2011-08-31, 01:02
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Men om ingen kan hitta på en rimlig teori som står i kontrast till åklagarens påstående om att hon är både död och ihjälskjuten så förstår du väl ändå hur pass lätt en sådan invändning väger? Vi snackar om något som är lättare än en halv fjäder. Som jag tidigare skrivit i tråden, att bevisa att hon är död är åklagarens enklaste uppgift i det här målet. Knepigaste är påståendet att den tilltalade - och ingen annan - är gärningsman.
Finns ett scenario som är fullt möjligt, även om jag själv inte finner det särskilt troligt.

Förutsättningar:

- MJ är hjärtligt trött på FS.

- MJ har bevisligen litet ovanliga intressen. Dit hör bl a vampyrism (finns specat på hennes webb-profiler), att diskutera hur man kan göra sig av med kroppar utan spår och liknande.

- MJ kanske även är litet trött på sin (tämligen präktiga) familj.

- MJ har via en nätdejt träffat någon som hon vill tillbringa framtiden med.

Så gör hon:

Arrangerar sitt eget försvinnande. Att ordna ett skotthål när FS inte är hemma är inte så svårt. Hon vet ju var pistolen finns. Inte heller att hälla ut litet blod, som hon är säker på kommer att upptäckas för eller senare. Kan också förklara varför det är bäddat med en filt som FS inte säger sig känna igen men som ska ha använts av MJ och hennes ex.

Det vinner hon:

- Slipper efterforskningar om var hon är och vad hon gör.

- Får hämnd på FS.
Citera
2011-08-31, 01:07
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Eftersom allt ska stötas och blötas:

http://gt.expressen.se/nyheter/1.201...arter-pa-tjorn
Två är mindre än tre...

Men snarare bör väl det här mer ha varit en nagel i ögat på FS som i princip var utkörd och aldrig mer skulle kunna komma i åtnjutande av varken MJ:s eller hennes föräldrars välstånd? Han levde nu som på nåder och får antas ha haft stora problem med att finansiera det missbruk han sedan många år satt fast i samtidigt som han också förväntades ta itu med mer handfasta uppgifter på MJ:s tomt för att kunna hänga sig kvar ett tag till. Hans aggressioner och hatkänslor måste med tiden ha byggts upp och till slut kommit att riktas mot MJ som hade allt som han inte hade - eller förmådde ge sina barn.
Nej, systrarna eller familjen känns väl inte så troligt. Och din teori om FS känns trovärdig.

Enda återstående alternativa GM (som måste känna till fastigheten, var pistolen finns, ha skäl att undanröja pistol, kula och kropp etc etc) skulle väl då möjligtvis vara någon tidigare pojkvän eller dejt som träffat henne så mycket att utomstående känner till det och att han kan knytas till henne.

Finns det någon sådan som dessutom har ett vettigt motiv? Känns nästan som att detta är det enda vettiga spåret för en alternativ GM.
Citera
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Finns ett scenario som är fullt möjligt, även om jag själv inte finner det särskilt troligt.

Ja, teoretiskt möjligt, men den givna följdfrågan är: tror du att tingsrätten kommer överväga möjligheten att detta kan ha inträffat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Ja mycket otäckt! Hur gammal var flickan vid tillfället?

Jag kan inte förstå hur FS kunde göra så mot sin dotter, och jag kan heller inte förstå hur MJ kunde vara med första gången och sedan låta det ske nästa gång. Sjukt beteende av båda tycker jag. Men någonstans insåg hon väl att det inte var ok, eftersom hon vittnade mot honom i rätten... Om jag har uppfattat FS rätt så blev han förmodligen mycket arg på MJ för att hon vittnade mot honom.

