drogen, jag tycker personligen den är bra, men ha nått lugnande att knapra på dagen efter bara så blir inte at:n så hemsk om du nu ska prova ändå då.
Citera
2005-11-22, 07:00
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Alltså inte för att vara dum eller nått men har du inte provat ska du inte sitta och ge några tips heller.
Hur kan du veta om det är värt det eller inte, du snackar om att dina polare fått psykoser osv men tror du på fullaste allvar att man tar tjack eller nån drog för att må illa? Det är inte så det funkar, livet är inte som "hash boken" ifall du hajjar vad jag menar. Jag ger ofta inte råd i sånt jag inte vet ett skit om, det tycker jag andra inte ska göra heller.

Till trådskaparen: Det finns ingen som kommer att kunna välja åt dej, men bara en sån sak som att du frågar på internet om du ska ta tjack eller inte får mej att ifrågasätta varför du skulle ta det.
Det är klart värt det att ta drogen, jag tycker personligen den är bra, men ha nått lugnande att knapra på dagen efter bara så blir inte at:n så hemsk om du nu ska prova ändå då.

har man inte provat en sak så har man ingenting att säga till om anser jag..
att hennes polare fick psykos har inget med saken att göra.. trådskaparen är inte hennes polare, inte sant?

jag har fått psykos på tjack ett antal gånger men det är för att jag har varit dum nog att köra bortåt en vecka.. jag är ganska väl bevandrad när det gäller tjack, och droger i största allmänhet, jag vet att en tjackpsykos går över så jag njuter av det istället, den är säkert bra för mig..

när det gäller tjack och psykoser så är det inte drogen i sig som utlöser psykosen utan hjärnan själv när den inte orkar med mer.. tjack påverkar nämligen inte hjärnan på det sättet..
Citera
2005-11-22, 07:14
Medlem
Nemesis1s avatar
Tycker att du skall dra tjacket på morgonen om du provar... Du vaknar klockan 8, äter frukost, drar ett par linor... Sen går du omkring och myser hela dagen, hela natten och lagom till nästa morgon sväljer du lite benso och röker på...

Är tjack värt det?? Värt att testa det är det iaf, har du någon självkontroll att tala om blir du inte heltidspundare av en gång...
Citera
2005-11-22, 08:20
Medlem
Tycker deffinitivt inte att tjack är värt det, nästan alla gånger jag har tagit tjack så ångrar jag mig dagen efter, dagen efter det och lite dagen efter det..

Har hänt nån enstaka gång att jag har varit ute och supit, varit dunderfull och i mitt dumma alkoholpåverkade tillstånd tackat ja till en liten lina på förfesten eller mellan förfest/utgång, dvs rätt tidigt på kvällen, och sedan kunnat somna utan problem när jag har kommit hem. Stora mängder ångest dagen efter följer för min del, och bakfyllan blir mycket värre, men jag har ändå sovit på natten.. Till skillnad mot alla andra gånger jag har dragit tjack.

Det är skönt när man har dragit, man blir pigg och alert, det är skitskoj att bara snacka skit med någon i timmar, eller göra vadsomhelst i timmar, bara man gör någonting. Jag och en polare har tex suttit brevid varandra med varsen dator och surfat porr i timmtal. Men sedan på natten när man inte kan sova, och dagen efter när man fortfarande inte har sovit sedan gåärdagens morgon, och har ångest som fan, mår piss, då önskar man att man inte hade tagit det, just pga att det inte alls är så skoj att det är värt att må så kass dagarna efter. Till och med alkohol vars bakfylla och medeltidsbetonade effekter jag starkt ogillar tycker jag mycker mera om än det smutsiga tjacket.

Detta är mina erfarenheter, vill du testa tjack så gör det, jag är glad att jag inte alls gillar det, för att jag har sett många börja dra det lite ibland -> fre/lör varje helg -> en del på vardagar också -> tjackpundare..

Kan tillägga att för mig så förstör en kvälls tjackande nästkommande veckas träning och skola/arbetsliv ganska så mycket, vet dock många som inte alls mår så kasst som jag efter lite tjack, och som jag har uppfattat det så är det ofta de som inte mår så kasst efteråt som gillar tjacket bäst och tar det mest.
Citera
2005-11-22, 09:54
Medlem
speedracers avatar
tjack är min personliga favorit, men det är ingen kul drog att torska på precis. när jag skulle testa tjack för första gången lovade jag mig själv att jag bara skulle prova det EN gång. så blev det inte...

tjack är inte så jättedyrt, man kan vara igång väldigt länge på enbart ett halvt gram (100-150 kr uppskattningsvis, köper aldrig nollfemmor)
Citera
2005-11-22, 12:38
Medlem
Nazipolizeis avatar
hmm någon sa att man inte får några nämnvärda AT`s de första gångerna, varför är det så? testat tjack två gånger, första gången mådde jag som vanligt efter en kvälls supande/rökande men andra gången fick jag iofs en väldans huvudvärk och var väldigt sleten, men var endå inget märkvärt.
Fast jag vet inte riktigt om jag fick i mig så myckt, 1½ lina lång som ett lillfinger typ tror de va ca 0,3g, hur länge brukar ni vara vakna på dessa mängder?
Citera
2005-11-22, 13:47
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h0az
Är tjack verkligen värt det? Är det värt att betala många hundra lappar för några linor.

