2011-08-02, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burningice
Visst är det så men jag gillar inte när jag får någon annan att må dåligt oavsett anledning.

Nej det vill väl ingen men ibland blir det så och gå omkring vara rädd för det så missar man massor i livet så träffa den där snälla bruden du.. och säg i förväg du inte förväntar dig något alls.
Citera
2011-08-02, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sana
Nej det vill väl ingen men ibland blir det så och gå omkring vara rädd för det så missar man massor i livet så träffa den där snälla bruden du.. och säg i förväg du inte förväntar dig något alls.

Det är denna feedback jag behöver tack!

/BI
Citera
2011-08-02, 22:55
Medlem
Vinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burningice
Problemet ser du i min trådstart, jag har blivit skadad psykiskt pga av en relation med en riktigt sjuk människa!

Borderlines är ju inte att leka med. Vad är det med en relation som skrämmer dig då? Du får väl gå jävligt långsamt framåt med nästa kvinna så att du lär känna henne ordentligt innan du beslutar dig för sexuell exklusivitet.
Citera
2011-08-02, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vinet
Borderlines är ju inte att leka med. Vad är det med en relation som skrämmer dig då? Du får väl gå jävligt långsamt framåt med nästa kvinna så att du lär känna henne ordentligt innan du beslutar dig för sexuell exklusivitet.
Att träffa någon som är likadan! Mycket är nog att jag har tappat "hoppet" att någonsin träffa en snäll tjej! "

Ja det låter klokt, Tack

/BI
Citera
2011-08-02, 23:52
Medlem
Gertrud1s avatar
Jag har en liknande situation som dig

Jag pratade och pratade och pratade med många killar som kompis, för att någonstans försöka hitta vad är en "normal man". Sådan kontakt på nätet är extra bra då törs man vara personlig

Just med borderline så kan man väl sålla bort dem snabbt nu lär du ju känna igen de dragen.

Man blir väldigt intolerant mot just de draget som x et hade. Min hade inte Borderline men jag vet vad det är.
Mitt x fick mig att hyperventilera på slutet.

Jag har tillfällen nu när jag får det jobbigt men då pratar vi om det med den det vederbör. Jag tror det är det bästa hittar du någon som kan prata om sina känslor och vad som händer mellan er så behöver du inte vara rädd längre.

Jag kände mig "avskräckt för livet" efter min resa. Jag hade gett upp helt, men så stod underverket där en dag bara.

Om du hittar någon säg som det är, en frisk person accepterar en, men en med borderline känner ju sig utplånad om någon annan "finns"

Har du läst "walking on shelves" ?
Citera
2011-08-03, 01:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag har en liknande situation som dig

Jag pratade och pratade och pratade med många killar som kompis, för att någonstans försöka hitta vad är en "normal man". Sådan kontakt på nätet är extra bra då törs man vara personlig

Just med borderline så kan man väl sålla bort dem snabbt nu lär du ju känna igen de dragen.

Man blir väldigt intolerant mot just de draget som x et hade. Min hade inte Borderline men jag vet vad det är.
Mitt x fick mig att hyperventilera på slutet.

Jag har tillfällen nu när jag får det jobbigt men då pratar vi om det med den det vederbör. Jag tror det är det bästa hittar du någon som kan prata om sina känslor och vad som händer mellan er så behöver du inte vara rädd längre.

Jag kände mig "avskräckt för livet" efter min resa. Jag hade gett upp helt, men så stod underverket där en dag bara.

Om du hittar någon säg som det är, en frisk person accepterar en, men en med borderline känner ju sig utplånad om någon annan "finns"

Har du läst "walking on shelves" ?

Tack för ditt svar, hoppas det går bra för dig!
Citera
2011-08-31, 22:25
Bannlyst
Nu har jag inte haft ett förhållande på det sättet du menar men jag har en vän med Borderline och jag vet hur svårt det är att leva med människor som har borderline.

Enda sättet för dig att bli av med dina rädslor för att starta upp ett nytt förhållande är att faktiskt starta upp ett nytt förhållande.
Annars kommer du aldrig sluta vara rädd.

Det är som att man ska direkt upp på hästryggen när man har ramlat av.
Vågar man inte så kommer man aldrig veta att det finns bra förhållanden också.

Sen får man inte vara rädd att såra någon heller för oftast blir någon alltid sårad, det tillhör livet tyvärr.

Så lycka till nu och se till att våga.

Kram
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här