Enligt tidigare inlägg på tråden var M betydligt mer inblandad i misshandeln än vad som framkom i domen - ingen av dem borde vara i närheten av barn - helt klart, så här sade M:s coach i förhör:

citat ur FUP

På fråga om Anders tror att hon var misshandlad, uppger Anders att han aldrig fick intrycket
av att det var en sådan relation. Det var bråk efter händelsen med barnen, men Marina var nog
inte misshandlad. Marina kände sig felbehandlad. Anders uppger att Marina måste ha haft taskiga referenser som lät det gå så långt med barnen.
"Hon skulle ju kunnat försökt stoppa det".

Citera
2011-08-31, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Nej, systrarna eller familjen känns väl inte så troligt. Och din teori om FS känns trovärdig.

Enda återstående alternativa GM (som måste känna till fastigheten, var pistolen finns, ha skäl att undanröja pistol, kula och kropp etc etc) skulle väl då möjligtvis vara någon tidigare pojkvän eller dejt som träffat henne så mycket att utomstående känner till det och att han kan knytas till henne.

Finns det någon sådan som dessutom har ett vettigt motiv? Känns nästan som att detta är det enda vettiga spåret för en alternativ GM.

Du e nästan lika klok som mina favvisar i denna tråd - herr Quarrel och Herr Ludvika - möjligen Fru/fröken

Ja, den däringa karln som bor i huset nu och som inte tyckte det var ett dugg läbbigt att flytta in i sin försvunna exflickväns kåk med sin nya dam...Som dessutom hävdar att en massa fina saker i huset är hans...KAN de va nån sån du har i åtanke käre snorkeltorkel?

Till övriga puckon...( ) jag törs säga att varken ovanstående gentlemän/gentleladies eller andra som hävdar att det icke är bevisat att MS är GM och att BO verkligen är död - för den skull tycker att MS är nån kul kille som vi gärna vill hänga med när han släpps på fri fot...Inte alls.

M och F förtjänade varandra känns det som - och passade nog rätt bra ihop - ingen av dem verkar vara sunda och friska på det sätt man blir av en kärleksfull uppväxt och hyfsat dugliga föräldrar .

MEN alla har rätt att ha en åsikt på FB och alla har rätt att I EN RÄTTEGÅNGSSAL bli SÅ rättvist bedömda/ som det bara är möjligt.

För min del är det en rättsskandal om MS döms på så lösa grunder - gonatt allihop söta drömmar!
Citera
2011-08-31, 01:43
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomViskar
För min del är det en rättsskandal om MS döms på så lösa grunder - gonatt allihop söta drömmar!

Skulle vara intressant att få reda på hur du själv motiverar en friande dom i det här fallet, fast å andra sidan inte, ett sådant stycke text skulle troligtvis vara så fullproppat av citat till höger och vänster i kombination med felskrivningar och faktafel så det hela skulle bli tämligen oläsligt. Då har jag ändå bortsett från alla tankefel som lär förekomma.

Nej, du ånjuter ingen större trovärdighet.
Citera
2011-08-31, 01:51
Medlem
essohasses avatar
Det är med stor glädje och tillförsikt jag under min ofrivilliga semester från tråden läst hur skribenterna letsdoit och Quater kämpar på med att hävda sin övertygelse om att FS är gärningsman och även kommer att fällas för mord.

Ni har olika sätt att försöka övertyga massan men ni slåss dessvärre mot väderkvarnar.
Det har smugit sig in ett fenomen i tråden där Den störste posthoran med sitt patetiska följe av fans har fått för sig att sätta sig på bakhasorna, all energi skall koncentreras på att med mer eller mindre förryckta tankegångar försöka krossa åklagarens indiciekedja.

Ett beteende som tyder på oförmåga att bidra med något konstruktivt som skulle kunna föra saken framåt. Tänk om dessa figurer istället kunde försöka hitta en missad pusselbit.

Det är ju helt uppenbart att FS har mördat MJ i hennes sovrum, högst sannolikt med det saknade vapnet. Köper rätten att kamoflagefilten är placerad över resårmadrasserna efter att blodet torkat så är han rökt.