Har personligen inte tatt Tjack, men jag funderar på det behöver bara peppas.

Det jag hört hittils/läst är ju bara att man får lite kuk och enorm pungsvett. Finns det inga posetiva delar?

Ja Tjack är absolut värt det, har haft några av mina bästa stunder på Amfetamin.
Men det många gör fel är att dom inte FÖRBEREDER för tex. avtändingen,
det är väll klart att man som gröngöling som aldrig tagit tjack mår piss när man
märker hur svårt det är att sova och äta och man mår dåligt psykiskt!

Förbered så att du inte behöver göra något speciellt eller träffa några människor under några dygn.

Skaffa något att somna på, tex. Benzo eller GHB - där har du så att du kan sova när du känner att det roliga är över och detta löser i stort sätt alla
tråkiga effekter!
När du har sovit kanske du mår lite halvdant psykiskt (behöver inte alls bli så)
men då kan det vara skönt att tex. ha lite röka om du gillar det och kanske
ta en Benzo eller lite pilsner om man känner för det.

Och var med någon eller några personer du verkligen tycker om och så tar
ni tjacket tillsammans - ni kommer få en riktigt rolig stund!
Det jag menar med att ta några dygn ni vet att ni kommer vara för er själva
är för att man kan bli lite nojig om man oroar sig för att någon ska komma
över och så.
Fråga gärna om det är något du vill veta och sök här på FB finns MASSVIS
med bra tips!
Vissa upplever knappt dom negativa effekterna av Amfetamin och andra upplever dom starkare,
jag tex. har turen? att knappt känna av något negativt.
Inte ens dom första gångerna jag tog tjack, mina vapendragare som var med hela tiden mådde inte så 100% bra,
den ena värre en den andra.
Jag har alltid kunnat pressa i mig mat om jag velat (och det är viktigt att äta) och när dom legat utslagna
och stirrat upp i taket och försökt sova så har jag pillat och donat med något, städat, pillat på datorn etc.
För jag har hela tiden vetat "ingen sömnemedicin finns i lägenheten och sova utan just nu är onödigt att försöka".
Vissa är mera motaglig för det negativa..

Citat:
Ursprungligen postat av Bruttan
Nej, verkligen inte....har inte heller testat tjack, men har vänner som det gått illa för, just på grund av tjacket....det e smuts..
Varför funderar du på att börja med det? Jag förstår dig inte riktigt? Ren nyfikenhet alltså......
Han skrev inte att han ska börja med Amfetamin, han ville prova..
Du har ju ens provat Amfetamin, då kan du ju inte veta.
Och bara för att det gick illa för dina vänner så säger inte det så mycket
om just Amfetamin.
Citera
2005-11-22, 13:59
Bannlyst
när man blir äldre inser man hur jobbigt tjack är att passa in i ett någorlunda "normalt" liv, dvs den sociala biten.

Andra droger kan man inta på kvällen och mysa av på kvällen och sen gå och lägga sig och vara normal nästa dag

men tjack påverkar kroppen så lång tid, och detta i kombination med sömnlösheten gör att drogen för det mesta (om man inte planerar det extremt noggrant) tar två dagar i besittning.

detta leder till sociala komplikationer, typ att man sjukskriver sig från jobbet, att man får "gömma" sig för vissa människor när man sitter förvirrad och har AT och så vidare. hela ruset tar tid i anspråk, och 50% av tiden består av landningen. och så sliten man blir!

så det är lättare att tjacka om man är ung, eller har obegränsat med fri tid. tycker det blev lite jobbigt på senare år.
Citera
2005-11-22, 14:02
Medlem
h0azs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida

Jag frågar ju på "internet" för och få veta hur andra känner för drogen, och jag vill på nått sätt "veta vad ja stoppar i mig".

Lugnande, har du några tips på tabletter?

Benzo är alltså till för att man ska bli lugn och då lättare kunna somna? Så man sover sig igenom AT
Citera
2005-11-22, 14:05
Medlem
n3m3s avatar
kan säga att efter du har prövat tjack och vaknar upp dagen efter,elelr vaknar o vaknar..du stiger upp efter att du har legat sömnlös hela natten så kommer det ta ett tag innan du tar det igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in