Det känns inget vidare att Lagmannen beter sig som han gör och jag blir jävligt trött på att åklagarens vittnen börjar babbla på eget bevåg och spelar försvaret i händerna.
Att den där jävla sladdertackan Fred var en idiot har har jag känt på mig och varnat för tidigare, jag hade hellre haft fel.
Citera
2011-08-31, 02:03
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ja, teoretiskt möjligt, men den givna följdfrågan är: tror du att tingsrätten kommer överväga möjligheten att detta kan ha inträffat?
För att tingsrätten ska överväga möjligheten krävs sannolikt att FS försvarare kan presentera fakta eller indikationer på att MJ är i livet och befinner sig på okänd ort.

Det lär inte bli lätt...
Citera
2011-08-31, 02:08
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomViskar
Ja, den däringa karln som bor i huset nu och som inte tyckte det var ett dugg läbbigt att flytta in i sin försvunna exflickväns kåk med sin nya dam...Som dessutom hävdar att en massa fina saker i huset är hans...KAN de va nån sån du har i åtanke käre snorkeltorkel?
Jag har inte tillräckligt med information för att kunna bilda mig en uppfattning.

Vad skulle hans motiv i så fall vara?
Citera
2011-08-31, 02:44
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Det är med stor glädje och tillförsikt jag under min ofrivilliga semester från tråden läst hur skribenterna letsdoit och Quater kämpar på med att hävda sin övertygelse om att FS är gärningsman och även kommer att fällas för mord.

Ni har olika sätt att försöka övertyga massan men ni slåss dessvärre mot väderkvarnar.
Det har smugit sig in ett fenomen i tråden där Den störste posthoran med sitt patetiska följe av fans har fått för sig att sätta sig på bakhasorna, all energi skall koncentreras på att med mer eller mindre förryckta tankegångar försöka krossa åklagarens indiciekedja.

Ett beteende som tyder på oförmåga att bidra med något konstruktivt som skulle kunna föra saken framåt. Tänk om dessa figurer istället kunde försöka hitta en missad pusselbit.

Det är ju helt uppenbart att FS har mördat MJ i hennes sovrum, högst sannolikt med det saknade vapnet. Köper rätten att kamoflagefilten är placerad över resårmadrasserna efter att blodet torkat så är han rökt.

Det känns inget vidare att Lagmannen beter sig som han gör och jag blir jävligt trött på att åklagarens vittnen börjar babbla på eget bevåg och spelar försvaret i händerna.
Att den där jävla sladdertackan Fred var en idiot har har jag känt på mig och varnat för tidigare, jag hade hellre haft fel.

Du är tillbaka! I sanning en glädjens dag! Konstaterar samma som du att Quoter och Letsdoit får slita ont för det uppenbara. Tyvärr är jag rädd att FS seglar ut genom dörrarna som en fri man imorgon. Håller ett flak öl och mina gamla vattenskidor på det.

Inga experiment med spolarvätska under frånvaron?
Citera
2011-08-31, 03:57
Medlem
FS har inte så mycket som ett ända alibi...Inte nåt !
Han tycks inte ha besökt någon,inte köpt bensin,ingen körv,ingenting.
Han har överhuvudtaget inte setts av en levande själ !

Och den flantratten ska dessutom verka oskyldig.

Nej lås in honom för gott,innan han gör mer skada på både barn och vilsna fruntimmer.
Citera
2011-08-31, 04:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Då skulle jag vilja ställa samma fråga till dig som jag gjort till övriga skribenter i denna tråd som sagt samma sak; hur ser alternativet ut, om Marina Johansson nu inte är död? Hur - och framför allt var - skulle hon kunna befinna sig i livet?
2 dl blod bevisar inte att någon är död. Hon skulle kunna befinna sig i Holland, Edmonton, Linköping eller vilken plats som helst på jorden, utom kanske Spekeröd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in